کد خبر: ۲۰۵۳۸

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی از برگزاری همایش بین‌المللی اراک پایلوت شهر سالم از منظر غذا در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دکتر علی رضایی‌پور در نشست هماهنگی این همایش که با حضور رئیس هیئت مدیره و تعدادی از اعضای خانه سازما‌‌ن‌های مردم نهاد در محل اداره کل دامپزشکی استان برگزار شد، اظهار داشت: این همایش با توجه به انتخاب اراک به عنوان پایلوت شهر سالم از منظر غذا در سال آینده برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: طرح پایلوت شهر سالم از منظر غذا در اراک اجرا می‌شود که تجهیز کدینگ محصولات پروتئینی، قرنطینه و بازرسی دام از موارد لحاظ شده در این پایلوت هستند.

مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی با بیان اینکه طرح پایلوت شهر سالم از منظر غذا با هدف تولید فرآورده‌های غذایی سالم و تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه در حوزه عملکرد سازمان دامپزشکی اجرا می‌شود، بیان داشت: دامپزشکی از تمامی ظرفیت‌های خود برای دست‌یابی به اهداف این طرح استفاده خواهد کرد.

رضایی‌پور از تدوین، نگارش و فازبندی این طرح خبر داد و اظهار کرد: این طرح بر سالم‌سازی فرآورده‌های خام دامی و مواد پروتئینی با منشأ دامی تأکید دارد که ابتدا در شهر اراک و سپس در کل استان اجرا خواهد شد.

وی خاطر نشان ساخت: به همین منظور همایش بین‌المللی اراک پایلوت شهر سالم از منظر غذا با هدف راهکارهای اجرای هر چه بهتر این طرح در سال آینده در اراک برگزار می‌شود.

 

 

نظر شما
ادامه