کد خبر: ۲۰۶۵۰

یک فعال حقوق حیوانات اهدای دو سال زمان به سیرک های دارای حیوان برای تمدید حیوان آزاری در سیرک ها را بهترین عیدی دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید امور مناطق سازمان محیط زیست به این گروه عنوان کرد.

سپهر سلیمی در گفت‌وگو با مهر، افزود: در حالیکه همه تلاش ها در جهت حذف حیوانات از سیرک ها بود به یکباره این تصمیم کارشناسی نشده را می توان آب سردی بر تمام این تلاش ها دانست.

به گفته وی، تلاش های ۱۰ ساله حامیان حیوانات که در نهایت منجر به تشکیل «کمپین سیرک نه » شد، در کنار همه مستندات علمی، حقوقی و اخلاقی در کنار استفتائات مذهبی و حمایت رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست بستر لازم برای پایان آزار حیوانات در سیرک ها را به وجود آورد ولی این تصمیم فرصت دوباره ای را در اختیار سیرک داران حیوان آزار گذاشت.

این فعال حقوق حیوانات اظهار داشت: این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که همه گروه های شناخته شده فعال در زمینه حقوق حیوانات مخالف این مساله هستند و مشخص نیست این تصمیم در کجا و توسط چه افرادی گرفته شده است.

سلیمی با بیان اینکه به نظر می رسد هدف از این تصمیم خریدن زمان به نفع سیرک داران است، تصریح کرد: فرصت دو ساله به سیرک های حیوانات یعنی عقب انداختن حذف حیوانات تا دولت بعدی و حتی اگر این فرصت تمدید نشود عملاً تصمیم گیری برای این مساله به دولت بعدی و مدیران بعدی محول می شود که مشخص نیست در آن زمان چه اتفاقی خواهد افتاد و این بهترین حالت برای سیرک داران است.

وی افزود: چند ماه پیش مدیر یکی از سیرک های معروف از سازمان محیط زیست درخواست کرد که بدون توجه به خواست حامیان حیوانات و گروه های فعال در این زمینه، وضعیت موجود تمدید شود و متأسفانه امروز شاهد هستیم که دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست بدون توجه به خواست عمومی حامیان حیوانات، درخواست مدیران سیرک ها را اجابت می کند و این مساله جای سوال دارد.

این فعال حقوق حیوانات با اشاره به تجربه موفق بر پایی یک سیرک بدون حیوان در کشور یادآور شد: بنابراین ادامه وضع موجود و برپایی سیرک حیوانات تا دو سال دیگر به هیچ شکل توجیه ندارد و بسیار مایوس کننده است.

سلیمی تأکید کرد: این تصمیم مورد تایید گروه های حامیان حیوانات نیست و این گروه ها همچون گذشته از تمام ظرفیت های موجود برای حذف حیوانات از سیرک ها و پایان رنج آنها تلاش می کنند.

 

 

نظر شما
ادامه