کد خبر: ۲۰۶۰۷

5 هزار واحد مرغداری در کشور بهینه سازی شد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما (واحد مرکزی خبر) مدیرکل امور طیور وزارت جهاد کشاورزی در قم برگزار شد گفت: از 24 هزار واحد مرغداری در کشور 5 هزار واحد بهینه سازی شده است که موجب کاهش مصرف 36 درصدی سوخت گازوئیل یا نفت و گاز در این واحد ها شده است.

امینی همچنین عایق کردن دیوارها با یونولیت ،استفاده از شیشه های دوجداره در پنجره ها ،عایق ساندویچ پنل در سقف سالنها و استفاده از تجهیزات جدید و به روز را از مهمترین راهکارهای بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری برشمرد.

معاون امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قم نیز گفت: با استفاده از اعتبار بخش یارانه ها در حدود 300 واحد مرغداری در قم بهینه سازی شده است که 90 درصد کاهش مصرف سوخت در این واحدها تحقق یافته است.

علی بیگی گفت : در استان قم با 600 واحد مرغداری سالانه 35 هزار تن مرغ، 65 هزار تن تخم مرغ ، 156 تن شیر و 65 هزار تن گوشت قرمز تولید می شود که در تولید گوشت سفید و تخم مرغ به ترتیب رتبه ششم و دهم کشور را داراست.

در همایش مدیریت بهره وری انرژی در صنعت طیور که با شرکت 500 نفر از تولیدکنندگان استانهای کشور برگزار شد، از 10 تولید کننده برتر کشور در زمینه اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت قدردانی شد.

 

نظر شما
ادامه