کد خبر: ۲۰۳۷۸
تعداد نظرات: ۱۹ نظر
وی افزود: مسئولین فنی برای تمدید پروانه باید در جلسات آموزشی سازمان نظام دامپزشکی و دانشگاه جامع علمی کاربردی شرکت کنند ...
hashemzadeh

حکیم مهر - معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با اشاره به جذب بیش از نیاز دانشجو در رشته دامپزشکی، گفت: کسانی که قرار است پروانه‌شان به عنوان مسئول فنی تمدید شود باید از این به بعد این آموزش‌ها را دیده باشند.

به گزارش  خبرگزاری فارس، دکتر مسعود هاشم‌زاده معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی امروز در همایش راهکارهای ارتقاء کیفیت محصولات دارویی، گفت: یکی از مسائل و مشکلات مسئولان فنی در کارخانه‌های تولید دارو و کشتارگاه‌ها عدم حفظ جایگاه آنان است.

وی افزود: دلیل این موضوع کثرت فارغ‌التحصیلان این رشته و جذب دانشجو بیش از حد مورد نیاز در مراکز آموزش عالی، که سبب رقابت ناسالم شده است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: ما برای کمرنگ کردن این پدیده مشخصه‌هایی را برای مسئول فنی در کارخانه‌های دارویی قرار داده‌ایم که باید فراتر از یک دامپزشک باشد، به طوری که یک فرد آموزش دیده، توانمند و دارای تبحر لازم باشد.

هاشم‌زاده بیان داشت: مسئول فنی باید هم حافظ منافع شرکت و تولید‌کننده و هم حافظ منافع ملی باشد، لذا مقررات و تدوین آئین‌نامه‌ها به گونه‌ای است که اگر اختلالی در قضیه پیش آید، هم دامپزشک به عنوان مسئول فنی و هم خود کارخانه‌دار مسئولیت آن کار را به عهده داشته باشند.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به کیفیت، گفت: کیفیت سطح انتظار از محصول تولیدی است و اگر سطح انتظار پایین‌تر باشد، محصول بی‌کیفیت و اگر بهتر از سطح انتظار باشد، محصول با کیفیت است.

وی افزود: یکی از مسائلی که ما در بحث کیفیت داریم بهبود مستمر است که متاسفانه شاخص‌های آن در تولید کارخانه‌ها مشخص نیست.

هاشم‌زاده گفت: ما در ساختاری که در دفتر تولید دارو و درمان داریم و آئین‌نامه آن هم در حال شکل‌گیری است اینکه همه کارخانجات تولید دارو را را مطلوب ببینم و به همین دلیل در وهله برای آن رنگ سبز تعریف می‌کنیم و بعد از مطلوب می‌شود محصولات نسبتا خوب که به آن رنگ زرد می‌دهیم و به محصولات نامطلوب هم رنگ قرمز می‌دهیم.

وی افزود: بعد از آنالیز کردن محصولات تولیدی برخی کارخانه‌ها اشکالاتی در تولید وجود دارد که با رفع اشکال می‌توان آن را به حد مطلوب رساند.

هاشم زاده بیان داشت: برخی مواقع بعد از آنالیز تولیدات با مسائل واقعا آزار دهنده ای برخورد می‌کنیم که محصول تولیدی نامرغوبی و حتی ماده اولیه‌ای آن تولید کارخانه نیست و ماده بکار گرفته شده در ممکن است یک ماده‌ای نزدیک به زمان انقضا باشد که این واقعا به معنای تقلب و دروغ است و چنین کارخانه‌‌هایی وارد رده قرمز که برگشت آن‌ها به رده سبز بسیار سخت و حتی غیر ممکن است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی با بیان اینکه صنعت داروسازی کشور باید از دروغ دور باشد، گفت: ما سعی می‌کنیم با تولید‌کنندگان همراه باشیم و در حال تدوین و برنامه‌ریزی جلسات آموزشی با همکاری سازمان نظام دامپزشکی و دانشگاه جامع علمی کاربردی به صورت پودمانی هستیم.

