کد خبر: ۲۰۷۴۸
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
«دکتر محمد لطفی زاده» به مناسبت آغاز سال 1394 در یادداشتی اختصاصی برای سایت وت پارس نوشت ...
666

حکیم مهر - «دکتر محمد لطفی زاده» در یادداشتی اختصاصی در وت پارس نوشت:

 

بسمه تعالی

به همه بینندگان محترم ایام حزن‌انگیز شهادت مظلومانه صدیقه طاهره سلام الله علیها را تسلیت عرض نموده و برای همگان از خداوند سبحان موفقیت و سلامتی در سال 1394 مسئلت می‎نمایم.

سال گذشته به‎فرموده دوستان محترم سایت وت‌پارس یادداشتی در مرور وقایع سال 92 به اختصار تقدیم کردم و این بار هم توفیق در نگارش و تقدیم یادداشتی دیگر نصیب حقیر گردیده است. این بار ترجیح دادم به جای مرور وقایع سال 93 چشم به سال 94 داشته باشیم و به چند نکته مهم در این‎ زمینه اشاره کنم.

تغییر از خودمان شروع می‎شود

پیش از بیان این چند نکته به آیه یازدهم سوره مبارکه رعد توجه بینندگان محترم را جلب می‎کنم که می‌فرماید : (انّ الله لا یغیرُ ما بقوم حتی یغیروا ما بانفسهم : در حقیقت خداوند سبحان سرنوشت هیچ قومی را تغییر نمی‎دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند) با الهام از این آیه شریفه امیدواریم در سال 94 تغییرات درونی در جامعه دامپزشکی کشور در حوزه‎های مختلف به فضل الهی و با همت مسئولین و اعضای جامعه بزرگ دامپزشکی کشورمان بخصوص در عرصه‎های انتخابات به تغییرات اساسی و روبه‎جلو منجر شود و نشانه‎های بهبود شرایط از بیرون نیز ملموس باشد.

و اما چند نکته در تغییرات مورد انتظار :

1- سازمان دامپزشکی کشور

در سه حوزه انتظار می‎رود سازمان دامپزشکی تغییرات اساسی داشته باشد.

بازنگری روش‎های قدیمی

نخست بحث بازنگری استانداردها و تشخیص‎ پیشگیرانه بیماریها بخصوص در حوزه سل و بروسلوز است. روش‎های قدیمی، پوشش غیرفراگیر و نیز عدم ایجاد تحول در نحوه آموزش جامعه درباره بیماریهای قابل انتقال بین حیوان و انسان از جمله مواردی است که باید در آن تغییر صورت گیرد.

تغییر نحوه ممیزی بهداشتی مواد غذایی/ظرفیت‎های مغفول را دریابیم

دوم موضوع بهداشت مواد غذایی و بخصوص ممیزی‎ها و نظارت و بازرسی بهداشتی است. بازنگری جدی در نحوه ممیزی مراکز عرضه مواد غذایی دامی، استفاده از ظرفیت‎های مغفول یا ازدست‎رفته برای ورود و اشتغال دامپزشکان و ایجاد تغییر در نحوه تعامل با رسانه‎ها در تبیین مسائل مربوط به مواد غذایی از جمله موارد مورد انتظار برای بازنگری و تغییر است.

حیوانات خانگی صاحب داشته باشند!

سوم مسئله حیوانات خانگی است. ایجاد یک مجموعه مقتدر و کارآمد از حیث ساختار و نیروی انسانی و پیگیر این موضوع در سازمان دامپزشکی و نیز تشکیل بانک اطلاعاتی مدون و قابل استفاده در خصوص آمار حیوانات خانگی (اعم از گونه، تعداد و پراکندگی جغرافیایی) و بیماریهای مرتبط و قانونمندکردن نحوه نگهداری و تردد با حیوانات خانگی و بخصوص قانونمند کردن مراکز عرضه محصولات مرتبط با حیوانات خانگی (به نحوی که صورت مسئله پاک نشود) و نظارت بهداشتی بر آنها از جمله موارد مهمی است که تغییر و اصلاح در آنها مورد انتظار است.

