کد خبر: ۲۰۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان اعلام کرد: طرح هویت‌بخشی دام‌ها با هدف آمارگیری دقیق از پراکنش و گونه‌های مختلف دامی، کنترل ورود و خروج، برآورد نیاز نهاده‌ها و اصلاح نژاد دام‌ها به صورت رسمی از روز شنبه کار خود را آغاز کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران (اگنا) به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس سعیدی در این خصوص گفت: با اجرای این طرح، دسترسی سریع، آسان و جامع به اطلاعات دام‌ها فراهم و میزان ورود و خروج، قاچاق دام، بیماری‌های دامی و مشترک با انسان کنترل می‌شود.

وی افزود: در این طرح برای هر یک از دام‌های سنگین یک بارکد تعریف شده که کد بین‌المللی دام است و دام‌های فاقد این کد دام قاچاق محسوب می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کرمان خاطرنشان کرد: طرح پلاک‌کوبی الکترونیکی می‌تواند دام را از مزرعه تا زمانی که به دست مصرف کننده می‌رسد ردیابی و از ورود دام غیرمجاز به استان پیشگیری کند. این کنترل و ردیابی در سراسر کشور و در سطح بین‌المللی قابل شناسایی است که به طریق پلاک‌کوبی الکترونیکی RFID و سیستم بارکدی می‌باشد.

وی تصریح کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، با اجرای این طرح، پلاک گذاری تعداد 65 هزار راس دام در نظر گرفته شده، حدود چهار ماه به طول می‌انجامد. این امر کمک می‌کند تا برنامه‌ریزی‌های کلان ملی و استانی برای یافتن آمار دقیق اجرا و تولید در سطح کشور کنترل و زیربنای اقتصاد کشاوزی تقویت شود.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۳
0
0
این همه بگیرو ببندبرای چیه؟هرچی بیشتر این زبون بسته هارو اذیت کنید بیشترمریض میشن مگه زمان قدیم این بیماریهای عجیب بود؟جنوب کشور تب برفکی شیوع میشه واکسنش میره شمال کشور!! این گاوهای بیچاره هیچ بیماری ندارن بااذیت وآزارهای شمابه اصطلاح طراحان، مریض میشن
آیا به روحیه وآرامش گاوها فکرکردید؟خدایی کدوم یکی ازدامپزشکان محترم درباره این موضوع نظری داده؟یا حتی تحقیق کرده؟
درموردفضای زیستی،برخوردومراقبت دامداران تحقیق وتوجه شده؟فکرکردیدچون حیوان هستندآرامش آنهامهم نیست؟سراغ اخباری که درسرتاسرجهان ازباغ وحشهابه چشم میخوره برید،مطمئنم بی خبرنیستید.ازمرگ صدهاحیوانی که درقفسها اسیربودن خصوصا همینجادرهمین نزدیکی .
نظر شما
ادامه