وی افزود: صاحبان صنعت موظف هستند که شرایط فراهم کنندکه مسئولان فنی و مدیران تولید در این کلاس‌ها شرکت کنند و آموزش ببینند و مدارک لازم را کسب کنند و کسانی که قرار است پروانه‌شان به عنوان مسئول فنی تمدید شود باید از این به بعد این آموزش‌ها را دیده باشند.

هاشم‌زاده بیان داشت: امیدواریم در یک فرصت 3 ساله تا پایان دولت با هم حرکت کنیم و دفتر دارو و درمان با پیگیری مسائل شاهد قدرت رقابت‌پذیری و صادرات در تولید محصولات دارویی دامی باشیم.

براساس این گزارش در این مراسم با حضور محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی از کتاب راهنمای تولید بهینه و اصول تضمین کیفیت در صنعت ساخت داروهای دامپزشکی رونمایی شد و از 12 نفر از مسئولان فنی و دامپزشکی نمونه تجلیل و تقدیر شد.

 

 

انتشار یافته: ۱۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
با سلام
الان مدتی است که همکاران گرامی در سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی اذعان دارند تعداد فارغ التحصیلان زیاد است. خب پس چرا با وزارت علوم جلسه ای ترتیب نمیدهند تا کمی به صورت عملی هم برای این مشکل تصمیماتی گرفته شود. خب این همکاران باید این مشکل را به گوش وزارت علومیها برسانند. بعدا این که دکتر هاشم زاده فرموده اند که مسئول فنی باید برای تمدید پروانه کلاسهای سازمان شرکت کند، واقعا هدفشان یادگیری دکتر است یا باز هم پول ریختن در جیب نظام دامپزشکی. من تا آنجایی که دیده و اطلاع دارم اکثر دوره های نظام برای موارد فیلدی و بالینی است و نه برای کارخانه های خوراک و شرکتهای دارویی.
متخصص طیور
ناشناس
|
-
|
۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
شب بخیر.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
پس از این به بعد مسوولان فنی علاوه بر باج دادن به راننده و پرسنل ........ ادارات مقداری از در آمد خود را باید به برگزار کنندگان این دوره ها پرداخت کنند.مشکلات دارو و بهداشت و غیره با این نمایشات حل نمی شود،بلکه مشکل زمانی حل می شودکه ارتباط نا سالم بهره برداران با سیستم دولتی قطع شود ونیز امنیت مالی و آینده کاری این قشر تامین گردد.البته ضرب المثل قدیمی داریم که آدمی که خود را به خواب زده باشد به هیچ وجه بیدار نمی توان کرد. ...................................
مثال: اکثر قریب به اتفاق کشتارگاههای مرغ دارای پروانه کشتار 2000 قطعه در ساعت هستند.اگر این واحد 40000 مرغ کشتار کند باید 20 ساعت فعالیت کند.
اگر آقای دکتر توانستند این یک مورد را حل کنند مسوولان فنی آماده هستند از توانمندیهای ........ ایشان بهره مند شوند
همكار
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
دوستان سازمان زحمت بكشن يه ٥ سال ظرفيت دانشكده هاي دامپزشكي رو نصف كنن ديگه نيازي به كسب درامد ايشان از جيب بخش خصوصي با ايجاد كلاس هاي اموزشي .... نيست.... نميدونم عايدات ........ از كلاس هاي اجباري نظام چقدره، اما چطور همين سازمان دامپزشكي كه سايه نظام رو با تير ميزد الان عملا ميخواد با نظام ............ بشه تو ........ بخش خصوصي..... آقايان بيدار شيد .... حالا اگه ميگفتن هزينه اين كلاس ها به عهده كارفرما هست يه چيزي اما دوستان اداره و شبكه ها ...... ميگن خود دامپزشك ها تقبل كنن.... آقاي عزيز من با حقوق ١ميليون و هفتصد با ١٣ سال سابقه كار براي چي بايد ٣٠٠ هزار پول كلاسي رو بدم كه نتونم مطالب كلاس و تو واحد كاريم پياده كنم. اقايان سازمان ميخواين با اين كلاس هاي يك روزه و ٣ روزه علم عملي همكاران بالا بره يا ...... پر شه!!!؟؟؟ لااقل مصوب كنيد اين هزينه به عهده كارفرما باشه.....
