کد خبر: ۲۰۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

کشتار دام از سال 91 تاکنون در کشتارگاه‌های کشور نصف شده است در حالی که به گفته مهران نادری صاحب یکی از کشتارگاه‌های اطراف تهران در سال 91 روزانه بیش از 300 راس دام سر بریده می‌شد، این تعداد در حال حاضر به 150 تا 180 راس در روز رسیده است.

وی در گفتگو با تابناک اقتصادی اظهار کرد: این شرایط در همه کشتارگاه‌هایی که در کشور وجود دارد، صدق می‌کند و کشتار تمامی آنها در دو سال گذشته کم شده است.

نادری توضیح داد: کشتار دام تا نیمه اول هر ماه بیشتر است، چون حقوق‌ها هنوز به اتمام نرسیده و مردم می‌توانند گوشت بیشتری بخرند اما هر چه به پایان ماه نزدیک‌تر می شویم، میزان خرید و در نتیجه کشتار هم کمتر می شود.

او گفت: زیان‌ کشتارگاه‌ها نه تنها از محل کاهش مصرف گوشت افزایش یافته بلکه مساله بروز بیماری نیز همواره زیان‌های قابل توجهی را به ما وارد آورده است.

نادری متذکر شد: با وجود آنکه قیمت هر راس دام سنگین پنج تا شش میلیون تومان است اما سازمان دامپزشکی در صورت تشخیص بیماری در دام‌های ما و معدوم کردن آن تنها 200 هزار تومان بابت هر راس پرداخت می کند.

گاوها در کوره ها می سوزد

نادری نحوه معدم کردن دام‌های بیمار را اینگونه شرح داد: پیش از کشتار، دام‌ها 24 ساعت در قرنطینه قرار می‌گیرند. در این مدت ناظر دامپزشکی آنها را از نظز سلامت بررسی می‌کند. دامی که سالم تشخیص داده شد، برای کشتار فرستاده می شود ولی پس از کشتار نیز بلافاصله به بازار نمی رود بلکه به مدت 24 ساعت نیز گوشت آن به دستگاه‌های سردکن جهت نظارت دوباره می رود.

او افزود: دامی یا گوشتی که بیمار و دچار مشکل تشخیص داده شد، در کوره هایی که در محوطه کشتارگاه تعبیه شده با نظارت کارشناسان سازمان دامپزشکی سوزانده می‌شوند.

64 میلیون تومان دریافتی از کشتارگاه

او خاطرنشان کرد: طرف حساب ما پیمانکاران هستند. آنها در ازای کشتار هر‌ راس گاو 7000 تومان و برای کشتار هر ‌راس گوسفند ٩٠٠‌ تومان از ما می‌گیرند.

نادری توضیح داد: با توجه به اینکه در کشتارگاه ما روزانه ١٨٠‌راس گاو و هزار راس گوسفند ذبح می‌شود، پیمانکاران روزانه دو ‌میلیون و ١٦٠‌هزار تومان و در ماه ٦٤‌ میلیون ‌و ٨٠٠‌ هزار تومان دریافتی دارند.

وی همچنین تعداد سلاخان کشتارگاهش را ٥٠ و میانگین دستمزد آنها را یک میلیون تومان عنوان کرد.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۱/۳۰
0
0
Oh my god
عجب درامدی!!!!
میگم نادری جان!! توردوبدل پیمانکاری بااین رقم بالای درامد
این ناظره چند میگیره؟
ببخش دست خودم نیست ازبس گوشت بدبوخوردم به همه چی شک دارم.
البته بدهم نشده،گیاهخواری حداقل حسنی که داره اینه که میفهمی چی میخوری!!
نظر شما
ادامه