کد خبر: ۲۰۸۱۲
تعداد نظرات: ۵۹ نظر
این کتاب که اولین فرهنگ جامع دامپزشکی انگلیسی - فارسی است، در سی‌ویکمین دوره جایزه کتاب سال شایسته تقدیر شناخته شد ...

 

«وت پارس» نوشت:

دکتر غلامرضا مصباح در طی این چند سال با وجود سن و سال جوانش به چهره ای شناخته شده در رشته دامپزشکی بدل شد و سرانجام موفق به تصاحب عنوان کتاب برگزیده سال ایران در حوزه دامپزشکی شد. وت پارس هم اکنون به گفتگو با این چهره جوان و موفق دامپزشکی نشسته است.

 

آنچه در ادامه می آید گفتگوی مفصل و اختصاصی سایت وت پارس با دکتر غلامرضا مصباح، دامپزشک و برنده جایزه کتاب سال ایران است.

در وهله اول از فرصتی که در اختیار ما برای انجام این مصاحبه قرار دادید نهایت تشکر را داریم، طبق روال معمول خودتان را به طور کامل برای خوانندگان وت پارس معرفی نمایید.

سلام. غلامرضا مصباح هستم متولد پانزدهم شهریور ماه 1361، شهرستان گرگان.

چه شد که دامپزشکی را برای تحصیل در دانشگاه انتخاب کردید؟

در دوره دبیرستان تا سال دوم رشته ریاضی خواندم. به دلیل قوت در این درس حتی برای شرکت در المپیاد ریاضی هم آماده شده بودم اما در سال سوم تغییر رشته به تجربی دادم. در زمان ما اینگونه باب بود که برای موفقیت تضمینی در کنکور تجربی بهتر بود بدین منوال عمل کرد، ولی از ابتدا رشته‌های دانشگاهی تجربی برایم جذابتر بودند. در آن زمان هم مانند امروزه اکثر دانش‌آموزان در پاسخ به این پرسش معروف که در آینده می‌خواهید چه کاره شوید؟ می‌گفتند یا دکتر یا مهندس یا خلبان بدون کوچکترین اطلاعی در مورد این مشاغل، البته گناهی هم نداشتند چون منبع یا مرجعی وجود نداشت که به درستی آنها را راهنمایی کند. در مورد من این مسأله فرق داشت چون به طور عملی از آینده شغلی رشته‌های تجربی و ریاضی به مدد شواهد عینی و عملی اطرافیان تا حدودی آگاه بودم، ولی در مورد دامپزشکی در ایران هیچ نمی‌دانستم فقط در این حد که این رشته دانشگاهی یکی از مهمترین و پرطرفدارترین رشته‌ها در دنیاست.

اگر بخواهم مشوق اصلی خودم را در انتخاب این رشته بیان کنم، صرف‌نظر از علاقه وافرم به نگهداری از انواع مختلف حیوانات در دوران کودکی، اول باید به دغدغه‌ای اشاره داشته باشم که همیشه در دوران نوجوانی در ذهنم در رابطه با نحوه تولید، فرآوری و نگهداری مواد غذایی پروتئینی حیوانی وجود داشت و دوم اندیشه در مورد این سؤال که چرا ما همیشه باید بیمار شویم و به پزشک مراجعه کنیم تا ما را درمان کند؟ چرا نباید در موارد مختلف متعدد پیشگیری صورت گیرد تا فقط برای چکاپ دوره‌ای به پزشک مراجعه نماییم یا اگر پیشگیری هست، چگونه است و بر عهده کیست؟ پرسش‌هایی از این دست مرا بر آن داشت که اهمیت رشته دامپزشکی را در راستای اهداف پیشگیرانه در ابعاد گوناگون به‌ویژه در میان کشورهای توسعه‌یافته با مطالعات و پرسش‌های فراوان به‌خوبی دریابم و آن را به عنوان رشته دانشگاهی‌ام برگزینم.

آیا مخالفت یا موافقتی از سوی خانواده برای تحصیل در دامپزشکی داشتید؟

محیطی فرهنگی که حاصل زحمت پدری دلسوز و مادری فداکار و مهربان بود همواره به خواهرم و من آموخت: 1- از صاحبنظران راهنمایی بخواهیم، 2- تصمیم نهایی را خودمان با مطالعه و مشاوره اتخاذ کنیم، و 3- سعی کنیم در راهی که قدم می‌گذاریم تا جای ممکن بهترین باشیم و هدف اصلی‌مان که خدمت به خلق خداست را با توکل به خودش هیچگاه فراموش نکنیم.

دوران تحصیل در دانشگاه به چه صورت بود؟

اصل ماجرا از اینجا آغاز می‌شود: چرا حتی وقتی در یکی از بهترین دانشکده‌های دامپزشکی کشور – دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج - تحصیل می‌کنید برای تهیه منابع درسی باید از کتابفروشی‌ها کتب پزشکی را طلب کنید؟! خاطرم هست وقتی برای تهیه کتب به کتابفروشی‌های خیابان انقلاب مراجعه می‌کردم و می‌پرسیدم فلان کتاب دامپزشکی را دارید؟ می‌شنیدم شما باید فلان کتاب پزشکی را بخوانید چون با هم یکسان هستند. از همانجا نقص بزرگ دامپزشکی بر من مشخص شد. آخر مگر می‌شود وسعت دامپزشکی را با پزشکی یکی دانست. رشته جدیدالتأسیسی هم نبود که فقدان منابعش قابل توجیه باشد. نزدیک به یک قرن قدمت داشت. راه درمان چه بود؟ جزوه اساتید و البته استفاده از قسمت مرجع کتابخانه دانشکده. بله در آن زمان بهترین راه بود. این میراثی بود که سینه به سینه و نسل به نسل از دوران پیش به امروز رسیده و جزوه‌گویی و جزوه‌خوانی یکی از افتخارات ما شده است.

