کد خبر: ۲۰۵۰۶
تعداد نظرات: ۳۹ نظر
خبرگزاری مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح دوفوریتی ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی خبر داد ...
ivo

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

حکیم مهر - به این خبر که هفته گذشته توسط خبرگزاری مجلس شورای اسلامی منتشر شده است توجه نمایید: طرح دوفوریتی ادغام سازمان محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی با بیش از 130 امضا

به گفته رحمت‌الله نوروزی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، این طرح دوفوریتی بعد از بررسی بودجه سال 94، در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این خبر زمینه ساز نگارش این مطلب گردید.

در سالهای دور سازمان دامپزشکی کشور به عنوان یک سازمان زیرمجموعه وزارت کشاورزی مشغول به فعالیت بوده است و با ادغام وزارت جهاد و وزارت کشاورزی در سال 1379، سازمان دامپزشکی به عنوان زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی ادامه فعالیت داده است.

تفاوت دیدگاه و نوع نگاه موجود بین سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد کشاورزی پارادوکسی را ایجاد کرده که کلیه کارشناسان و روسای ادوار سازمان دامپزشکی به آن اذعان داشته اند و همواره در فکر این بوده اند که در ساختار و تشکیلات دیگری به وظایف حاکمیتی خود بپردازند. نگاه وزارت جهاد کشاورزی یگ نگاه کمی و تولید محور می باشد و با نگاه بهداشتی و حاکمیتی سازمان دامپزشکی کاملاً متفاوت است.

در اغلب کشورهای جهان، سازمان دامپزشکی یا زیرمجموعه وزارت کشاورزی و یا وزارت بهداشت می باشد. همواره چند سناریو برای وضعیت ساختاری سازمان دامپزشکی مطرح بوده است. اجازه دهید مزایا و معایب هر یک از این سناریوهای ممکن را با یکدیگر مرور نمائیم:

 

1- ادامه کار سازمان دامپزشکی کشور به عنوان زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی

نگاه وزارت جهاد کشاورزی یگ نگاه کمی و تولید محور می باشد و با نگاه کیفی، بهداشتی و حاکمیتی سازمان دامپزشکی کاملاً مغایر است. این تفاوت دیدگاه را می توان در تخصیص منابع انسانی، مالی، اعتبارات و ... به سازمان دامپزشکی مشاهده نمود.

معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی خود را موازی با سازمان دامپزشکی کشور پنداشته و موجب کاهش اقتدار سازمان دامپزشکی گردیده است.

در وزارت جهاد کشاورزی توجه کمتری به امور بهداشتی مشاهده می شود و بیشترین توجه به افزایش تولیدات کشاورزی و دامی می باشد.

مهندسین کشاورزی و دامپروری در وزارت جهاد کشاورزی قدرت عمل بیشتری نسبت به دامپزشکان داشته و دامپزشکان علیرغم تحصیلات بالاتر و قابلیتهای فراوان، به نوعی نیروی درجه دو این وزارتخانه محسوب می شوند.

بخش­هایی از دامپزشکی به دلیل رویکرد جهادی وزارت جهاد کشاورزی کاملاً مغفول مانده است. به عنوان مثال بهداشت و بیماریهای دامهای کوچک علیرغم اهمیت فراوان و نقش آن در سلامت جامعه، به دلیل همین رویکرد، فاقد یک چارت تشکیلاتی مستقل در سازمان دامپزشکی می باشد.

مشکلات دیگری نیز در این میان مشاهده می شود. به عنوان مثال روز جهانی دامپزشکی در سال گذشته، به نام «آسایش حیوانات» نام گرفته بود که چنین رویکردی با روح حاکم بر وزارت جهاد کشاورزی منافات دارد (یا حداقل در اولویت نمی باشد).

 

2- استقلال سازمان دامپزشکی کشور از وزارت جهاد کشاورزی و ادامه کار به عنوان یک سازمان مستقل زیر نظر ریاست جمهوری

مسلماً چنین حالتی برای دامپزشکی کشور یک ایده آل محسوب می شود. ارتباط مستقیم با رئیس جمهور، حضور در جلسات هیات دولت، استقلال و جایگاه برتر سازمان دامپزشکی، نقش مستقیم در تدوین لوایح و ... از مزایای بی شمار این سناریو محسوب می شود.

