کد خبر: ۲۰۴۷۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

رئیس اداره محیط زیست پلدختر گفت: متاسفانه یک باور غلط باعث کشتار تشیها و گرازها توسط بعضی از افراد ناآگاه شده است.

محمدی نژاد در گفتوگو با ایسنا، توضیح داد: این افراد ناآگاه میگویند، قدیمیها گفتهاند گوشت تشی برای آسم خوب است و این در حالی است که هیچ پزشک و یا دامپزشکی چنین اظهار نظری نکرده و مدرک علمی تاکنون این باور غلط را تایید نکرده است. از همه مهمتر ما در کشوری اسلامی زندگی میکنیم و همگی اکثراً مسلمان هستند. در دین مبین اسلام تمامی احکامش برای سعادت بشر است، پس بر ما مسلمانان واجب است که قوانین اسلامی را رعایت کنیم تا زندگی سعادتمندانهای داشته باشیم.

وی از دستگیری یک گروه شکارچی در پلدختر خبر داد و افزود: پرسنل اجرایی محیط زیست پلدختر در منطقه کوگان پلدختر موفق شدند یک گروه شکارچی که مبادرت به شکار یک قلاده تشی و دو راس گراز یا خوک وحشی کرده بودند، دستگیر کنند. پرونده متخلفین به مقامات قضایی ارسال شده است. از متخلفین یک قبضه اسلحه شکاری ساچمه زنی و مقادیری مهمات کشف و ضبط شد.

رئیس اداره محیط زیست پلدختر به والدین توصیه کرد: به فرزندانتان بیاموزید که در حرام گوشتها هیچ گونه شفایی وجود ندارد و با شکار این حیوانهای زبان بسته طبیعت را از بین نبرید.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مرندي
|
-
|
۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
تشي چه نوع حيواني است؟ حتي توي اينترنت هم كه دنبالش مي گردم چيزي پيدا نكردم. ميشه يك نَفَر اسم علمي اين گونه جانوري را بگويد ؟
مروتي
|
-
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۹
0
0
اين مطلب از سايت افلاك انلاين گرفته شده ، وقتي اين عنوان را خواندم نمي دانستم تشي چه حيواني است ، گفتم بد نيست براي تكميل خبر اين مطلب را ذكر كنم، شايد تعدادي از خوانندگان اين مطلب مثل من مطلع نباشند كه تشي همان جوجه تيغي است:وجوجه تيغي يا خارپشت به جانوران پستانداري گفته مي شود كه در خانواده خارپشت ها (نام علمي: Erinaceidae) قرار مي گيرند. گاه تَشي نيز به دليل خارهايي كه بر پشت آن قرار دارد جوجه تيغي و خارپشت ناميده مي شود اما تشي جانوري كاملاً متفاوت از راسته جوندگان است، در حالي كه جوجه تيغي ها كوچكتر و همه چيزخوار و از راسته پستانداران حشره خوار هستند ودر زبان محلي به آن تشي مي گويند.
طول تقريبي و متوسط جوجه تيغي در حدود ۱۹ سانتيمتر است، و طول دُمَش در حدود ۲٫۵ سانتيمر است، خار پشتش سياه، و در نهايت به رنگ سفيد كمي مايل به خاكي منتهي مي شود. اما رنگ شكمش سفيد همراه با رنگ خاكي مانند است.
جلو صورتش از موهاي سفيد و بيج پوشيده است. «جوجه تيغي گوش دراز» يكي از كوچك ترين جوجه تيغي ها است كه در مناطق شبه صحراوي زندگي مي كند.
از اين نوع جوجه تيغي در شبه جزيره عربستان زياد وجود دارد. گوشهاي درازش در ايجاد اماكن وجود دشمن باشنيدن صدا از اماكن دور به او كمك مي كند، همچنين حس شامه قوي دارد و مي تواند از نقاط متفاوت قرباني خود را تشخيص دهد.
نظر شما
ادامه