در مجموع دوران تحصیل با حضور بهترین و برجسته‌ترین اساتید دامپزشکی دانشگاه تهران که جمعی از آنان در میانمان نیستند و برخی بازنشسته‌اند به نیک‌ترین وضعیت ممکن سپری شد. البته در آستانه فراغت از تحصیل در دوره عمومی در یکی از محبوبترین رشته‌های دامپزشکی – جراحی – در مقطع PhD پذیرفته شدم که بنا بر دلایلی به نوعی از تحصیل در این رشته بازماندم.

 

دوران بعد از تحصیل و شروع دوران کاری شما چگونه بود؟ آیا بلافاصله دوران کاریتان شروع شد؟

در فرجه کوتاه پس از اتمام رسمی دوره تحصیل هم بر پروژه ملی فرهنگ جامع مشغول بودم و هم کم و بیش نه به‌صورت رسمی با شبکه دامپزشکی شهر تهران با تنی چند از همکارانِ طرحِ آن زمان که بحث آنفلوانزای طیور در کشور خیلی داغ بود، همکاری داشتم. سپس برای گذراندن دوره آموزشی خدمت مقدس سربازی به شیراز رفتم و بعد از سپری کردن این دوره عازم بابلسر شدم تا بقیه دوران خدمت را در آنجا بگذرانم.

پس از اشاره به دوره‌های متفاوتی که از زمان دانشجویی به عنوان کارآموز البته مازاد بر دوره‌های کارآموزی آکادمیک، در کلینیک‌های متعددی فعالیت داشتم، می‌توانم از اشتغال رسمی با پروانه کسب در یکی از بزرگترین کارخانه‌های بسته‌بندی فرآورده‌های گوشتی استان تهران نیز نام ببرم.

از نحوه رفتار آشنایان با شما به عنوان یک دکتر دامپزشک راضی هستید؟

پاسخ - هرچند به عقیده من همچنان رشته دامپزشکی در میان خانواده‌ها و عموم افراد جامعه ناشناخته می‌نماید ولی فکر می‌کنم این خود ما دامپزشکان هستیم که هنوز نتوانسته‌ایم به درستی در اذهان عمومی جایگاهی تثبیت‌شده برای خود پیدا کنیم. من هیچگاه انتظار رفتار خاصی را نداشتم چراکه بر این باورم در همه شرایط هر کسی از ظن خود شَوَد یار من، پس در مواردی که برخوردها نامتناسب است نباید سعی بر متقاعدسازی دیگران داشته باشیم زیرا مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید. چهارچوب رفتاری متقابل میان دو طرف به رشته تحصیلی، مدرک و جایگاه و مقام افراد ربطی ندارد بلکه وابسته به نگرش و منش اخلاقی، داشته‌های فرهنگی و یافته‌های اجتماعی آنهاست.

دامپزشکان از نظر شما امنیت شغلی دارند؟

در شرایط کنونی جامعه هیچ صنفی امنیت شغلی ندارد. با توجه به بازگشایی روزافزون انواع مختلف و متعدد دانشکده‌ها و پاسخگویی به خواسته‌های دانش‌آموزان با پذیرش آنان در قالب دانشگاه‌های اسم و رسم‌دار به نیت دریافت شهریه‌های گزاف برای تأمین هزینه‌ها و نیز اعطای مدارج بالا در ازای مبالغ هنگفت شهریه‌ها و مهم‌تر از همه عدم تأمین شغل و بازار کار مناسبِ انتظارات تحصیل‌کرده‌های آینده بدین‌شکل، دانش‌آموختگان هیچ رشته‌ای امنیت شغلی نخواهند داشت. اتفاقاً دامپزشکی از آن دسته رشته‌هایی است که به دلیل وسعت و گستردگی در آن می‌توان راه کاری برای نجات از بیکاری یافت به شرطی که علم لازم در هر شاخۀ انتخابی، جسارت کافی برای ورود به عرصه و پذیرش مسؤولیت مربوطه، شهامت جهت رویارویی با مشکلات غیرقابل‌اجتناب، یادگیریِ نهراسیدن از ناملایمات احتمالی و ... را به دست آوریم.

شاید کار شاخصی که بیشتر خوانندگان ما دکتر مصباح را با آن می‌شناسند، فرهنگ جامع مصباح و مرکز فرهنگی-دامپزشکی شما باشد. لطفاً در خصوص این مرکز و فرهنگ توضیح دهید. چه شد که به فکر دایر کردن آن افتادید؟

اگرچه بالشخصه اعتقادی به مشهور شدن ندارم زیرا فکر می‌کنم اگر کاری انجام می‌دهی باید برای رضای خدا و رفع مشکلات خلق او باشد نه برای نام‌آوری و جلب توجه و اظهار وجود ولی می‌توانم بگویم شهرتِ محصولِ حاصلِ دسترنجم موجب محبوبیتم شده که این مسأله را مدیون اصحاب رسانه از جمله وت‌پارس عزیز هستم. کار شاخصی که از آن یاد کردید نتیجه یک کار گروهی در طول نزدیک به یک دهه است.