2- سازمان نظام دامپزشکی

انتخاب درست کلید تغییر مثبت است

این سازمان که سازمانی پرالتهاب در دوره گذشته بوده اکنون در تلاش است تا به مسیر آرامش بازگردد. با این حال قویاً به همه اعضای محترم این سازمان عرض می‌شود که اگر در انتخاب اعضای شورای مرکزی و استانها دقت نشود و خدای نکرده افرادی انتخاب شوند که اصلاً یا در حوزه دامپزشکی فعالیت ندارند یا توان اجرا و مدیریت ضعیفی دارند یا اهل باندبازی باشند حتماً دامپزشکی سقوط را تجربه خواهد نمود. ان شاء الله بزرگترین تغییر در این سازمان انتخاب افراد اصلح، توانمند و دلسوز برای مدیریت این سازمان در همه عرصه ها باشد.

علم را با پول پیوند ندهیم

در حوزه آموزش هم انتظار می رود سازمان نظام دامپزشکی در نوع برگزاری کنگره ها و پیوند دادن آن به امتیاز بازآموزی تجدیدنظر نموده و تغییر اساسی ایجاد نماید. پیوند دادن علم (اگر کنگره به افزایش علم منجر شود!) با پول و امتیاز کار درستی نیست و می‌توان در روش امتیازبندی برای فعالیت دامپزشکان روش‎های بهتر و کارآمدتری هم بکار گرفت.

3- جامعه دامپزشکان

ارتباط با اعضاء یک راهبرد مهم است

جامعه دامپزشکان با اینکه قدیمی‎ترین نهاد غیردولتی در حوزه دامپزشکی و به نوعی خانه دامپزشکان است اما متأسفانه سالیانی است که ارتباط زیادی با بدنه دامپزشکی ندارد و اقدامات آن مقطعی و محدود و منحصر به یک واقعه خاص بخصوص در زمان برگزاری کنگره دامپزشکی ایران است.

جلسات بدون دستور کار مشخص حاصلی ندارد

ایجاد تغییر در نحوه برگزاری کنگره دامپزشکی ایران، ایجاد تغییر در نحوه برگزاری جلسات هیأت مدیره به نحوی که این جلسات گرهی از مشکلات دامپزشکی را بررسی و حتی‎الامکان بگشاید، تدوین برنامه سالانه و دستورکارهای مشخص برای طرح در هیأت مدیره و تغییر جلسات از شکل فعلی به آینده‎نگر و نیز انتخاب مدیرعامل برای پیگیری مصوبات هیأت مدیره و مهم‎تر از همه اینها تغییر در نوع تعامل جامعه دامپزشکان با اعضاء از جمله مواردی است که انتظار می‎رود این تشکل غیردولتی مدنظر قرار دهد. مشارکت اعضاء و انتخاب آگاهانه اعضای هیأت مدیره بر اساس برنامه‎ها و توانمندیها و نه لزوماً صوری و جناحی به ایجاد تغییرات پیش‎گفته کمک زیادی خواهد نمود.

4- آموزش دامپزشکی

آموزش دامپزشکی از حوزه‎هایی است که به شدت نیازمند تغییر است. پیش از این در یادداشتی از طرح مشکلات آموزش و ضرورت اصلاح آن در زبان و گفتار مسئولین گلایه کرده بودم.

تشکیل شبکه ملی آموزش دامپزشکی آرزویی که دست‎یافتنی است

امیدواریم در سال 94 گامی عملی در تغییر شیوه آموزش، بازنگری سرفصل‎های آموزش دامپزشکی و مهم‎تر از همه ایجاد شبکه یکپارچه و ملی آموزش دامپزشکی (با بهره‎گیری از فضای مجازی) از سوی مسئولین محترم برداشته شود. به یقین اینگونه کارها نیازمند برنامه‎ریزی و ممارست طولانی است لیکن قدم اول در ایجاد تغییر را می‎توان به سال 94 پیوند داد.

5- روابط عمومی

تبیین جایگاه و نقش مهم دامپزشکی از آن دست حوزه‎هایی است که وجوب تغییر در آن به طور دائم احساس می‎شود.

از تغییرات پرشتاب حوزه اطلاع رسانی و روابط عمومی عقب نمانیم

دلیل لزوم این تغییر روند پرشتاب پیشرفت‎های اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و تعاملات رسانه‎ای است. تدوین برنامه آینده‎‌نگر و جامع در این حوزه، ایجاد تغییر در نحوه تعامل رسانه‎ای، به کار گماردن افراد آگاه و توانمند در مسئولیت‎های مرتبط با این حوزه، تغییر در نوع هماهنگی بین مسئولین (بخصوص در تشکیل شورای هماهنگی دامپزشکی کشور) از جمله مواردی است که امید می‎‏رود در سال 94 شاهد ایجاد تغییرات مثبت در آنها باشیم.