متاسفانه واقعیت این است که امکان وقوع این استقلال امکان پذیر نیست. با توجه به برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور، کوچک سازی دولت، برون سپاری وظایف اجرایی و کاهش سازمان های زیرمجموعه ریاست جمهوری، امکان عملی کردن چنین تصمیمی نزدیک به صفر خواهد بود.

 

3- ادغام در وزارت بهداشت و درمان و ادامه کار به عنوان زیرمجموعه یا معاونتی از وزارت بهداشت

این سناریو مزایا و معایب مربوط به خودش را دارد. از سویی قرابت پزشکی و دامپزشکی، این ادغام را توجیه پذیر می سازد. امکان تخصیص بودجه و اعتبار بیشتر به بخش دامپزشکی، توجه بیشتر به مباحث بهداشتی و بهبود وجهه دامپزشکی در بین جامعه از دیگر مزایای این ادغام محسوب می شوند.

از سویی دیگر، با توجه به پزشک سالاری موجود در وزارت بهداشت نمی توان آینده خوبی را برای دامپزشکان متصور بود و عملاً دامپزشکان به سایر رده های وزارت بهداشت تبدیل خواهند شد و از اقتدار کافی برخوردار نخواهند بود.

از سویی دیگر با وجود ساختارهای موازی موجود در وزارت بهداشت نظیر اداره مبارزه با بیماریهای زئونوز، دفتر سلامت محیط و سازمان غذا و دارو، عملاً سازمان دامپزشکی در درون وزارت بهداشت منحل خواهد شد.

 

4- پیشنهاد حکیم مهر: ادغام سازمان دامپزشکی کشور با سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگلها و مراتع و تشکیل یک وزارتخانه جدید

با توجه به فضای ایجاد شده در مجلس شورای اسلامی درخصوص ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در درون وزارت جهاد کشاورزی، فرصتی تاریخی برای مجموعه دامپزشکی کشور فراهم شده است تا خود را از سلطه وزارت جهاد کشاورزی خارج نموده و با ادغام با دو سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگلها و مراتع، وزارتخانه ای مستقل را تشکیل دهند.

هر سه این سازمان ها از نگاهی کیفی به وظایف خود می نگرند و وظایفی حاکمیتی و ملی داشته و از این جهت با یکدیگر قرابت دارند. هر چند که ممکن است ظاهر فعالیتهای اجرایی این سازمان ها با یکدیگر تشابهی نداشته باشد، ولی با توجه به مزایای تشکیل یک وزارتخانه مستقل و لزوم افزایش حجم ساختاری مجموعه جدید در حد یک وزارتخانه، می توان از آن صرفنظر کرد.

در صورت تشکیل یک وزارتخانه جدید با محوریت این سه سازمان، عملاً با توجه به بالاتر بودن سطح تحصیلات پرسنل سازمان دامپزشکی نسبت به دو سازمان دیگر، می توان خوشبین بود که دامپزشکان حداقل تصدی سه معاونت از پنج معاونت وزارتخانه جدید (و یا حتی تصدی سمت وزارت) را عهده دار شده و بدین ترتیب قدرت نفوذ و اقتدار دامپزشکی را در قوه اجرایی کشور در راستای اجرای وظایف حاکمیتی و رسالتهای سازمانی افزایش دهند.

مسلماً با فضای موجود در مجلس شورای اسلامی و ارائه طرح ادغام سازمان حفاظت محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی با 130 امضاء، اکنون بهترین فرصت برای طرح این موضوع و رهایی همیشگی از مشکلات موجود و خروج از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی فراهم شده است.

حکیم مهر پیشنهاد می نماید، سازمان نظام دامپزشکی هرچه سریعتر با تشکیل کمیته ای کشوری، با دعوت از نماینده سازمان دامپزشکی، تشکل های صنفی دامپزشکی، نمایندگان سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان جنگلها و مراتع، این موضوع را پیگیری نموده و پس از آماده سازی چارت سازمانی و ساختار وزارتخانه جدید، آن را جهت طرح در مجلس شورای اسلامی به نمایندگان مجلس پیشنهاد نمایند.

مسلماً این کار، پشتیبانی و همدلی کلیه تشکل های صنفی دولتی و غیر دولتی، دامپزشکان و همچنین کارشناسان شریف سازمان محیط زیست که ادغام با وزارت جهاد کشاورزی را مغایر با اهداف و رسالت سازمانی خود می دانند، را می طلبد.

