کد خبر: ۲۰۶۵۳

دومین جلسه شورای پژوهشی مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور با حضور اکثریت اعضای شورا در سالن جلسات مؤسسه برگزار شد.

به گزارش سرویس پژوهشی ایسنا، در این جلسه پیش‌نویس آئین نامه داخلی شورای پژوهشی مورد بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضاء رسید.

در ادامه، سیاستها و برنامه های مؤسسه در سال 94 با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی بررسی شد که در این سیاستها و برنامه ها تنوع بخشی به تولید انواع گونه های آبزیان و تولید فرآورده های شیلاتی از طریق پژوهشهای کاربردی همچنین توسعه و ارتقاء روابط و تعاملات علمی و پژوهشی با دانشگاهها و مؤسسات پژوهشی و توسعه همکاریهای منطقه ای و بین المللی و تشویق و ترغیب و حمایت از تجاری سازی نتایج دستاوردهای تحقیقاتی تصویب شد.

در این جلسه که به ریاست دکتر پورکاظمی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور برگزار شد حفظ و احیاء نسبی ذخایر ژنتیکی گونه های اقتصادی در خطر انقراض با ایجاد بانک ژن مطرح شد و تولید فرآورده‌های بیولوژیک غذایی و دارویی و صنعتی از آبزیان مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و مقرر شد تولید گونه های آبزی مقاوم و عاری از بیماری (SPF) و تحمل پذیر در برابر بیماری ها (SPT) توسعه یابد.

این جلسه با حضور استادان دانشگاه و رؤسای پژوهشکده‌های تابعه مؤسسه در شمال و جنوب کشور برگزار شد که موضوع مصرف بهینه از آب در پرورش آبزیان و مقابله با پدیده خشکسالی و تغییر اقلیم مورد بحث و بررسی قرار گرفت تا به عنوان سیاست ها و برنامه های سال 94 مؤسسه در نظر گرفته شود.

در پایان برنامه ریزی برای برگزاری دو همایش بین‌المللی ماهیان دریایی در اهواز و همایش میگو در بوشهر و کارگاه آموزشی پرورش ماهی در قفس در سال 94 با رای اکثریت اعضاء به تصویب رسید.

 

 

نظر شما
ادامه