کد خبر: ۲۰۴۰۲

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گیلان، دکتر حسن تامینی یکی از نمایندگان مردم شریف رشت در مجلس شورای اسلامی روز پنج شنبه مورخ 30/11/93 ضمن حضور در دفتر مدیر کل استان با وی دیدار و گفتگو نمود.

در ابتدای دیدار مدیر کل دامپزشکی ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از بابت حضور ایشان، وظایف، اهداف و نظارتهای بهداشتی دامپزشکی را تشریح نمود.

در ادامه دکتر عاقبتی به بیان عملکرد و فعالیت های دامپزشکی در حوزه مبارزه با بیماریهای دامی، بیماریهای مشترک انسان و دام، پایش و رصد بیماری های دامی از طریق سیستم GIS، مراقبت فعال و غیر فعال بیماریها، نظارت بهداشتی بر مراکز تولید، بسته بندی، توزیع، حمل و نقل و عرضه فرآورده های خام دامی پرداخت.

وی همچنین به کمبود نیروی انسانی، تخصیص کامل اعتبارات تملک سرمایه ای و متمرکز نمودن اعتبارات استانی، عدم برخورداری از اعتبارات حوزه سلامت، پیگیری مصوب نمودن اعتبارات ملی جهت ساخت پروژه "آزمایشگاه مرجع آبزیان" در رشت بعنوان مشکلات دامپزشکی استان اشاره نمود.

دکتر تامینی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی نیز غذای سالم و بهداشتی را یکی از نیازهای اصلی جامعه بشری و مهمترین دغدغه مسئولین دانست و به نقش دامپزشکی در تولید غذای بهداشتی اشاره نموده و اظهار داشت بدون نظارت دامپزشکی امکان تولید غذای سالم و عاری از آلودگی وجود ندارد.

تامینی همچنین از اقدامات به موقع و موثر دامپزشکی استان در پیشگیری از وقوع بیماریها و جلوگیری از وارد نمودن خسارات اقتصادی به تولیدکنندگان، از نقش برجسته اداره کل در تعطیلی کشتارگاههای سنتی دام جهت استحصال گوشت قرمز بطریقه بهداشتی و ارتقاء سلامت عمومی که اولین استان در این زمینه بوده تقدیر و تشکر نمود.

در انتهای دیدار ایشان در خصوص جذب نیروی انسانی، تخصیص اعتبارات سرمایه ای و اختصاص اعتبارات ملی برای راه اندازی آزمایشگاه مرجع استان قول پیگیری و مساعدت دادند.

 

 

نظر شما
ادامه