حکیم مهر آمادگی دارد پیشنهادات کارشناسان ذیربط را در این زمینه دریافت نموده (ایمیل hakimemehr2013@gmail.com) و آن را جهت اجرایی کردن این پیشنهاد، در اختیار مسئولین مربوطه قرار دهد.

 

إِنَّ اللَّهَ لا یُغَیِّرُ ما بِقَومٍ حَتّىٰ یُغَیِّروا ما بِأَنفُسِهِم

 

 

انتشار یافته: ۳۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
سلام
به نظر من باید سازمان دامپزشکی و قسمی از مسئولیت های وزارت بهداشت باهم ادغام شود و وزارت خانه جدیدی با نام وزارت سلامت تشکیل گردد.

ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
من به گزینه 3 رای میدم.
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
حضرت استاد نگارنده گرامی تشکیل یک وزارت خانه، بزرگ تر شدن دولت نیست ولی تشکیل یک معاونت مستقل با توجه به برنامه چهارم و پنجم توسعه کشور امکان عملی کردن اش نزدیک به صفر خواهد بود؟!
کارمند دامپزشکی
|
-
|
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
اگه قراره محیط زیست در جهاد کشاورزی ادغام بشه پس ادغام دامپزشکی و محیط زیست هم دوباره میشه زیر مجموعه ی وزارت جهاد کشاورزی و باز همون آش و همون کاسه.
کارمند خسته
|
-
|
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
حالا این چه کاریه، همین جا هستیم دیگه، به فرض هم که ساز جدایی بخواهیم بزنیم، فورا رییس سازمان عوض می شود، این کار ها و حرفها بی فایده است و ضررش بیش از نفعش است، بایستی قوانین سازمان اصلاح و تکمیل شود و قدرت سازمان از طریق قانون و با ارائه لایحه و یا طرح در مجلس اصلاح یا تکمیل گردد، که این کار همت می خواهد و رایزنی های گسترده که متاسفانه در بدنه مدیریتی سازمان موجود نیست.
درد آشنا
|
-
|
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
فعلاً مشکل اصلی دامداران در ایران با ادغام معاونت تولیدات دامی جهاد کشاورزی (دامپروری سابق) در سازمان دامپزشکی حل می شود. معضلاتی که با قوانین این معاونت در صدور پروانه و .... برای بهداشت دام و انتشار بیماریها سبب شده است ، کم نیست. لذا پیشنهاد می شود این معاونت در سازمان مستقل دامپزشکی زیر نظر ریاست جمهوری ادغام شود.
و منابع طبیعی هم در محیط زیست ادغام شود و زیر نظر ریاست جمهوری باشد.
تا مشکلات زیست محیطی و نیز مشکلات دامداران به نحو احسن حل گردد. چرا که برخی مشکلات دامداران تنها با دستور ریاست جمهوری به دیگر ارگان های مسئول تابع دیگر وزارت خانه ها حل می شود نه تفاهم نامه بین دو وزارت
محمد رفیعی
|
-
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
من از حکیم مهر به خاطر باز کردن اين بحث تشکر می کنم و فکر می کنم وظیفه تشکل های غیر دولتی ما این است که ضمن بررسی گذشته و بلاهایی که در جهاد بر سر دامپزشکی آمد به دنبال اصلاح ساختار دامپزشکی باشند، ولی متاسفانه تشکل غیر دولتی ما نیز به دلیل معامله دوستان توسط جهادی ها اشغال شده است. با توجه به عزم مجلس برای ادغام محیط زیست مطمئنم که خانم دکتر ابتکار نیز از این طرح حمایت می کند. از دوستان نیز می خواهم با مطالعه طرحهای عملی پیشنهاد بدهند
مگر وزارت بهداشت اجازه جدا شدن قسمتی از وظایف خود را می دهد؟
آیا اگر این بحث به خاطر مباحث سیاسی باز نشده بود کسی حرف دامپزشکی را در این زمینه می شنید؟
سليماني(دانش آموخته دكتراي عمومي دامپزشكي)
|
-
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
