کد خبر: ۲۰۴۵۵

واحد نظارت بر بهداشت عمومی قزوین بر اساس احترام به حقوق شهروندی و برخورد ارشادی با واحدهای عرضه فرآورده های خام دامی اقدام به بازدیدهای منظم و برنامه ریزی شده از واحدهای تولید، بسته بندی و عرضه فرآورده های خام دامی می نماید.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: زنجیره تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی کاملا تحت نظارت دامپزشکی است و بر همین اساس سعی بر آن است تا با برگزاری کلاس های آموزشی و همچنین ارائه راهنمایی ها و آموزش های بهداشتی نکاتی را که در اکثر موارد بصورت سهوی غافل مانده است، توسط بازرسان دامپزشکی متذکر شوند.

دکتر عیسی غیاث یزدی افزود: علی رغم تذکرات شفاهی و کتبی به برخی از واحد های تولیدی، سردخانه های نگهداری و یا مراکز عرضه، متاسفانه شاهد آن هستیم که این واحدها به تخلفات خود ادامه می دهند و در پاره ای موارد خطراتی را برای بهداشت عمومی ایجاد می نمایند که در این موارد با متخلفین برخورد قاطع صورت می پذیرد.

دکتر یزدی در این زمینه تصریح کرد: از مجموع 5057 بازدید منظم و زمانبندی شده واحد نظارت بر بهداشت عمومی در فصل پاییز و دی ماه، تعداد 65 تخلف محرز جهت پیگیری های قانونی به مراجع ذیصلاح ارجاع گردیده است و با توجه به نتایج دادرسی ها یک واحد محکوم به حبس تعزیری و در مجموع 4 هزار و 196 کیلوگرم گوشت قرمز و مرغ و آلایش، ضبط و معدوم سازی گردیده است.

این مسئول دامپزشکی در پایان متذکر شد: در راستای انجام بهتر مسئولیتهای محوله، چشمان تیزبین همشهریان عزیز می تواند ما را در این زمینه یاری نموده و با ارتباط با سامانه پیام کوتاه 50001512 و سامانه گویای 1512 ما را همراهی کنند.

 

 

نظر شما
ادامه