کد خبر: ۲۰۵۹۲

نظارت‌های بهداشتی، بلای جان سودجویان محصولات پروتئینی شد

اکیپ‌های دامپزشکی با نزدیک شدن به ایام نوروز، نظارت‌های بهداشتی خود را تشدید کردند تا بدین‌ترتیب هیچ‌یک از سودجویان نتوانند نسبت به عرضه محصولات غیربهداشتی و تاریخ مصرف گذشته اقدام کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: هرساله با نزدیک شدن به ایام نوروز، در راستای جلوگیری از سودجویی عده‌ای که می‌خواهند به این بهانه محصولات پروتئینی فاسد و مشکل‌دار را به مردم عرضه کنند، اکیپی در سازمان دامپزشکی تشکیل می‌شود.

دکتر سیدعلی بابایی افزود: امسال 15 اکیپ نظارتی دامپزشکی از 15 اسفندماه تا 15 فروردین‌ماه بر مراکز نگهداری، عرضه و طبخ واحدهای دامی نظارت مستمر دارند.

سلامت مردم با کمبود نیروهای نظارتی دامپزشک به خطر می‌افتد

وی خاطرنشان کرد: طرح تشدید نظارت‌های نوروزی توسط اداره‌ کل دامپزشکی همزمان در تهران و سایر استان‌ها فعالیت می‌کند و با متخلفان بر اساس مواد قانونی برخورد می‌شود.

رئیس اداره دامپزشکی شهر تهران ادامه داد: در این راستا، روز گذشته با شناسایی یک مرکزی که اقدام به بسته‌بندی مجدد محصولات پروتئینی تاریخ مصرف گذشته می‌کرد، حدود 40 تا 50 تن محصول غیرمجاز مرغ پلمپ و امروز به سردخانه‌های تحت نظارت سازمان دامپزشکی حمل می‌شود.

دکتر بابایی تصریح کرد: این طرح در ایام تعطیل نیز وجود خواهد داشت و تمامی مراکز و رستوران‌ها، آشپزخانه هتل‌ها و تمامی مراکزی که با فرآورده‌های خام دامی همچون گوشت، مرغ و آبزیان سر و کار دارد، نظارت می‌کنیم.

وی یادآور شد: با دستگاه قضایی هماهنگی‌های لازم انجام شده و به محض پلمپ واحدی، پرونده به دستگاه قضایی فرستاده می‌شود و حکم برخورد با این واحدها صادر خواهد شد.

دکتر بابایی تأکید کرد: طرح تشدید نظارت‌های فرآورده‌های خام بهداشتی در حال حاضر تبدیل به طرح فوق شده است و بدین‌ترتیب در تمامی ایام سال، اکیپ‌های دامپزشکی در تمامی سطح شهر فعالیت داشته و با ورود محموله‌های غیرمجاز به فروشگاه‌های عرضه و حتی رستوران‌ها به‌شدت مخالفت می‌کند.

وی از شهروندان خواست که در صورت مشاهده واحد متخلفی، شکایت‌های خود را به تلفن 665991005 اطلاع دهند تا در اسرع وقت اکیپ‌های دامپزشکی و بازرسان ویژه این سازمان نسبت به پیگیری آن اقدام کنند.

 

نظر شما
ادامه