مطلب خوبي بود وضمن تشكر از نگارنده محترم گزينه من ادغام با وزارت بهداشت است كه بيشترين قرابت رابا سازمان دامپزشكي دارد.اگر حالا هم دقت كنيد در اين وزارت خانه دندانپزشكي وداروسازي هم جايگاه متزلزلي دارند وبيشتر تجاري محسوب شده اند تا علمي،اما دامپزشكي با ادقام با وزارت بهداشت در رده بالاتري نسبت به دو رشته ديگر وبا توجه به وسعت رشته قرار مي گيرد.از همه مهمتر حذف عنوان جهاد وافزودن عنوان وزارت بهداشتبه رشته وزين دامپزشكي وجهه بالاتري خواهد بخشيد.
همکار
|
-
|
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
سلام
باتشکر از مدیر مسئول محترم حکیم مهر ، اما شایسته است طرح این موضوع کتباً با روسای نظام، جامعه دامپزشکان و خود سازمان در میان گذاشته شود تا از مسیر قانونی اقدام گردد ( البته در صورت صلاحدید مسئولان) .
اما به نظر حقیر اگر امور دام وزارت جهاد به عنوان معاونت بهبود تولیدات دامی سازمان دامپزشکی مطرح گردد، تصور می کنم بخشی از مشکلات بودجه ای و حاکمیتی سازمان مرتفع می گردد
موفق باشید
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
با سلام وتشکر از عنوان کردن این مطلب
با نظر شما موافقم
انشااله با همت سازمان و نظام این امر محقق بشه
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
شما كه فقط براي دامپزشكان نوشته ايد ساير رده ها كه بيشتر وظايف برعهده آنهاست براي شما انگار اهميتي نداشته ولي ادغام با وزارت بهداشت براي ساير رده ها بنظرم بهتر خواهد بود
DVM
|
-
|
۲۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
چه فرصت تاریخی ای ایجاد شده ؟؟ من متوجه نشدم.
ساير رده ها
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
زياده خواهي و انحصارطلبي برخي دامپزشكان همواره مانع رشد مجموعه دامپزشكي است. لطفا پايتان را به اندازه گليمتان دراز كنيد.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۱
0
0
آینده دامپزشکی در توسعه بخش خصوصی که همانا نظام دامپزشکی است خلاصه میشود.اگر سازمان دامپزشکی وظایف تصدی گری خود را که اتفاقا در بسیاری از جهات با وزارت جهاد کشاورزی اصطکاک دارد به نظام محول کند فقط وظایفی همچون نظارت برای او می ماند که این مسئله هم در تخصص جهادی ها نیست و مشکل حل میشود. خلاصه اینکه دولت در حال کوچک شدن است و تشکیل وزارتخانه جدید خیلی دشوار است .منطق حکم میکند همیشه بهترین راه کوتاهترین و در عین حال مطمئن ترین راه است. بپذیریم که بکار گیری نظام دامپزشکی منطقی ترین گزینه است و من با سه گزینه پیشنهادی حکیم مهر مخالفم ضمن احترام به عقاید دیگران.
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
پیشنهاد خوبیست. امیدوارم نظام دامپزشکی این موضوع را پیگیری کند.
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
بسمه تعالی . با سلام و احترام به همگان. بنده با اطمینان بالایی عرض می کنم که ادغام محیط زیست در وزارت جهاد کشاورزی بر مشکلات دامپزشکی خواهد افزود!!! دقت کنید که نباید جوگیر شد. منظورم دوستان حکیم مهر نیست بلکه منظورم کل جامعه دامپزشکی از جمله خودم هستم. ما نباید فوری به دام دعوای یک سازمان (محیط زیست) و نمایندگان مجلس بیفتیم. ضمناً مطمئن باشید که نه تنها پیش بینی تصدی چند معاونت از وزارت جدید به دامپزشکی نخواهد رسید بلکه جایگاه خود را تضعیف شده تر هم خواهد یافت. بهترین راه این است که دامپزشکی استقلال خود را تقویت نماید و به سمت طب سوق پیدا کند (به شرطی که خودش آنجا سایر رده و چیزی شبیه پرستاران دربرابر پزشکان به حساب نیاید که هوشمندی زیادی در این باره لازم است).
موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
با سلام
در اینصورت پیشنهاد مثلا بهداشت مواد خام دامی در کجای سازمان قرار خواهد گرفت؟
