کد خبر: ۲۰۴۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر

روسیه در ازای ببرهای آموری، از ایران یوزپلنگ آسیایی وارد می کند.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه «راسیسکا گازیه تا»، وزارت طبیعت روسیه اعلام کرد در نظر دارد در ازای یوزپلنگ های آسیایی چند ببر آموری به منظور افزایش جمعیت آن به ایران منتقل کند. محل نگهداری یوزپلنگ های آسیایی که قرار است از ایران وارد شود در سوچی است. این تصمیم در سفر سرگئی دونسکی وزیر منابع طبیعی و محیط زیست روسیه به ایران اتخاذ شد.

ببر آمور که در روسیه زندگی می کند،‌ به لحاظ ژنتیکی با ببر توران که اواسط قرن بیستم در منطقه خزر منقرض شد قرابت و نزدیکی دارد. بزرگترین منبع زیست یوزپلنگ آسیایی در ایران وجود دارد که تعدادشان از150 تا 200 قلاده است.

سال 2010 نیز دو ماده پلنگ از ایران به سوچی منتقل شد که چندین بار زاد و ولد کرده اند و به گفته دانشمندان، تا ده سال دیگر همراه با هسته جنوبی در ایران امکان زیست پایدار یوزپلنگ را نه تنها در قلمروی قفقاز روسیه بلکه در کشورهای ماوراء قفقاز فراهم خواهد کرد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۵
0
0
70 قلاده یوزپلنگ در ایران بیشتر نداریم و خودمون هم هنوز نتونستیم از انقراضشون جلوگیری کنیم که هیچ حالا میخوایم صادرشون هم بکنیم . ببر نخواستیم مگه سرنوشت اون دو تا ببری که وارد کردیم چی شد؟
مسئول فنی بهداشتی
|
-
|
۲۱:۲۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
عرضه تکثیر که نداریم هیچ با این وضعیت تا چند سال دیگه باید از روسیه همونی که دادیم بهشون را به خاطر قرابت ژنتیکی وارد کنیم
مدیریت بلد نیستیم و ادعامون گوش عالم را کر کرده!
نظر شما
ادامه