بگذارید از اینجا آغاز کنم که از ابتدای دوران تحصیل در این رشته وقتی با فقدان منابع اختصاصی دامپزشکی مواجه شدم، شروع به تحقیق در میان منابع پزشکی نمودم تا بیابم که چرا این ضعف در آن قشر مشهود نیست. در کل دنیا هر رشته‌ای برای خود رفرنسی دارد کامل و جامع که بتواند پاسخگوی سؤالات اصلی مرتبطین با آن رشته در نگاهی اجمالی و در کوتاهترین زمان ممکن باشد. اینگونه کتب مرجع در دامپزشکی دنیا و پزشکی حتی در ایران برای همه دوستان مشخص و معروفند لیکن چرا نزدیک به یک قرن دامپزشکی در ایران عمر دارد ولی چنین نیازی هیچگاه برطرف نشده است؟ آیا نبوده‌اند متخصصینی که بتوانند آنرا پوشش دهند؟ که بوده و هستند. آیا بوده‌اند افراد سودجویی که از غفلت متخصصین امر سوء استفاده کنند تا بتوانند سودهای کلان ببرند و ...؟ که نمی‌دانم؛ بگذریم.

جرقه لازم برای روشن کردن موتور قطار پیش‌برندۀ این پروژه بزرگ ملی از اوان دانشجویی من زده شد، ولی چون بسیار جوان و بی‌تجربه بودم با بزرگان زیادی نشست و برخاست داشتم و مطالعه و بررسی را سرلوحه کار خود قرار دادم. هرچند بسیاری از آنان در این مسیر سعی بر منصرف کردن من داشتند به‌خاطر وضعیتی که دانشجویان و دامپزشکان به آن عادت داشتند، آنها معتقد بودند دامپزشکان به نبودِ چنین مرجعی عادت دارند و تلاش در این زمینه ممکن است با شکست مواجه گردد و در این راه چیزی عاید نشود. با علم به این موضوع احتمالی، هدفم برای رفع این نیاز و جبران این نقیصه بیش از پیش پررنگ و پررنگ‌تر می‌شد ولی نه از هدف قطعی نهایی که در سر داشتم با سایرین سخنی به میان آوردم و نه از برنامه‌ای که در پیش گرفته بودم با دور و نزدیک، غریبه و آشنا... چراکه همواره معتقدم در پروژه‌های اینچنینی فقط می‌شود پس از اتمام و با وجودِ نتیجه کار با عموم در ارتباط بود.

خلاصه اینکه سعی کردم با جمع‌آوری مطالب مفید و کامل از میان 130 رفرنس معتبر دنیا در رابطه با تمامی ابعاد رشته وسیع دامپزشکی اعم از بیماری‌های دام‌های بزرگ، کوچک، طیور، آبزیان، اگزوتیک، علل و عوامل و علائم هریک از آنها، مشترکاتشان با انسان، زئونوزها، باکتری‌ها، انگل‌ها، ویروس‌ها، نحوه زندگی حیوانات حیات وحش بومی ایران ، اسامی علمی حیوانات، آناتومی، جراحی، داروها، مسمومیت‌ها و ... مرجعی 2212 صفحه‌ای در قالب یک جلد نفیس به جهان دانش از سوی ایران‌زمین و برای اولین بار به زبان مادری علم دنیا – پارسی- با متنی سلیس، روان و قابل درک ارائه نمایم.

گرچه گذر از هفت‌خوان دشوار بررسی هیأت محترم داوران مهمترین رویداد مرتبط با کتاب در ایران و نیز تأییدیه‌های اساتید تراز اول دانشکده‌های دامپزشکی و حتی پزشکی سراسر کشور پس از مطالعه دقیق این اثر، خود گواه بر دقت و صحت تألیفم می‌باشد، معتقدم هیچ کمالی غیر از خدای بزرگ و یگانه وجود ندارد چرا که اشتباهات فردی، خطاهای نرم‌افزاری و ... می‌توانند در بروز پاره‌ای از مشکلات سهیم باشند. از همین‌رو مدتی است که کار ویرایش مجدد آن را با تیم جدیدی آغاز نموده‌ام. از عزیزان تقاضا دارم تمامی نکات مثبت این مجموعه را به پای همکارانم و نقاط ضعف و نکات منفی احتمالی را به پای حقیر بنویسند.

در خصوص مرکز فرهنگی-دامپزشکی مصباح باید عرض کنم گرچه این مرکز تحقیقات، فعالیت خود را از آغاز پروژه ملی "کتاب جامع دامپزشکی" شروع کرده است، ولی باید بگویم با ورود اصلی‌ترین محصول این مرکز – فرهنگ جامع دامپزشکی مصباح – به بازار، این مرکز نیز به نوعی معرفی گردید. به همین دلیل است که نام مصباح برای کتاب نیز برگزیده شد. می‌توان گفت : پسر کو ندارد نشان از پدر تو بیگانه خوانش مخوانش پسر. در حقیقت ایده دایر کردن چنین مرکز تحقیقاتی از لحظه جرقه تصمیم برای تألیف این رفرنس نشأت گرفته است.