کامیاب قیصربیگی
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
سلام.به نظر میرسد ادغام محیط زیست در جهاد کشاورزی یک اشتباه تاریخی و یک کار غیر علمی و غیر منطقی خواهد بود .جهاد کشاورزی یکی از بزرگترین وزرات خانه های کشور می باشد که متاسفانه کارایی و چالاکی لازم را ندارد و یکی از دلایل اصلی آن گسترده گی حوزه فعالیت آن می باشد.متاسفانه ................ این وزرات خانه که ثروت زیادی از راه کنترل فروش مواد خام دامی به طور عمده گوشت و مرغ از طریق معاونت امور دام کسب کرده اجازه استقلال سازمان دامپزشکی را نخواهد داد.و دنبال کسب قدرت بیشتری با ادغام محیط زیست در این وزرات خانه می باشند ،مطمن باشید اصل قضیه اقتصادی می باشد نه کمک به حل مشکلات کشور .استقلال سازمان دامپزشکی به خاطر عدم دخالت سایر افراد و دستگاههای کشور در مسائل فنی و مدیریتی این سازمان ،دیگر مدیران با نظر .......... وزرات جهاد کشاورزی که جزء .......... چیز دیگری را در نظر نمی گیرند ،تعیین نمی شوند و زحمات شبانه روزی پرسنل دامپزشکی بیشتر دیده خواهد شد و قدر و منزلت همه رده ها این سازمان بیشتر خواهد شد.
همکار سازمان
|
-
|
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
به نظر من بهتر است سازمان دامپزشکی بعنوان یک سازمان مستقل (نه معاونت بلکه همانند همین حالتی که بین سازمان دامپزشکی و وزارت جهادکشاورزی وجود دارد) زیرمجموعه وزارت بهداشت قرار گیرد . در این صورت هم استقلال سازمان تا حد زیادی باقی می ماند و هم از مزایای ادغام با وزارت بهداشت برخوردار میشود . ولی اگر بخواهد کاملا با وزارت بهداشت ادغام شود بزرگترین اشتباه خواهد بود و کارکنان سازمان دامپزشکی به نیروهای درجه 3 وزارت بهداشت تبدیل خواهند شد .
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
که چی حالا؟ اصلا کدوم مسئولی اینا رو میخونه که دارین اظهار نظر میکنین؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۲
0
0
شما همکار سازمان؛ چرا برای اینکه به اصطلاح خودتان درجه سوم نشوید مانع یک تحول خوب میشوید. مگر الان در جایگاه سازمانی خیلی درجه اولید؟؟؟!!
آچار فرانسه ی دامپزشکی!
|
-
|
۰۳:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
به نظر من ارتقای جایگاه از دست رفته ی دامپزشکی فقط با تبلیغات و آموزش و اطلاع رسانی و ورود به اذهان عموم جامعه و سیاستگذاری بلندمدت و رایزنی ممکنه و امیدی به جهاد و بهداشت و محیط زیست و از این قبیل نیست که نیست.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
دکترلطفی زاده !!شما وبقیه!ازچی میترسید؟یا موفق میشید یا نمیشید. اگرپیگیری سازمان دامپزشکی برای مستقل شدن وادغام با محیط زیست به نتیجه نرسید دوباره تلاش میکنید.اماسوق دادن دامپزشکی به سمت طب، نه فقط راه حل مناسبی نیست بلکه هیچ گره ای از این سازمان ونیازهای مردم بازنمیکندهنوز بیشتر مردم بامسئولیتهای وسیع سازمان دامپزشکی غریبندوآشنایی آنان درحدتامین گوشت مصرفی است ووظایف دامپزشکان رادرحد، دردست داشتن آمپول عقیم سازی سگهای ولگرد ویاواکسیناسیون دام میشناسندچرا به مقام خوداعتبارنمی بخشید؟مسلما این اتفاق جایگاه دامپزشکی درعامه مردم را معرفی خواهدکردوسازمان را به سوی کارایی واعتبارهرچه بیشتروبهترخواهدکشاند. انشاالله.(خواننده اخبار)
