کد خبر: ۲۰۴۹۴

به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، مدیر کل دامپزشکی استان از مراکز تکثیر ماهیان دریایی در قشم و تاسیسات برودتی ماهی در قفس بازدید نمود.

وی اظهار داشت: جزیره قشم به دلیل ویژگی های منحصر به فرد در ارتباط با دریاهای آزاد یک منطقه استراتیژیک و مهم می باشد عنایت به سیاستهای دولت و تاکید وزارتخانه جهاد کشاورزی جهت توسعه و پرورش ماهی در قفس جزیره قشم منطقه مستعد می باشد.

شایان ذکر است شرکت شرکت تیاب پران قشم که با همکاری و سرمایه گذاری خارجی با ظرفیت تکثیر 10میلیون قطعه در سال انواع ماهیان دریایی که 80 درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حال بهسازی و تکمیل می باشد.

همچنین دومین مرکز تکثیر آبزیان شرکت ممتاز شهاب که با سرمایه گذاری داخلی با 90 درصد پیشرفت در حال تکمیل است.

دکتر غریب در حاشیه سفر از مراکز تکثیر ماهیان دریایی از پیشرفت مناسب و خوب در سال 1394 واحدهای اظهار رضایت نموده و رعایت مسائل قرنطینه ای و بهداشتی را یکی از مهمترین مسائل در توسعه و تولیدپایدار دانست.

همچنین تولید و پرورش ماهی در قفس از برنامه های آتی شرکت مروارید فانوس قشم بوده که تا کنون نصب و راه اندازی 4 قفس با ظرفیت 200 تن در 4 کیلومتری جزیره قشم و هنگام انجام گرفته است.

همچنین در این سفر نماینده ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور حاج آفا کلانتری ضمن حضور از واحدهای پرورش کروکودیل قشم شرکت نوپک بازدید نمود.

در حاشیه بازدید از منطقه آزاد قشم ملاقات با دکتر شعبانی فرد مدیر عامل منطقه آزاد و فرماندار قشم انجام گرفت.

دکتر شعبانی فرد حمایت از سرمایه گذاری و پرورش ماهی در قفس را از اولویت های منطقه دانسته و اظهار نمود: قشم ظرفیت تولید 100 هزار تن ماهی در قفس را دارد.

مدیر عامل منطقه آزاد اهمیت دامپزشکی در کنترل و بیماریهای و نظارت بهداشتی و شرعی مهم دانسته و با توجه نقش حاکمیتی دامپزشکی حضور قوی در منطقه قشم را خواستار شدند.

 

 

نظر شما
ادامه