کد خبر: ۲۰۷۸۰

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس از کشف 165 گونه زیست محیطی شامل 124 قطعه لاک پشت، شش حلقه مار، 9 قطعه بلبل خرما، 16 قطعه سهره، چهار قطعه طرقه، سه قطعه مرغ مینا و سه عدد سنجاب در شیراز خبر داد.

به گزارش دریافتی ایرنا به نقل از نمابر دوشنبه روابط عمومی محیط زیست فارس حسینعلی ابراهیمی کارنامی افزود: این کشفیات با توجه به آغاز سال نو و با توجه به اینکه برخی افراد سودجو برای خرید و فروش گونه های مختلف جانوری را در این روزها انجام می دهند انجام شده است.

وی ادامه داد : این افراد اقدام به عرضه انواع ماهی ها و لاک پشتهای برکه ای، سمندرها و مارها (گونه های بومی و غیر بومی حیات وحش) در مکانهای عمومی اقدام می کنند.

کارنامی ادامه داد: اداره کل حفاظت محیط زیست فارس نیز هم با متخلفان برخورد جدی می کند و متخلفان ضمن جریمه نقدی تحویل مراجع قضایی می شوند.

گفتنی است سازمان حفاظت محیط زیست کشور با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی همزمان با عید نوروز و روزهای تعطیل با متخلفانی که اقدام به خرید و فروش گونه های جانوری وحشی مثل لاک پشتهای برکه ای ، سمندرها و یا مارهای بومی و غیر بومی وحشی در مکانهای عمومی و یا بازارها و یا میادین می کنند به شدت برخورد قانونی می کند.

براساس این گزارش ، به همین منظورگشت ویژه ای جهت کنترل درسطح استان و برخورد با متخلفین ایجاد شده همچنین ماموران اجرایی گارد حفاظت محیط زیست استان فارس در طول ایام تعطیلات نوروزی به صورت شبانه روزی عرصه های طبیعی استان را تحت نظارت دارند
.

 

 

برچسب ها: حیوانات، شیراز،
نظر شما
ادامه