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. دوست محترم با عنوان (خواننده اخبار) ... تبیین توانمندیها و نقش مهم دامپزشکان و دامپزشکی در بهداشت عمومی با همه ابعاد وسیع آن از طب گرفته تا بهداشت مواد غذایی و پیشگیری از بیماریها و حتی ایفای نقش در بهداشت محیط و غیره کار درستی است لیکن جنبه طب و پزشکی دامپزشکی اتفاقاً با توانمندیهای بسیار زیاد مغفول مانده است. مقصود من از عبارت (سوق دادن به سمت طب) این بوده است و البته که نافی لزوم پرداخت به سایر ابعاد نبوده و نیست. موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
سلام برجناب لطفی زاده وهمه خوانندگان،من دقیقا متوجه منظورشماوبقیه دوستان شدم وباتوجه به جمله ذکرشده شما( داخل پرانتز)نظرم راارسال کردم،آن درددلی را که شما ازمسئولین درنامه ای به حکیم مهر بیان داشتید،مطالعه کردم
همچنین سخنان مدیرکل محترم درخصوص نبود بودجه ومشکلات عدیده دیگر،
این اخبار وتحلیل اخبارمختلف درماههای گذشته مرابرآن داشت سخنم را مطرح کنم
شماازمنظرتخصص خوددرحیطه دامپزشکی به مسئله مینگرید،من دورادور ازمنظریک عضوجامعه، بهمین جهت خواستار خروج جامعه دامپزشکی ازانزواهستم تابه فرمایش خودتان،توانمندیهایش مغفول نماند.
قصدم توهین وجسارت به هیچ کس وهیچ نظری نیست تنهاایده ای بودکه عرض شد.بااحترام:(خواننده اخبار)
دامپزشک
|
-
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۳
0
0
سازمان محیط زیست تسلیت من را پذیرا باشید.
سایت حکیم مهر بی خیال
پیشنهاد بده بی خیال سازمان دامپزشکی بشن بهترین پیشنهاده
یه مدت جهاد خفت داد سازمان دامپزشکیو حالا بریم زیر نظر محیط زیستی ها و بهداشت و درمانی ها طاقت نداریم خسته ایم میفهمی خسته
از سال 52 تا حالا داریم با سل و بروسلوز را ریشه کن میکنیم در لوای وزارت جهاد
چندین سالی هست داریم نفس میکشیم از چنگال جهاد کمی فاصله گرفتیم حالا بریم پیش کی وقتی جایگاه یک دکتر دامپزشک در کنار یک گاودار ارزیابی میشه همینه
بروکسل زاده
|
-
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
بهترین راه حل انحلال این سازمان می باشد.ته فعالیتهای این سازمان را ادامه بدی هیچی بزرگ است اما انصافا عده ای خوب نان در میارن
ناشناس
|
-
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
استقلال سازمان دامپزشکی از طریق تشکیل یک وزارتخانه مستقل بسیار دشوار است ولی در صورت اجرا بسیاری از مشکلات موجود را حل می کند
دکتر یحیی زاده
|
-
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
بسیاری از وظایف سازمان دامپزشکی و بهداشت در زمینه مسایل بهداشتی و بخصوص نظارتی کاملا بایکدیگر مرتبط و جدایی ناپذیر بوده و ادغام سازمان دامپزشکی در بهداشت ودرمان بسود بهداشت مردم میباشد .
دامپزشک
|
-
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۴
0
0
با سلام و ارادت به سازمان محیط زیست یه شعری بود یادم رفت بنویسم
دسته گل محمدی به سازمان ما خوش امدی خوش آمدی خوش آمدی
همکار
|
-
|
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
0
انتصابات در سازمان دامپزشکی و ادارات کل استانها از مدیر کل گرفته تا معاونین همه سیاسی است از کار خبری نیست پیشنهاد میشود سازمان دامپزشکی کشور و ادارات در استانها در وزارت امور خارجه یا وزارت کشور ادغام شوند
دکتر...
|
-
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
0
در انقراض پنجم معروف به دوره کرتاسه پس از دایناسورها این پرندگان و پستانداران کوچک بودند که زنده ماندند الان دایناسورها جهاد کشاورزی و بهداشت هستند دامپزشکی هم پستاندار کوچک منتظر انقراض ششم هستیم
همکار دلسوز
|
-
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
0
0
