کد خبر: ۲۰۳۴۴

قائم‌ مقام موسسه سرم‌ سازی رازی با بیان این که بیش از 80 درصد واکسن طیور کشور در این موسسه تولید می‌شود، خبر داد: کیت تشخیصی بیماری یون ساخت موسسه سرم‌ سازی، مورد تایید سازمان دامپزشکی قرار گرفته که به زودی عرضه می‌شود.

دکترهمایون مهروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار علمی ایسنا منطقه البرز، اظهار کرد: از مدتی قبل موسسه رازی در زمینه تولید پرمصرف‌ترین کیت‌های تشخیصی کشور ورود پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: سایت اصلی تولید کیت‌های تشخیصی بیماری‌های دام و طیور این موسسه در شهر اراک قرار دارد.

دکترمهروانی افزود: محققان این سایت تاکنون موفق به تولید کیت‌های تشخیصی بیماری‌هایی از قبیل یون، نیوکاسل‌، تب مالت یا بروسلزو گامبورو شده‌اند.

وی افزود: ازمیان کیت‌های تولید شده، کیت تشخیصی بیماری یون مورد تایید سازمان دامپزشکی قرار گرفته و به زودی عرضه می‌شود.

قائم مقام موسسه سرم سازی رازی تصریح کرد: کیت سایر بیماری‌های نام برده شده نیز درحال بررسی و تست توسط سازمان دامپزشکی هستند و در صورت تایید وارد بازار مصرف می‌شوند.

دکترمهروانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود به میزان تولید واکسن‌های طیور درموسسه رازی اشاره کرد و گفت: عمده واکسن‌های طیور مصرفی کشور در موسسه رازی تولید می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بیش از 80 درصد از مجموع واکسن‌های طیوری که در کشور به مصرف می‌رسند درموسسه رازی تولید می‌شود.

دکترمهروانی ادامه داد: این موسسه توانایی تولید برخی واکسن‌های طیور از جمله مارک و رئو را ندارد به همین دلیل چاره‌ای جز واردات این واکسن‌ها از سایر کشورها نیست.

وی در پایان گفت: بدون شک موسسه رازی در زمینه واکسن‌های طیوری که نمی‌تواند تولید کند بازاری درکشور ندارد ولی اگر واردات واکسن‌هایی که تولید می‌کند قطع شود، این موسسه توانایی تامین تمام نیاز کشور را دارد و دیگر لازم نیست بخشی از واکسن‌هایی که در این موسسه تولید می‌شود هم از خارج وارد شود.

 

نظر شما
ادامه