موارد دیگری نظیر تشکل‎های دانشجویی و تبیین نقش دانشجویان، انجمن‎های عملی، انجمن‎های غیردولتی مرتبط با دامپزشکی، نشریات و رسانه‏ها، اشتغال دامپزشکان و سایر رده‎های دامپزشکی، تنظیم روابط حرفه‎ای جامعه دامپزشکی با یکدیگر، جلوگیری از دست‎اندازی غیردامپزشکان در کارهای دامپزشکی، لزوم برگزاری نشست‎های تخصصی در بررسی مسائل و چالش‎های حرفه و رشته دامپزشکی، حقوق حیوانات و ضرورت پرداخت عالمانه به آن، بررسی لزوم تغییر در ساختار دامپزشکی کشور، تعریف دقیق جایگاه دامپزشکی در نظام سلامت واحد و غیره هر کدام نیاز به یادداشت‎های مجزا و گوناگون دارد که از حوصله این نوشتار خارج است.

به امید آنکه در سال 94 بخشی از تغییراتی که اشاره شد عملیاتی شود و شاهد بهبود در وضعیت کنونی حرفه و رشته دامپزشکی باشیم. به یاد داشته باشیم که هر تغییری از خود ما آغاز می‎شود و گام نخست این تغییر، انتخاب درست افراد برای مسئولیت‎ها است.

سالی توأم با آرامش، موفقیت و سلامتی برای همه شما آرزو می‎کنم.

 

 