همکاران گرامی مشکل بهداشت جامعه چه در حوزه انسانی و یا دامپزشکی مربوط به استقلال و یا ادغام نیست بلکه در محتوی و بدنه متاسفانه نا کارامد در مجموعه کلی دامپزشکی در سطح کشور و نداشتن بنیه علمی قوی و کاربردی است در کل مجموعه سازمان حتی یک گروه تخصصی و آشنا و عملیاتی و کاربردی جهت بررسی ، پیشگیری و یا مبارزه با بیماریها وجود ندارد. منظورم وجود ساختار و پست سازمانی نیست گروه واقعی ،توانمند و علمی که بتواند از نیروهای متخصص سطح کشور که بعضا در استان خود شاخص هستند بهره ببرد .به امید روزی که سازمان ما از سیاسی بودن خارج و به علمی بودن برسد.
دانشجوی دکترای عمومی دامپزشکی دانشگاه تهران
|
-
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۰
0
0
با ادغام این سازمان با آن یکی و آن یکی با دیگری، هیچ مشکلی حل نخواهد شد! به جای بازی با الفاظ، ای کاش مدیران و مردم با وظایف خود آشنا می شدند و قوانین را به درستی رعایت می کردند. بالفرض که سازمان دامپزشکی مستقل شود و یا با محیط زیست ادغام شود! مگر تاثیری در تعداد بی شمار و نامعقول فارغ التحصیلان در طی این سال ها دیدیم که حال با ادغام دو سازمان ببینیم؟؟؟ باز مسئولین جلسه می گذارند و به صرف چای و بیسکوییت و سخنوری و اظهار نگرانی و غیره می پردازند و باز همین آش و همین کاسه! زیرا کار عملی صورت نمی پذیرد! حال بسیار جالبتر است که محیط زیست نیز به کشاورزی بپیوندند تا همین اندک چشمه ی امیدمان به حفاظت از محیط زیست نیز از بین برود!!! امید است به جای فکر کردن به منافع شخصی و غیره، هر سازمانی و هر مسئولی تنها به وظایف خود درست عمل کند تا شاهد این کوه مشکلات در وضعیت محیط زیست، دامپزشکی، بهداشت و سلامت، اقتصاد، کشاورزی و غیره نباشیم.
کارمند محیط زیست
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۴
0
0
اینکه مجلس طرح دارد علت اصلی این است که مجلس از معائنت رییس جمهور نمیتواند سوال کند با این کار تلفیق با جهاد یا وزارت دیگر فقظ میخواهد جایگاه سوال را درست کند.حالا من نمیدونم شما دامپزشکی ها از جون ما چی میخواید؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
0
حالا که از صحنه بهداشت جامعه کنار گذاشته شدیم آیا منطقی است که در یک زمینه غیر تخصصی مثل جنگلداری هی سناریو بنویسیم.
ر
|
-
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
0
0
بهترین کاری که میشه کرد این است که برای تسلط بهتر و بیشتر روی کنترل بیماریهای مشترک و در نتیجه تضمین سلامت ما انسانها سازمان دامپزشکی برود زیرمجموعه وزارت بهداشت با این کار اعتبارات بیشتری هم به خود اختصاص خواهد داد برای انجام شدن بهتر کار
احمديان
|
-
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۷
0
0
باسلام ادغام سازمان دامپزشكي با وزارت بهداشت حداقل مزايائي كه دارد، دامپزشكان خردسالي همانند .................... كه در زمان دولت هفتم خواب مديركلي را نميديدند از صندلي رياست بركنار خواهند شد و شايسته سالاري و تخصص در تصدي چنين پست هائي ميسر ميگردد نه شركت در ستاد هاي انتخابي احمدي نژاد.
عرفان صفرلو
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۴
0
0
ادغام سازمان دامپزشکی با محیط زیست کاری عاقلانه نمی باشد به سبب اینکه تجربه تلخ وزارت ورزش وجوانان ماراازاین کاربازمیداردعلاوه برآن به دلیل گستردگی رشته دامپزشکی زیرمجموعه شدن دامپزشکی دروزارت بهداشت به سوددامپزشکان بخش آبزیان نمی باشددرعوض به سوددامپزشکانی است که درحوزه دام کوچک فعالیت دارند البته ازاین موضوع هم به راحتی نمیتوان ردشد که ادغام دامپزشکی ومحیط زیست سبب بهبودوضعیت حیات وحش درکشورخواهدشد وهم چنین چگونگی ادامه آموزش دامپزشکی ازمشکلات پیش روخواهدبود دانشجوی دامپزشکی دانشگاه شیراز
نظر شما
ادامه