استقبال از کتب و محصولات شما چه میزان بوده است؟

با توجه با بالا بودن نسبی قیمت محصول اصلی و قهر جامعه ایرانی با کتاب و کتاب‌خوانی و نیز عادت به عادات گذشته به دلیل کمبودها، می‌توان گفت : همواره هستند کسانی که باید بنامم اهل که خواهند روند رو به بعد نه به قبل. اینگونه افراد با بقیه متفاوتند و آنانند که می‌توانند در هر شرایطی موفق باشند، در این میان چه بسیار اساتید و چه بی‌اندازه دانشجویانی هستند که به لطف آنها چاپ هزارتایی نخست این کتاب در زمان محدود پس از ورود به بازار رو به اتمام است. البته باید بگویم به دلیل بالا بودن هزینه‌ها و گران تمام‌شدن محصول پس از اتمام تیراژ چاپ اول، این کتاب چاپ مجدد نخواهد شد ولی به دلیل تقاضاهای روزافزون مخاطبان، در آینده نه‌چندان دورویرایش جدید را روانه بازار خواهیم کرد، ولی متأسفانه قیمت ورای این مبالغ خواهد بود.

در رابطه با استقبال از محصولات که فرمودید می‌توانم عرض کنم همانطور که می‌دانید در حال حاضر سه محصول از سوی مرکز ما مورد اقبال مجامع بین‌المللی علی‌الخصوص دانشجویان فارسی زبان دانشکده‌های دامپزشکی سراسر دنیا قرار گرفته است. از همین‌رو در پی بررسی‌های خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران در مورد صادرات محصولات، از این مرکز در میان جمع کثیری از تولید کنندگان کشور نیز نام برده شده و باعث افتخار است که دو سال پیاپی در جشنواره مدیران و تولیدکنندگان جوان وزارت صنعت، معدن و تجارت از مسؤولین این مرکز هم دعوت به عمل آمده است.

 