برچسب ها: لطفی زاده،
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
0
0
آفرین دکتر
وقعا نوشته خوبی بود در مجموع، خصوصا یکی از بخش هایی که خیلی به جا بود گره خوردن امتیازات بازآموزی با کنگره هایی بود که شاید از بار علمی بسیار پایینی برخوردار باشند.
سال نو شما و مدیرمسئول محترم حکیم مهر هم مبارک و به نیکی
دامپزشک از تهران
|
-
|
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۲
0
0
سلام و تبریک سال نو
چشم انداز کوتاه و جالبی بود..ممنون آقای دکتر لطفی زاده..
لازمه سازمان دامپزشکی برای پیداکردن جایگاه واقعیش به روابط عمومی و آموزشش نگاهی ویژه داشته باشه...ولی چیزی که نشون می ده برعکسه و این دوحوزه از دوره قبل از آقای دکتر خلج به ضعیف ترین شکل ممکن در تشکیلات دیده شدن.
همکار
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۵
0
0
لطفا جایگاه حقوقی آقای دکتر لطفی را مشخص نمایید سپس نسبت به چاپ مطالب ایشان اقدام نمایید. بدیهی است ارائه هرگونه برنامه و یا پیشنهادی بدون داشتن هرگونه مسؤولیتی به همان اندازه نداشتن برنامه توسط مسؤولین مضر است.
محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۹:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. دوست گرامی با عنوان همکار. مسئولیت اینجانب مهم نیست بلکه این نوشته را از باب النصیحة لائمة المسلمین و بعنوان وظیفه ای همگانی (کلکم راع و کلکم مسئول...)که به عهده داریم تقدیم کردم. بهتر است به نوشته بنگرید و آن را نقد فرمایید تا به نویسنده بپردازید که امیرمومنان علیه السلام فرمود انظر الی ما قال و لا تنظر الی من قال (به گفته بنگر نه گوینده). خوشحال می شدم درباره این تغییرات و پیشنهادات نظراتی می فرمودید و به نقد آن می پرداختید. ضمناً مسئولیت داشتن یا نداشتن در این زمینه رافع مسئولیت همگانی در ارائه برنامه و پیشنهاد نیست و به نظرم اصلاً هم مضر نیست. هرچند ضرری که در ذهن داشتید و مکتوب فرمودید را هم متوجه نشدم!
همکار
|
-
|
۱۸:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۷
0
0
جناب دکتر لطفی، احساس مسؤولیت کردن خوبست ولی ارتباط با دستگاههای متولی کار سختی نیست چرا با آنها مکاتبه نمی کنید . اظهار نظر در یک جمع عمومی حتماً نیاز به یداشتن مسؤولیت رسمی است. ضرر داشتن هم به این معنی است که اظهار نظرهای بدون داشتن مسؤولیت یعنی ارائه نظرات غیر کارشناسی که می تواند افکار عمومی را به اشتباه بیاندازد.
دکتر بدیعی
|
-
|
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
0
0
باید با خدمت به مردم تلاش کرد آن هم بدون چشم داشت به جیب مردم و بدون منت انگاه جایگاه انسانی دامپزشکان نیز ارج نهاده میشود
محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام مجدد به همگان. دوست گرامی با عنوان همکار مکاتبه با نهادهای مختلف فکر خوبی است و در سالیان گذشته به کرات انجام شده بود لیکن حکیم مهر اکنون بصورت فراگیر خوشبختانه مورد توجه است و به نظر رسید به همین میزان کافی است. بنده خالی از مسئولیت نبوده و نیستم اما اگر اینطور هم بود لازم است موارد اشتباه را که به نظرتان می رسد بیان بفرمایید تا روی آن بحث شود. تخطئه بحث و بستن دهان منتقد و پیشنهاد کننده به بهانه های مختلف کار درستی نیست و اتفاقاً این امر افکار عمومی را به اشتباه می کشاند! مایل بودم بفرمایید کدام یک از تغییرات پیشنهادی به نظر شما مناسب جامعه دامپزشکی کشور نیست و یا غیرکارشناسی است؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۸
0
0
آقای همکار واقعا از شما ممنونیم که حق مطلب را ادا فرمودید. جناب دکتر لطفی عزیز به شیوه بیشتر ما مردم ایران که خود را درتمامی زمینه ها کارشناس می پنداریم ، تمامی مسئولان و جوامع دولتی و خصوصی را درست به مانند یک رهبر امت، مورد خطاب قرار داده و ارشاد می فرمایند.
محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام. در روز قیامت از کسانی که می توانستند و طرحی داشتند و قادر بودند به پیشرفت کمک کنند و سکوت کردند سوال خواهد شد. در روایت است که الساکت عن الحق شیطان اخرس یعنی کسی که می تواند حقی بگوید و سکوت می کند شیطان لال است! دوستان عزیز نظیر همکار محترم و مؤید ایشان ارائه پیشنهاد در حوزه دامپزشکی را دامپزشک ندهد (که البته این حقیر قدری هم تجربه طرح نویسی و برنامه نویسی و مدیریت یک مجموعه بزرگ بهداشتی و دامپزشکی از گذشته تاکنون را دارم) چه کسی باید انجام دهد؟ ضمناً بنده تمام مسئولین را خطاب قرار ندادم و صرفاً در حوزه تخصصی دامپزشکی که با آن حوزه ها آشنایی داشتم پیشنهاداتی عرض کردم تا حجت بر مسئولین ارجمند تمام باشد. تکلیف ما در این مقطع گفتن و نوشتن است.
