کد خبر: ۲۰۳۱۲

تجهیزات آزمایشگاه تخصصی شرق کشور خریداری شده و به زودی این آزمایشگاه در استان خراسان جنوبی احداث می شود.

مدیر کل دامپزشکی استان خراسان جنوبی با اشاره به این که در بحث تولید فرآورده های دامی مهم ترین موضوع تجهیز و تکمیل آزمایشگاه ها است گفت: در این زمینه 11 آزمایشگاه در تمام شهرستان ها و آزمایشگاه تخصصی شرق کشور به منظور کاهش هزینه های تولید در استان راه اندازی می شود.

«دکتر رفیعی پور» افزود: تاکنون 5 میلیارد ریال تجهیزات برای آزمایشگاه تخصصی خریداری شده است که آماده انتقال به استان می باشد و یک میلیارد ریال نیز برای ساخت این پروژه هزینه شده است که همین مبلغ باعث پیشرفت 50 درصدی پروژه شد.

وی اظهار کرد: از حدود یک‌سال ونیم گذشته عملیات اجرایی این طرح در زمینی به مساحت حدود 4 هزار مترمربع در سایت اداری بیرجند آغاز شده است.

وی با بیان این که تجهیز این آزمایشگاه بر عهده دامپزشکی کشور است افزود: برای تجهیز این آزمایشگاه به حدود 6 میلیارد تومان اعتبار نیاز است که قرار است با اختصاص اعتبارات لازم در بخش ساختمانی و تجهیز این پروژه در اوایل سال 94 به بهره برداری برسد.

وی گفت: این آزمایشگاه به عنوان یک مرکز آزمایشگاهی مجهز و مرجع علاوه بر ارائه خدمات آزمایشگاهی در شرق کشور می تواند به کشور افغانستان نیز خدمات دهی کند.

 

 

نظر شما
ادامه