به نظر شما دلیل اصلی قرارگیری کتاب شما در میان کتاب‌های برتر سال چیست؟

عزیزانی ک

انتشار یافته: ۵۹
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
4
بسمه تعالی. با سلام و احترام. برای این همکار محترم و پرتلاش آرزوی سلامت و موفقیت روزافزون می کنم. ان شاء الله روزی برسد که طرح جامع آموزش مجازی دامپزشکی و به اشتراک گذاری منابع دامپزشکی که این حقیر مدتها است مطرح نموده ام توسط همکاران پرتلاشی چون ایشان عملی و محقق گردد.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
4
0
سلام
ضمن احترام به اين بزرگوار و زحماتشون
بايد متذكر بشوم مسائل و معضلات صنف دامپزشكان اونقدر حاد و درگيرانه هست كه جامعه هدف اين فرهنگ لغت يعني دانشجويان هم تمايل به تهيه اين كتاب ندارند، همچنين با اين قيمت گزافي كه مؤلف براي كتاب در نظر گرفته اند، آن دسته از دانشجويان متمايل هم تمايل به گرفتن ديكشنري از كتابخانه ها هستن.
ياداور شم در بازديدم از اين كتاب كل ديكشنري پزشكي دورلند، با آن حجم در اين ديكشنري دامپزشكي!!!!! قرار داده شده بود، دانشجوي سال آخر
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
3
0
با سلام.
بنده از جمله کسانی بودم که ترجمه این دیکشنری رو انجام داده بودم.
آقای دکتر هیچ کار خاصی انجام نداده اند بلکه با انتخاب دانشجویان دامپزشکی و سایر رشته ها از آنها خواستند تا در ازای مبلغ بسیار ناچیز برایشان ترجمه رو انجام بدن.
بنده و دوستانم هر کدام 10 صفحه و جمعا 100 صفحه را ترجمه و به ایشان تحویل دادیم.
بخاطر عدم نامبردن از اسمون حاضر به ادامه همکاری نشدیم.قرار شد حق الزحمه ما بعد از انتشار بهمون بدن که خبری نشد.
به نظر من کار ایشون رو یه آدم غیر دامپزشک هم میتوانستن انجام بدن و مهم ترین کا رو مترجمین اصلی انجام دادن.
م
|
-
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
4
0
ایشان ............. ما کتابی راجع به بیماریهای اسب برای ایشان ترجمه کردیم .................. و گفت ترجمه شما خوب نیست بعدا متوجه شدیم که ...................... کرد لطفا پیگیری کنید و به ایشان بگویید
8خط
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
4
0
دوستان مترجم دانشجو زیاد ناراحت نشوند.احتمالا .......................... را از صاحب کارخانه ای یاد گرفته اند.چقدر سخت است یک مسوول فنی بخاطر اینکه کارفرمایش ممکن است در انتخابات نماینده مجلس شود(و نشد) یکسال رایگان کار کند و بعد از اینکه متوجه شود از نمایندگی خبری نیست به فکر بهداشت مواد غذایی بیفتد. اخلاقیات بالاتر از هر دیکشنری است.متاسفم
دانشجوی دوره PhD
|
-
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
2
به نظر من نباید انتظار داشت تمامی مشکلات و معضلات این رشته که مزمن هم میباشند با ظهور صرفاً یک کتاب هرچند به تکمیلی اثر آقای دکتر مصباح حل و فصل شود. همین که یک کتاب بعد از سالیان دراز در میان این همه رشته از رشته ما برگزیده شده خیلی جای خوشحالی و افتخار دارد. این کتاب در حال حاضر فقط در زمینه علمی میتواند تسکینی بر زخم کهنه دامپزشکی ایران باشد و اثرات سازنده اش در آینده ظهور خواهد یافت. راستی مگر مولفین و نویسندگان در تعیین قیمت نقش دارند؟ همانطور که همکار گرامی آقا یا خانم دانشجوی سال آخر ذکر نمودند نکات مشترک متعددی بین دیکشنری دورلند و این کتاب وجود دارد دقیقاً مانند دورلند و بلاد، که این در مورد مشترکات به چشم میخورد که به فرموده یکی از اساتیدم امری طبیعی و غیرقابل اجتناب است. از طرفی اگر کتابی مثل دورلند پاسخگوی نیاز دامپزشکی است، وجود بلاد و بلک و ... هم در دنیا پس بی مورد میباشد. البته شاید برخی از مفاخر دامپزشکی ما مشکلاتشان با کتابهای پزشکی و حتی دیکشنری عمومی آریانپور و ... حل شود که این خود ضعفی در سیستم کلی آموزش محسوب میگردد. همکاری بیش از پیش اساتیدی چون جناب دکتر لطفی زاده که برنامه جامعی را مطرح کرده بودند با صاحبنظرانی مانند آقای مصباح میتواند راه حل های مفید زیادی پیش روی دامپزشکی ناقص ما بگذارد.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
2
اتفاقاً من هم یکی از اعضای گروه آن بزرگوار در مقطعی از کارشان بودم (تقریباً دو سال با مجموعه، همکاری داشتم). با توجه به اینکه بخش خیلی کوچکی از کار را در قسمت هماهنگی بر عهده داشتم، تمامی حق و حقوق بنده بطور کامل پرداخت شد. دستشان درد نکند.خدا پشت و پناهشان که همه پرسنل خود را راضی نگه میداشتند.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
2
من هم به نوبه خودم شهادت می دهم نه تنها نامم در زمره همکاران ذکر شده بلکه حقوق اینجانب هم کاملاً و به موقع پرداخت شده است. خوش حسابی و اخلاقیات از صفات برجسته این دانشمند عزیز است. مجدداً از استاد گرانقدر جناب دکتر مصباح بزرگوار قدردانی میکنم و افتخار میکنم در این پروژه بزرگ سهمی هرچند کوچک ایفا کرده ام. بخاطر این موفقیت بزرگ به ایشان و سایر اعضای تیم همراهشان باز هم تبریک فراوان عرض میکنم. د.ف.ر
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
2
