کد خبر: ۲۰۵۶۲

رییس اداره دامپزشکی آمل از توقیف بیش از شش هزار و 300 کارتن مرغ منجمد آماده مصرف پیش از عرضه در بازار خبر داد.

دکتر مجید غلامپور عصر پنجشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این مقدار مرغ تاریخ مصرف گذشته در بازدید بازرسان بهداشتی اداره دامپزشکی شهرستان آمل از سردخانه یکی از کشتارگاههای صنعتی این شهرستان و بازرسی از 3 دستگاه خودروی حمل مرغ منجمد که گواهی حمل بهداشتی از دامپزشکی را نداشتند، با همکاری نیروی انتظامی متوقف ، و مرغ های غیربهداشتی در صورتجلسه ای بصورت موقت ضبط شد.

وی افزود: پس از مشاهده این میزان مرغ تاریخ مصرف گذشته با همکاری نماینده صاحب محموله و مسئول فنی بهداشتی این واحد صنعتی این مقدار محموله ضبط موقت شد وبرای انجام نمونه برداری و آزمایشات لازم تحویل کارشناسان دامپزشکی شد.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان آمل تصریح کرد: این اداره همه فرآورده های خام دامی قبل از توزیع در مراکز عرضه مصرفی را بازرسی کامل کرده و با اطمینان از سلامت آنها و رعایت ضوابط بهداشتی اجازه توزیع آن را در بازار صادر می کند.

غلامپور، از متصدیان مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی خواست برای حفظ سلامت شهروندان نسبت به رعایت ضوابط و مقررات سازمان دامپزشکی اقدام نمایند.

وی، با بیان اینکه سلامت جامعه مساله ای نیست که بتوان با مصلحت اندیشی و ملاحظه کاری با آن برخورد کرد، تاکید کرد: برخورد قاطع با افرادی که سلامت جامعه را تهدید می کنند در دستور کار دامپزشکی است و هیچگونه گذشتی در این خصوص صورت نمی گیرد.

'رییس اداره دامپزشکی آمل همچنین نسبت به خرید مرغ زنده در سطح شهر و بازارهای محلی شهرستان به شهروندان هشدار داد و گفت : شهروندان می توانند برای تهیه مرغ مصرفی خود به مراکز عرضه که زیرنظر دامپزشکی فعالیت می کنند مراجعه کنند.

غلامپور یادآور شد: شهروندان همچنین در زمان خرید مرغ به برند کشتارگاههای صنعتی طیور و تاریخ تولید ، انقضا ، شرایط نگهداری و شماره پروانه بهره برداری از اداره کل دامپزشکی توجه نمایند.

 

 

نظر شما
ادامه