باز هم به همه دوستانی که این نوشته را می خوانند عرض می کنم یادتان باشد هر تغییری از خود ما و بدست خود ما آغاز می شود. مراقب باشید با بعضی عبارات از میدان به در نروید که آنوقت افرادی برای جامعه دامپزشکی (به تجربه سالیان قبل) برنامه ریزی می کنند که الفبای دامپزشکی را هم نمی دانند!!!
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
0
سلام .سال نو را تبریک عرض مینمایم .ارائه نظرات همه دوستان در زمینه های مختلف مفید است ،اما متاسفانه اطلاعات علمی و عملی دوستان مایوس کننده است .ایده و نظر باید مبتنی بر علم و تجربه باشد و برای نقد یک مجموغه باید در آن مجموعه بود و از نزدیک مسائل را لمس کرد .1- در مورد سل و بروسلوز بفرمایید چه تغییراتی باید بوجود آید؟ ،آیا تا بحال تست سل انجام داده اید ؟ و کدام روشهای قدیمی در کشور اجرا می شود.به نظر حقیر تنها مشکل ما در حال حاضر کمبود اعتبارات در این بخش است .2- در بهداشت مواد غذایی فقط مشکل ما تغییر نحوه ممیزی مراکز عرضه است ؟
ما در نحو پرورش (دام وطیور و آبزیان ) ،استحصال (کشتارگاه ) و حمل مواد غذایی مشکل نداریم ؟
آیا ما قوانین مدون بازرسی گوشت در کشورمان داریم ؟
استاد لطفا جواب بفرمایید تا سوالات بعدی .کامیاب قیصربیگی
همکار
|
-
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۹
0
0
جناب دکتر لطفی، مطالبی که تحت عنوان تغییرات بیان فرمودید بدون تبیین اهداف و چارچوبهای مدنظر و بدون ارائه طریق شفاف است. مثلا در خصوص نظام فرموده اید انتخاب افراد اصلح ، توانمند و دلسوز! خوب طبیعی است که یکی از الزامات هنر مدیریت استفاده از ابزارهای مناسب برای رسیدن سریع و دقیق به هدف از جمله نیروهای کارآمداست و مدیر مجموعه مجبور به استفاده از آنست و طرح آن از طرف جنابعالی صرفا جنبه دخالت دارد.
همچنین استفاده از کلمات باندبازی ، مدیریت ضعیف و ... در یک متن صرفاً در یک نوشته ژورنالیستی کاربرد دارد.
درخصوص سازمان دامپزشکی به بازنگری استانداردها،روش های قدیمی و آموزش جامعه اشاره کرده اید که نشان از عدم آشنایی با چارجوب وظایف سازمان و اطلاعات سطحی از فعالیت آنست. آموزش جامعه (افراد انسانی) درخصوص بیماریهای مشترک از وظایف وزارت بهداشت است و نه سازمان دامپزشکی . سازمان صرفاً وظیفه اطلاع رسانی عمومی و ترویج امور فنی به بهره برداران رااز طریق وزارت جهاد برعهده دارد.
قدیمی بودن روشها و یا استانداردها تا زمانی که بصورت مستند ناکارآمدی آن اثبات نشود نیاز به تغییر ندارد چراکه باید براساس پیامدفعالیتها به تغییر روشهای کار فکر کرد که آنهم باید کاملا علمی و براساس مستندات صورت گیرد. آنچه برای بنده مهم است این که آیا یک نفر بدون سابقه کار اجرایی در سطح بالا می تواند مرجع اظهار نظر در آن سطح باشد یا نه ؟
محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۵:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام.
در خصوص مطالب جناب قیصربیگی ضمن تشکر از ایشان :
1 - در کمیته تخصصی جامعه دامپزشکان چند سال قبل بحثی تخصصی با دعوت از دوستان محترم سازمان دامپزشکی و دانشگاه تهران داشتیم و در آنجا روشهای تست سل و بروسلوز نقد شد. به نظرم مراجعه دوستان سازمان دامپزشکی به آن مباحث و استفاده از نظرات متخصصین راهگشا است. این تغییر هم لازم است در روشهای اجرایی و هم در روشهای مدیریتی و نحوه پوشش دامها و جمعیت با نگاه اپیدمیولوژیک جدید انجام شود. در مورد تست سل انجام دادن که پرواضح است انجام داده ایم یا خیر؟؟؟ اما به نظر اینجانب مشکل فقط کمبود اعتبارات نیست بلکه در روشهای مدیریتی و نظارتی هم می توان تغییر ایجاد کرد. همینکه شما عبارات (مشکل) را بکار بردید نشان می دهد که تغییر لازم است!!!