بنده با اینکه در بخش کوچکی از پروژه حضور داشتم، ایشان لطف کردند و حقوق من را طبق قراردادم تمام و کمال دادند ضمناً با افتخار باید بگم بخاطر توصیه نامه ای که آقای دکتر مبنی بر همکاری من در این پروژه به من ارائه دادند، موفق به اخذ پذیرش از یکی از دانشگاههای اروپا شدم. متذکر میشم رزومه من خالی از هرگونه کار پژوهشی دیگری بود. به زودی هم عازم خواهم شد. عیب را در خود باید جست.
دامپزشک دلسوز
|
-
|
۱۷:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
1
یکی از بهترین دانشکده های دامپزشکی کشور : دانشگاه آزاد کرج ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
2
مطمئناً فرمایش دکتر مصباح مشخصاً برمیگردد به استاد مسلم ژنتیک جناب پروفسور فرهاد امینی. ایشان همواره در کلاسهای خود بر این موضوع تاکید اکید داشتند. در حقیقت استارت این انقلاب از کلاسهای درس ایشان زده شده است. یقین دارم دکتر مصباح عزیز و فروتن و البته سایرین هم با عرض بنده موافق هستند. دانشجوی قدیم دکتر فرهاد امینی
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
1
از كي دانشگاه آزاد شده يكي از بهترين دانشگاهها
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
2
سایتهای خبری دنیا مراسم کتاب سال ایران را رصد میکنند و این باعث افتخاره که در یک سال، کتاب سال از دامپزشکی انتخاب میشه. البته فکر میکنم قبلاً هم در مسابقه کتاب فصل شایسته تقدیر شده بود این کتاب.
ناشناس
|
-
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
1
2
بد نیست کمی فکر کنیم راجع به حرفهای خودمون قبل از به زبان آوردن اونها، کار دکتر مصباح و تیم ایشون قابل ستایش است. خدا قوت. دامپزشک
ناشناس
|
-
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
1
2
به اعتقاد من تمامی مستندات در مورد فیش حقوقی، اطلاعات جمع آوری شده و ... باید موجود باشه. نمیشه بدون سند و مدرک به تشکیلات خوش نامی مثل موسسه ایشان تهمت زد. کارشناس حقوق.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
1
2
من هم از کارمندای ایشون بودم ولی شنیده بودم که برخی از همکارای فاز دوم پروژه انصراف داده بودند، احتمالاً برخی از دوستان جزو آن دسته بودند. خداییش چنین انسان والا مقامی تا حالا ندیده بودم. از صمیم قلبم دعا میکنم در پروژه بعدی خودشون باز هم از من دعوت کنند که همکاری با این جمع مایه افتخار من است. با تشکر
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
3
0
دوستان عزيز مجلس گرم كن يه فرهنگ لغت،عزيزاني كه يك دكتر عمومي را در حد استاد و پروفسور بالا ميبريد، فرهنگ لغت ايشان كه بايد مجموعه مولفين و مترجمين ناميده ميشد نه يك مؤلف ، كاري بود كه هر كسي با هر رشته تحصيلي ميتونه انجام بده، مجموعه ترجمه جمعي عده اي دانشجو و تلفيق چندين ديكشنري ، نميتونه از كسي استاد بسازه ، پس بت سازي نكنيد، دانشمند كسي هست كه سال هاي عمر تحقيقاتي خود را مجموعه كتاب نمايد نه يك جمع اوري كننده لغات.
حال اينكه مجموعه ايشان بعلت نبود رفرانسي مدون و كامل و به مدد اساتيد دامپزشكي ، در حوزه دامپزشكي ، ميتواند در بين كتاب هاي رفرانس قرار بگيرد، بشرط آنكه ايشان هم بدون نگاه مادي صرف(قيمت بسيار بالا و بي حساب كتاب) اين فرهنگ را در انتشاراتي هاي مختلف بدون محدوديت عرضه نمايد.
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
0
2
بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام و احترام. من هم یه مطالبی در رابطه با مدیرکل وقت اداره دامپزشکی و رییس کارخانه، انتخابات، اختلاس میلیاردی و ... شنیده بودم ولی هیچ ربطی بین این دو موضوع که دوستمون با بی شرمی تمام در مورد دکتر مصباح فرمودند نیافتم. دوستان فرهیخته با بی احترامی و گفتار نامناسب آبروی افراد باخدا و خیرخواه نخواهد ریخت بلکه عزت آنها به مراتب بیشتر و بیشتر خواهد شد. از روزی بترسید که کسی جایی به نوعی با شما به ناحق برخورد کند. تا در حواشی هستید، در حواشی خواهید ماند.
ارادتمند. مدرس اخلاق.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
1
2
آقای دامپزشک دلسوز اگر دانشگاه آزاد کرج جز بهترین ها نبود هرگز افرادی نظیر دکتر مصباح و....خروجی های اون نبودند برای اون افرادی که تنها افتخارشان حضور در دانشگاه های دولتی است بسیار متأسفم احساس میکنم این افراد خیلی کمبود دارند. انشاءالله خداوند به اینان نظر لطفی بفرمایند.
8 خط
|
-
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
2
1
حضور محترم مدرس اخلاق بايد عرض كنم كه جهت رضاي خداوند خلق خدا را راضي كنيد و از طرف دكتر مصباح ................ حقوق ضايع شده دانشجويان را از جيب خود پرداخت فرماييد.آخه ............... دانشجو هم هنره؟!!!
ناشناس
|
-
|
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
1
2
در یک سایت خارجی این کتاب را در ایران هم تراز با دیکشنری بلاد در دنیا مقایسه کرده بود مطمئنم خود دکتر هم از این موضوع بی خبر هستند. این باعث مباهاته و من از این بابت به اثر جناب مصباح میبالم. عضو هیأت علمی دانشگاه.
هفت خط
|
-
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
0
جهت حل اختلاف دانشجويان ناراضي و ٨ خط و مدرس اخلاق و اسپانسر دكتر مصباح و نيز خود دكتر مصباح پيشنهاد مي كنم دكتر مصباح ليست دانشجوياني (ناراضي و راضي) كه در پروژه شركت كرده اند را با ذكر تشكر و قدرداني به سايت حكيم مهر بفرستند تا نا راضي ها فكر نكنند مورد استثمار قرار گرفته اند.به قول استاد و مدرس اخلاق: لم يشكرالمخلوق لم يشكر الخالق/ متشكرم.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
