کد خبر: ۲۰۳۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی، حجت الاسلام حمزه کلانتری با حضور هیئت همراه و جمعی از مسئولان اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از کشتارگاه صنعتی مشهد و کارخانه ژلاتین آریا بازدید کردند.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور هدف از سفر به خراسان رضوی را بازدید از کشتارگاه‌های مشهد عنوان کرد و اظهار داشت: عموما کشتارگاه‌های ایران از دو بعد ذبح شرعی و بهداشتی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که در اکثر کشتارگاه‌ها به این دو مقوله توجه می‌شود اما بهتر از این نیز می‌توانیم عمل کنیم.

کلانتری در حاشیه این بازدید از اعطای کد نظارت شرعی به کشتارگاه‌های واجد شرایط خبر داد و گفت: تاکنون بر روی محصولات پروتئینی و فرآورده‌های خام دامی فقط کد بهداشتی از سوی دامپزشکی درج می‌شد؛ اما با رایزنی‌های صورت گرفته، تصمیم داریم که کد نظارتی را که تاییدی بر نظارت ناظر شرعی در زمان کشتار در کشتارگاه‌ها است نیز بر روی تولیدات ثبت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: طبق قانون، حوزه نمایندگی مجوز دارد که این کد را بر روی محصولاتی که به مصرف داخل می رسد و محصولات صادراتی درج کند.

وی گفت:کد نظارت شرعی همانند کد بهداشتی برای ایجاد اطمینان بیشتر مردم جهت مصرف مواد پروتینی و فرآورده‌های خام دامی است و این کد سبب می‌شود از درج کدهای متفرقه‌ای که به نام کد حلال روی برخی از محصولات کشتارگاه‌ها مشاهده می‌شود؛ ممانعت شود.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۷
0
0
حاج آقا کلانتری ! با کدنظارت شرعی تمام مشکلات عرضه محصولات دامی وتخلفات حل میشه؟؟؟؟!!!!
نظر شما
ادامه