کد خبر: ۲۰۷۹۳

رییس شبکه دامپزشکی بجنورد گفت: مرکز فوریت های دامپزشکی این شبکه از اواخر بهمن 93 تاکنون حدود 10 هزار راس دام سبک و سنگین را علیه بیماری ها مایه کوبی کرده است.

دکتر رضا رحیمی روز سه شنبه به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: مایه کوبی این تعداد دام در پی 12 فقره بررسی گزارش وقوع بیماری در گله های دام سبک و سنگین در این شهرستان انجام شده است.

به گفته وی بیشتر بیماری های گزارش شده به مرکز فوریت های دامپزشکی شهرستان، آبله و تب برفکی بوده است.

وی توزیع حدود دو تن مکمل تغذیه ای و نهاده های دامی به همراه برگزاری کلاس آموزشی – ترویجی در چهار روستای مرزی و محروم شهرستان، یک نوبت پایش استخرهای آبزیان، دو نوبت بررسی تلفات اسبداری، یک فقره رسیدگی به حادثه ریزش آوار منجر به تلف شدن شش راس دام در یک واحد روستایی و اعزام بازرسان بهداشنی به منظور بازرسی چهار لاشه دام کشتارشده در خارج از زنجیره کشتارگاهی را از دیگر خدمات مرکز فوریت های دامپزشکی این شبکه برشمرد.

وی افزود: بهره برداران صنعت دام، طیور و آبزیان و نیز عموم شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک غیربهداشتی در این حوزه یا مواجهه با مسائل نیازمند بررسی کارشناسان دامپزشکی و دریافت مشاوره های لازم در هر ساعت شبانه روز با شماره تلفن 1512 تماس گرفته تا در کمترین زمان ممکن به موارد درخواستی آن ها رسیدگی شود.

طرح اورژانس دامپزشکی (مرکز فوریت های دامپزشکی) در شهرستان های خراسان شمالی با بهره گیری از اعتبارات ابلاغی سفر رهبری، 18 بهمن ماه 93 برای نخستین بار در کشور در این استان راه اندازی شده است.

طبق گزارش شبکه دامپزشکی بجنورد به طور میانگین در سال 800 هزار نوبت سر دام علیه بیماری ها در این شهرستان مایه کوبی می شود.

براساس این گزارش در شهرستان بجنورد 290 هزار راس دام سبک و هشت هزار و 500 راس دام سنگین وجود دارد.

 

 

نظر شما
ادامه