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
جناب آقای رییس به جای اینکه برین با مقاماتی که نان و آب براتون نداره البته نفع جمعی نداره برین پذیرش دانشجو دکترا رو کم کنید به خدا ثواب داره اینها برای امیدی اومدن نمیدونن تو خالیه کلاسی که توش هیچ چیز در نیاد برا چی باید بریم شرکت کنیم اونم دیگه کمترین کلاس 80 هزار تومان مگه حقوق 1300000 این ول خرجی ها رو میشه کرد حالا اومدیم تمام کلاسها رو شرکت کردیم قراره فرقی باشه بین تازه وارد و سابقه دار بند پ داشته باشیم حله البته اگر کار خوب و فنی درست کنید زیاد خوب نیست چون باید برین اداره گزارش تخلفات واحد رو بدهید بعد اداره هم زنگ میزنه به صاحب کار میاد درستش میکنه بعد چطور میشه من که کارمو درست انجام میدم میشم ادم بده یه چند ماهی هم باید التماس و به غلط کردن بیفتم تا حقوق 3 ماه پیشم رو بدهند ممنونم از رییس سازمان و مدیر کل استان ....
مسول فني سابق
|
-
|
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
بخدا با خواندن اين جمله عرق سرد روي پيشانيم نشست : مسئول فنی باید هم حافظ منافع شرکت و تولید‌کننده و هم حافظ منافع ملی باشد!!!!! حافظ منافع شركت، حمايت از توليد كننده ، حمايت از كار افرين ، همون حرفهاي كه سالها قبل بعد از ضبط محمولة سالمونلايي شنيدم دقيقا با همين ادبيات و حالا بعد از ٨ سال باز همون جملات، كي بايد بفهمي اقاي دكتر كه مسول فني كارش حفظ سلامت مصرف كننده است و بس ، مگر من دامپزشك اداره كار هستم يا اداره تعاون كه وظيفه ام حفاظت سرمايه كارخانه دارباشه؟ چطور ميشه حافظ منافع ملي بود وقتي صاحب كارخانه سود جو مرغ فاسد شده را مي خواد جوجه كبابي كنه بده به خورد خلق الله ، اقاي دكتر الان ٤ ساله كه توي يك كشتارگاه امريكايي سمت بازرس را دارم و فقط بهم گفتن وظيفه ام حفظ سلامت مصرف كننده است ، من حافظ سلامت محصول هستم ، اي كاش مي تونستي بيايي ببيني كه صاحبان كشتارگاه تا چه حد نگران تاييد محصولاتشان هستند و ترس دارند كه اگر محصولشان تاييد نشود شايد كل توليدات يكروزشان را معدوم كنيم و صداشون هم در نمياد. بخدا دلم براي مسولان فني عزيز ايران كه بايد با بي برنامگي ........... روزگار بگذرانند ميسوزه ، چه گناهي كرديم ............... همين كارهاتون باعث شد كه ترك وطن كنيم و غربت را ترجيح بديم به اين حرفها و برنامه هاي پوچ بي هدف، شما را بخدا بس كنيد، اينقدر همكاران مسول فني را زجر كش نكنيد.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
بهترين تعريف را جهاديهاي محترم دارند،سازمان دامپزشكي يعني چهارتا دامپزشك دور هم جمع شده اند و قانون در مي آورند و از بغل اون قوانين نون در ميارند.همكار عزيزي كه در كشتارگاه آمريكايي كار مي كنند! راه در رو را به ما هم بگين شايد براي امثال ما فرجي حاصل بشه
ناشناس
|
-
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
