کد خبر: ۲۰۷۱۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

دکتر امرالله قاجاری گفت: در زمینه تولید ماهی قرمز در مراکز تکثیر و پرورشی که دارای پروانه بهداشتی و تحت نظارت کامل سازمان دامپزشکی هستند، از بهمن ماه اقدامات لازم انجام شد؛ به گونه‌ای که سیستم کنترل بهداشتی در این مراکز آغاز و پس از بازدیدها و نمونه برداری‌های لازم تاییدیه‌های بهداشتی برای مراکز استاندارد صادر شد.

وی افزود: با توجه به شرایط مورد نیاز برای تولید ماهی قرمز، پرورش و تکثیر آن در هر مکانی و خارج از سیستم نظارت دامپزشکی به راحتی امکانپذیر نیست اما عرضه آن در گوشه خیابان‌ها و شرایط نه چندان استاندارد برای انسان مشکل بهداشتی ایجاد نمی کند و تنها رفاه این ماهی را به مخاطره می اندازد.

مدیر کل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی با تاکید بر حفظ و ارتقای رفاه ماهی قرمز در تمامی فرآیند تکثیر و توزیع آن ادامه داد: سازمان دامپزشکی با همکاری شهرداری و دستگاه های ذیربط استان‌ها مراکزی را در میادین میوه و تره بار شهرداری‌ها دیگر مراکز توزیع رسمی ماهی قرمز پیش بینی کرده تا مردم بتوانند نسبت به خرید ماهی قرمز شب عید خود اقدام کنند که البته با توجه به نیاز بیش از حد مردم به این ماهی و کافی نبودن مراکز عرضه، توزیع ماهی قرمز در خیابان‌ها و جاهایی به غیر از مراکزی که مورد تایید سازمان دامپزشکی است، طبیعی به نظر می رسد.

به گزارش ایسنا، دکترقاجاری گفت: باید در آینده بستری فراهم شود تا عرضه ماهی قرمز در آکواریوم فروشی‌ها و صنف ماهی فروشان که دارای پروانه و استانداردهای بهداشتی عرضه این ماهی هستند، تسهیل شود و شرایط مناسبی را برای ارتقای رفاه ماهیان قرمز فراهم کنیم.

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۰۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
0
0
آفرین بر دکتر قاجاری فهیم و با درایت که بالاخره تابویی را که از ماهی قرمز توسط برخی دانسته یا ندانسته ایجاد شده بود ، شکست.
عسکر
|
United States of America
|
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۹
0
0
درود بر دکتر قاجاری
نظر شما
ادامه