1
6
روزی که نمایشگاه کتابی در دانشگاه ما دایر شده بود، خاطرم هست یکی از اساتید برجسته داخلی دام بزرگ کشور- جناب استاد گرجی دوز، نویسنده کتاب طب داخلی دام بزرگ - پس از اتمام کلاس ما تقریباً یک ساعت و نیم در حال بررسی این کتاب بودند، جالب است بدانید در همان زمان تمامی بچه های کلاس ما هم به دور ایشان حلقه زده بودند. آنچنان از دیدن این کتاب شگفت زده شده بودند که در لحظه دو جلد از آن را خریدند و پیرو فرمایش ایشان مبنی بر واجب بودن تهیه اینگونه کتب رفرانس برای هر دانشجو و هر دامپزشک فکر میکنم حداقل نیمی از کلاس ما کتاب را خریداری کردند. شخصاً این کتاب را دارم و از مولف آن بخاطر زحماتی که کشیده اند صمیمانه سپاسگزارم. ضمناً ترجیح میدهم نقشی در خارج کردن دوستان از اشتباه داشته باشم. این کتاب یک دیکشنری صرف نیست بلکه کتابی تکمیل تر از مرک یا حتی بلاد هست. این کتاب به هیچ عنوان با دورلند قابل قیاس نیست (اگر شما این دو کتاب را با هم یکی میدانید پس پزشکی و دامپزشکی را هم باید یکی بدانید که جای تاسف برایتان دارد). پرواضح است که برخی از دوستان اصلاً کتاب را حتی ورق هم نزده اند ولی اظهار نظر نادرست فرموده اند. تا از نزدیک با کتاب روبرو نشوید نمیتوانید معنای نام کتاب را به درستی دریافت کنید. شاید دکتر مصباح و تیمشان در انتخاب نام کتاب دچار اشتباه شده اند. دامپزشکی یک دیکشنری داشت (تالیف دکتر مسعود هاشمی) که تقریباً همه ما آنرا داریم. هرچند در مجموع همان محتویات دیکشنری دامپروری استاد هاشمی است و عملاً دردی از دردهای ما دوا نمیکند در امر ترجمه و تفهیم مطالب ولی قطعاً هدف استاد مصباح گردآوری صرفاً یک دیکشنری نبوده (نظر شخصی). در مجموع خوشحالم که مصاحبه ایشان را بطور اتفاقی در این سایت مطالعه کردم. شاد باشید.
ناشناس
|
-
|
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
1
5
دوستان زیاد خودتونو در تایید و تکذیب اذیت نکنین، دوره این رفتارها و بازی ها برای خراب کردن یک نفر و یا بالا بردن فرد دیگر یا در مورد دانشگاه و غیره و ذلک تموم شده. قضیه همان قضیه مشک و عطار است که جناب مصباح هم در مطالب ارزنده شون به آن اشاره بجایی داشتن. سعی کنین به نحو احسن از نعمات موجود بهره کافی و وافی ببرین. پیروز باشین.
همكار
|
-
|
۰۴:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
1
0
٥ سال از زمان انتشار ١٠٠٠ نسخه اي اين فرهنگ لغت ميگذره و هنوز اين هزار نسخه بفروش نرفته!!؟؟ در نظر بگيرين من يك فرد متوسط الحال از جهت مالي، وقتي پژو ٤٠٥ زير پام همون كاري رو ميكنه كه يك بنز مدل٢٠١٥ ، خودمو به تكاپو و بدبختي بدست آوردن اون بنز نمي ندارم؛ وقتي دانشجو يا فردي بتونه بكمك اينترنت و نرم افزار هاي مترجم و يا فرهنگ لغت هاي دم دستي، كارشو راه بندازه براي چي بايد براي كتابي ٣٥٠ هزار تومان پرداخت نمايد؟؟!! آيا غير اينه كه ايشان بعلت همين زياده خواهي نتوانستن نظر انتشاراتي هاي مرتبط با صنف دامپزشكي را جلب نمايند!! اگر قيمت و ارزش اين كتاب همين مقدار است ، چرا بنا به هر بهانه اي ساز تخفيف زده ميشود!؟كدام رفرانس فرهنگ لغتي در ايران يا ساير كشورها اين قيمت بالا رو داره؟ با دوستي در انتشاراتي درباره اين كتاب صحبت ميكردم، ايشان گفتن با بهترين كيفيت كاغذ و چاپ هم اين كتاب ٨٠٪ بالاي قيمت هست! با همه گرفتاري هاي زندگي ، اينو كجاي دلم بزارم.....
همکار
|
-
|
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
1
1
جناب دامپزشک دلسوز ، اتفاقا شما دلسوز نیستید در غیر این صورت خودزنی نکرده و خودتان را تخریب نمی کردید .
دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد کرج جزء برترین های این حوزه می باشد . چه به لحاظ رتبه ی علمی اساتید ، تولید علم ، قبولی دانش آموخته ها در مقطع بالاتر ، قدمت ساختار آموزشی و ...
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
6
بنده نه جناب دکتر مصباح را می شناسم و نه کتاب ایشان را دیده ام، اما حسرت به دلم ماند که در این سایت، خبر موفقیت یک دامپزشک نقل شود و عده ای، به جای نقد و بررسی فنی و منصفانه آن کتاب، آن مقاله، آن سخنرانی، آن جراحی، آن اثر هنری و غیره، به نقد شخصیتی آن دامپزشک نپردازند. ما را چه می شود؟ آیا اخلاق در صنف ما به حدی تنزل یافته که هر بار خبر موفقیت یک همکار درج می شود باید حتما بیاییم و به شخصیت او توهین کنیم تا بار عدم موفقیتمان کاهش یابد؟ بعد هم از عالم و آدم انتظار داشته باشیم که دامپزشکان را گرامی بدارند؟ دوست عزیز، شمایی که حرمت همکار و هم لباس خودت را نگه نمی داری، چگونه انتظار داری که جامعه، حرمت صنف و لباست را نگه دارد؟
ناشناس
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۸
0
4
دکتر دباغ مقدم! من هم به عنوان یک پیگیر اخبار مربوط به دامپزشکی علی الخصوص حوزه نشر با شما استاد گرامی کاملا هم عقیده ام.