دامپزشک محترمی که تو امریکا بازرس هستین میشه بیشتر اطلاعات بدین که چجوری میشه مشغول به کار شد مدرکمونو قبول دارن؟والا منم جونم به لبم رسیده تو یک سال کارفرما فقط 2 ماه حقوقمو به موقع داد و جالبه وقتی استعفا دادم بهم گفتن شما مسئولی و تا کسی جات نیاد نمیتونی بری!گفتم حقوق نمیده گفتن قانون اینو میگه منم جوابم این بود از کی قانون میگه بدون حقوق کار کنین؟!تازه خیر سرم قراردادم با نظام بود!حقوق شمارو دولت میده یا کارفرما؟ممنون اگه اطلاع رسانی کنین با این تعداد دانشجو که دارن میگیرن باید به حال رشتمون گریه کنیم ما با چه رتبه هایی وارد شدیم و جدیدالورودا با چه رتبه هایی!مسئول فنی فارغ التحصیل 87
DVM
|
-
|
۲۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
در مورد آموزش باید بگم که در حال حاضر ، آموزش ها اصلا مرتبط با مشاغل نیستند مثلا من که تو لبنیات کار می کنم مجبورم برم دوره طیور رو بگذرونم تا امتیاز جمع کنم.اوضاع آموزش بسیار نابسامانه.نظام دامپزشکی مازندران که فقط میگه پول دوره بازآموزی رو واریز کنید کافیه.تازه اگه کلاس مرتبط با صنعت غذا هم برگزار کنن چون اساتیدی که برای آموزش استفاده می کنن دانشگاهین و به صنعت وقوف کافی ندارن محتوای کلاسا بالا نیست.خلاصه اینکه باید بحث آموزش جدی گرفته بشه و نظام دامپزشکی یا سازمان دامپزشکی وضعیت آموزشی رو ریشه ای سازمان دهی کنند.
دامپزشک
|
-
|
۲۳:۳۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
0
0
به نظر منم جمله حافظ منافع تولید کننده و مصرف کننده بودن وقتی اتفاق میفته که دامپزشک واقعا قدرت اجرایی داشته باشه و از طرف سازمان و نظام دامپزشکی حمایت بشه.الان که هیچ حمایتی نمیشیم و پشتمون به هیچ جا گرم نیست این اتفاق هرگز نمیفته.رشته ما نظم و قانون نداره و متاسفانه .هر کی از راه برسه میتونه بیاد جای یکی دیگه رو بگیره و امنیت شغلی رو از بین ببره و ناامنی ایجاد کنه.با این وضعیت نمیشه حافظ منافع مصرف کننده بود اما میشه حافظ منافع مادی تولید کننده بود !!!
ناشناس
|
-
|
۰۳:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
دامپزشكي و دامپزشكان يك روز در تقويم ايران به نام روز دامپزشكي دارن كه تا كنون هيچ سالي مورد توجه جدي مردان سياست و رسانه ها قرار نگرفته .... اما ٢ روز ديگر روز پرستار ناميده شده كه از ديروز دستندركاران امر به پيشواز رفته اند و ..... من شرمسارم ، شرمسار از اين صنف. شرمسار از اينكه اينم، يك دامپزشك.... شرمسار از مسئولين بالا دستي صنفم و..... آبان امسال بود كه خبر حقوق كف ١ ميليون و هشتصد هزاري پرستاران، شگفت زده ام كرد كه جان انسان ها بعد از بيماري مهمتر از پيشگيري از بيماريست. بله ما محكوميم به از اين بهتر نبودن؛ براي اينكه اتحادي بين هيچ دامپزشكي نيست و اين جاي تاسف داره.... دوستان همكار در جريان هستيد كه امروز بيش از ١٠٠٠ پرستار از سراسر كشور در تجمعي اعتراض آميز از بابت شرايط سخت كاري و حقوق بخور نمير٢ ميليوني شان روبروي مجلس شوراي اسلامي گرد هم جمع شدن! البته كه ما لياقتمان همين هست.دامپزشك
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
سلام
همکاران گرامی عزیز
یک موضوعی براتون بگم تعجب انگیز
چند وقت پیش جلسه مسئولین فنی شهرمون بود رئیس شبکه با افتخار بمون میگفت باید60:40 به نفع کارفرماهاتون بگیرید که برای حقوق ماهیانه به مشکل برنخورید
حقوق 800هزارتومانی مسافت محل کار تا مرکز شهر30کیلومتر
نه ناهار نه سرویس
بنده موافقم با اعتراض و تجمع و اعتصاب
حداقل همون حقوق و مزایای که برامون مشخص کردن بهمون بدهند