2 - در بهداشت مواد غذایی مشکلات زیاد است و تغییرات زیادی لازم است اما همه تغییرات را که در یک سال نباید و نمی توان انجام داد! آنچه بنده عرض کردم ناظر به حوزه ای پرچالش و البته بسیار مهم بود و به نظر می رسد این حوزه (ممیزی) از اهمیت بسیار بالایی در اولاً توان عملکرد سازمان دامپزشکی در حوزه حاکمیتی، ثانیاً افزایش سلامت جامعه، ثالثاً مشارکت دهی صحیح بخش خصوصی و افزایش اشتغال دامپزشکان و غیره دارد.
در خصوص مطالب همکار محترم :
1 - درخصوص دخالت در مدیریت نظام به نظرم آنقدر مطلب شما واضح است که نیازی به پاسخ ندارد.
2 - در خصوص باندبازی یا مدیریت ضعیف مگر کم در کشورمان تجربه شده است؟ آیا نباید انذار داد که تجربیات تلخ گذشته در برخی موارد که زخم هایی ایجاد کرد تکرار نشود؟
3 - در خصوص آموزش جامعه (انسان) به نظرم دقت بیشتری لازم است مبذول فرمایید. سازمان دامپزشکی در اکثر برنامه های خود از طرق مختلف (از پمفلت گرفته تا آموزش های رودررو) به آموزش مردم اقدام می کند و اینکار را در طول سال به مناسبت های مختلف انجام می دهد و باید هم انجام دهد. ضمناً بندهای ب، ج، و ط از ماده 3 قانون سازمان دامپزشکی در ذات خود آموزش را به عنوان عنصر لاینفک دارد. از جمله اصول مهم پیشگیری در حوزه زونوزها آموزش انسان است. در این راه باید روشهای جدید، موثر، به روز، مفید و جذاب با ایجاد تغییرات لازم بکارگرفته شود تا اثربخشی بیشتری داشته باشد.
4 - دوست گرامی، از ایجاد تغییر نهراسید و نگران نباشید. تغییر همیشه بد نیست و اتفاقاً رکود است که سبب فرسودگی و تنبلی می شود. از تغییرات استقبال نمایید.
ضمناً اگر در اینجا به تفصیل درباره هر یک از بندها و پیشنهادات (تغییرات) برنامه و راهکارهای اجرایی نوشته نشده چون از حوصله عموم بینندگان محترم خارج بوده است لیکن در صورتی که مسئولین محترم در هر بخش مایل باشند این آمادگی وجود دارد تا در جلسات کارشناسی راهکارها هم به تفصیل به بحث و بررسی گذاشته شود.
به امید روزی که دامپزشکی در کشور ما نظام سامان یافته تری داشته باشد و مدیران آن از تغییرات روبه جلو بیشتر استقبال نمایند.
مجدداً به همگان عرض می کنم هر تغییری از خود ما شروع می شود و تغییر گاهی در تغییرات مدیریتی، گاهی در تغییرات افراد، گاهی در تغییرات روش و اجرا و گاهی در تغییرات ساختاری و بالاخره گاهی هم در یک یا چند مورد بروز می یابد.از این فرصت نباید غفلت نمود.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
0
خیلی وقت است که این سایت شده عرصه یکی به دو کردن دکتر لطفی زاده با همه مخاطبان حکیم مهر. ماشالا هم که در مباحثه و ربط دادن هر سخن خود به احادیث و روایات کم هم نمی آورند!!!!!اینقدر هم انرژی دارند که هر کامنتی را متبرک به جواب می فرمایند.
محمد لطفی زاده
|
-
|
۲۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۰
0
0
بسمه تعالی. دوست محترم. ضمن اهداء سلام و احترام، مجادله خوب نیست و بنده هم در صدد اینکار نبوده و نیستم اگر هم با کامنت هایی که گذاشته ام سبب ایجاد رنجش بعضی از جمله جنابعالی شده ام عذر می خواهم اما به نظرم این سایت جای خوبی برای مباحثه در مباحث دامپزشکی است و به رشد این حرفه کمک می کند. ان شاء الله که در این زمینه قدری موفق بوده باشیم. دوستانی که سکوت را برمی گزینند اگر دستان مبارک را روی صفحه کلید به حرکت درآورند آنگاه امثال حقیر کمتر نیاز است چشمان شما را خسته کنیم و در آنصورت از نظرات طیفی بیشتر و متخصص تر و باتجربه تر هم بهره مند خواهیم شد. موفق باشید
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
0
0
چون دکتر لطفی زاده از همه دعوت کردن که نظر بدن، منم نظرم رو عرض میکنم. به نظرم مشکل اصلی همونطور که یکی از عزیزان در کامنتها بیان فرمودن، در درجه اول کمبود اعتبارات هستش و در درجه دوم هم ضعف در نظام مدیریتی سازمان دامپزشکی. ببینید، صرف اینکه یک شخصی مدرک مرتبط با کاری رو داره قرار نیست که در اون سمت قرار بگیره و بازدهی لازم رو داشته باشه! بعضی از کارها، نیاز به آموزشهای مدیریتی و تجربه داره.
برای گرفتن اعتبارات لازم، نفوذ و ارتباطات بین مدیران و سایر قسمتها واقعا لازمه.
دست آخر هم میرسیم به فرمایشات جناب لطفی زاده که بحث کارشناسی هست و باید در جلسات متعدد چکش کاری بشه تا به مرحله اجرایی برسه.
و من اله توفیق
ناشناس
|
-
|
۰۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
0
انشاله یه روز رئیس نظام بشی
نظر شما
ادامه