الان آخر سال برای تمدید قرار داد واقعا مردد هستم
ناشناس
|
-
|
۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
ماهي رو هر وقت از آب بگيريم تازه است
تا زمانيكه هيچ مسئولي بفكر ما نيست، خودمون بايد براي خودمون كاري كنيم.
من هم موافق اعتراض هستم، اعتراضي كه اگه نياز باشه پيگيرى هم كنيم و اتفاقا همكاران تهران بعلت كثرت و نزديك بودن به روسا و مسئولان بايد پيش قدم شده و الگويي براي ساير شهرها باشن.
دوستان دامپزشك اگه بتونن همكاران رو در جريان بزارن و ترغيب كنن ميتونيم نتايج خوبي از اعتراض بگيريم.
به اميد روزهاي خوب براي همه دامپزشكان
منبع آگاه
|
-
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
آقای دکتر هاشم زاده شما که فردی قانونمند و ایده آل گرا هستید چرا از واردات تخمspf (نطفه دار) از کشور هند حمایت کردید مگر پروتکل های بین الملل اجازه ورود هر گونه دام زنده و یا تخم نطفه دار را از کشورهایی که آلوده به آنفلوآنزا بوده و این بیماری در آن کشور ها اندمیک است می دهد آیا این حمایت از منافع ملی و دامپزشکی است شما باید در چه کلاسهایی شرکت کنید مگر یکی از دستاوردهای ارزشمند جنابعالی از کشور برزیل و تاکید بر مخاطره انگیز بودن واردات از این کشور عدم رعایت اصول قرنطینه در ایالت های درگیر به جنون گاوی نبود پس علت این برخورد دوگانه شما چیست
ناشناس
|
-
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
بازم میگم: شب بخیر!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
مسوولان فنی به جای عصبانیت راهکار پیشنهاد بدهند.من پیشنهاد می کنم ........................................................ ،فکر می کنم حداقل برای یکسال می توانند با خیال راحت کار کنند
مسول فني سابق
|
-
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
همكار عزيز مسول فني فارغ التحصيل ٨٧، بازرس مواد غذايي و veterinary medical officer جزو مشاغل تحت نظارت USDA است و بخشي department of agriculture است ، براي اطلاعات بيشتر به سايت زير مراجعه كنيد . در مورد اعتصاب بايد عرض كنم كه در اخرين سال كارم در ايران با چند نَفَر از همكاران اين اقدام را كرديم و شبكه محترم دامپزشكي به جهت حفظ منافع توليد كننده ، از انجاييكه كه تحصيل كرده دامپزشكي جزو منابع ملي نيست و كسي وظيفه حفاظت از اين منافع ملي را ندارد، اقدام به جايگزينش يك كارتان دامپزشك در واحدهاي تحت نظارت ما چند دامپزشك كرد تا خدشه هاي به توليد شركت متخلف وارد نشود و البته شركت مورد نظر هم روزانه چند عدد مرغ به كاردان محترم كه حفظ منافع شركت را مي كرد إعطاء مي نمود، به همين سادگي.
http://www.fsis.usda.gov/wps/portal/fsis/home
مسول فني سابق
|
-
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
همكار محترم ، مدرك ما دوباره بايد ارزيابي شود و شما بايد علاوه بر ايلتس اكادميك يا تافل ، دو امتحان تءوري و يك امتحان عملي دهيد تا مشغول بكار شويد اطلاعات لازم را اين وبسايت جستو كنيد
https://www.avma.org/professionaldevelopment/education/foreign/pages/default.aspx
اي كاش مي توانستم كاري در خور شان همكاران عزيزم انجام دهم.
هفت خط
|
-
|
۲۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۴
0
0
با اين سخنان متوجه مي شويم كه چه كساني حافظ منافع توليد كنندگان و كارآفرينان !!! هستند
نظر شما
ادامه