به نظر میاد بعضاً دوستان نظردهنده فقط در جهت تخریب مغرضانه قدم برداشتند. صرفاً جهت اطلاع باید اشاره کرد این کتاب شب عید 92 از چاپخانه بیرون آمد تا شب عید 94 میشود تنها 2 سال عزیز دل نه 5 سال. یک سال هم ناشر موجودی تیراژش را از دست خودش و نماینده های خودش مستقیماً با تخفیفات هدفدار خودش توزیع کرد و حالا هم تنها مرکز پخش کننده تیراژ محدود باقیمانده اش دست بنده هست که در حال حاضر در تدارک برای توزیع سراسری آن هستم. در ضمن به عنوان یک مطلع از وضعیت روند چاپ چنین کتابهایی به استحضار دوست همکار میرسانم دوست انتشاراتی که به شما مشاوره داده اند از این روند هیچ نمی دانستند متاسفانه.
نکته دیگر آیا هیچ فکر کرده اید که چرا امسال در نمایشگاه کتاب تهران برخلاف سالهای 92 و 93 قرار نیست این مرکز غرفه داشته باشه؟ چون تغذیه بازار به امید خدا بر عهده مرکز پخش کتاب بنده خواهد بود از این به بعد. برادر عزیز همه برای پخش این کتاب دارند مرکز مصباح رو التماس میکنند از جمله خودم. میدانید چرا؟ چون کتابفروشی ها روزانه به قدری مراجعه کننده دارند که نمیتوانند پاسخگو باشند. حالا هم که آقای مصباح با کمال تاسف گفته نمی خواد کتابش را تجدید چاپ کنه و این به ضرر ماست. به نظر من تخفیف های ناشر به بهانه های مختلف برای خدمت به دانشجوهای مشتاق علم و دانش بوده و همچنین برای این بوده که دیگه جایی برای گله گذاری نمانده باشه. خوش به حال اونایی که تا حالا خریدند و بردند و استفاده کردند. شما اینو هیچ جای دلت نگذار، کسی که زورت نکرده.
قدر زر زرگر شناسد، قدر گوهر گوهری. مرکز نشر و پخش کتاب...................
ناشناس
|
-
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
5
بسمه تعالی. سلام بر همگی فرهیختگان. مایلم نکته ای را در قالب جمله ای کنایه آمیز خدمت عزیزانم مطرح کنم : اگر قرار باشد کتابی با این هیبت توسط چندتا دانشجو و یا افراد غیرمرتبط با رشته انجام شده باشد یا باید فاتحه آن کتاب را خواند یا باید به سواد آن دانشجویان و غیرمتخصصان سر تعظیم فرود آورد که البته با توجه به شناخت کاملی که از داوران مسابقه کتاب سال و کتاب فصل آن سال دارم (چون همگی از همکاران وارسته خود من بوده و هستند) با اطمینان کامل عرض میکنم این کتاب، اثری است منحصر به فرد که در مدت زمانی طولانی به کوشش دکتر غلامرضا مصباح جوان و جمعی از یارانشان که کم و بیش آنها را میشناسم با سطح علمی فوق العاده بالایی به رشته تحریر در آمده است. هر چند میدانم تنی چند از دانشجویان باسواد کشور هم اعضای تیم ایشان در طول چندین سال بوده اند ولی این دسته از دوستان دانشجو و همکار من که در اینجا کامنت ضد گذاشته اند احتمالاً دچار وهم و خیالات و خودبزرگ بینی شده اند و از جبهه ناعادلانه سخن میگویند. توصیه پدرانه من این است که کمی باید روی تواضع و فروتنی و ادب خود کار کنید. تفاوتها بین رشته ها و البته افراد جامعه بدینترتیب است که خرد خرد نمایان میشود عزیزانم. از ماست که بر ماست.
حرفهای بازاری های عرصه کتاب که نظراتشان کاملاً غرض ورزانه هست دقیقاً مشخص بوده و برای اینگونه نظرات این صفحه را صفحه مناسبی نمیبینم. استاد بازنشسته دانشگاه.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۹
0
0
تعجب ميكنم از دوستاني كه اسمشون فرهيخته هست اما براي يك كتاب اينقدر دعوا و بلوا راه انداختن، من فكر ميكنم چون اين كتاب توسط عده اي دانشجو و به سرپرستي يك تازه فارغ التحصيل انجام شده و نه يك استاد، صحبت در موردش از ٢ طرف هست، چه تعريف و چه ضد آن ، كسي كه نيازمند باشه خودش حس ميكنه، پس هي ريچار بار هم نكنيد و با هم دوست باشين، عزيزان دلبندم.....
ناشناس
|
-
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۰
0
6
جایی این متن زیبا رو منتسب به پروفسور مجید سمیعی خوندم، دیدم در مورد اظهار نظرات بعضی از عزیزان صدق میکنه گفتم با اجازه دوستان فرهیخته بگذارم:
برای کسی که می فهمد هیچ توضیحی لازم نیست و برای کسی که نمی فهمد هر توضیحی اضافه است.
آنانکه می فهمند عذاب می کشند و آنانکه نمی فهمند عذاب می دهند.
مهم نیست چه مدرکی دارید مهم این است که چه درکی دارید.
مغز کوچک و دهان بزرگ میلِ ترکیبیِ بالایی دارند.
کلماتی که از دهانِ شما بیرون می آید ویترینِ فروشگاهِ شعور شماست. وای بر جمعی که لب را بی تأمل وا کنند. پس نگذارید زبان شما از افکارتان جلو بزند!!!
انسان
|
-
|
۰۳:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
3
نکته جالب اینجاست که تا به حال یک همکار رو ندیدم که بقیه در موردش منصفانه اظهار نظر کنن. مشکل اینجاست که اکثر افرادی که در جامعه دامپزشکی فعالیت میکنن، به این نتیجه رسیدن که راه رو به خطا رفتن و ضرر کردن. چون در مقایسه با خیلی از رشته های دیگه، درآمد زایی این رشته کمتر و دردسرهای مرتبط با اون خیلی بیشتره! حالا نمیخوام وارد این بحث بشم که این فکر درسته یا نه.
حالا به جای اینکه دوستان همکار، پشت همدیگه رو داشته باشن و به معنای واقعی کلمه، یک صنف رو تشکیل بدن، دارن همش سر و کله همدیگه میزنن.
جالبه که استاد و شاگرد هم نداره این موضوع و همه افتادن به جان همدیگه. انگار که عرصه فعالیت حرفه ای، میدان جنگه!
من اینجا بگم که منظورم از استاد، اعضای محترم هیات علمی هست که خیلی هاشون فقط همین هستن و با استاد به معنی واقعی کلمه فرسنگها فاصله دارن متاسفانه.
روند جذب اتوبوسی هیات علمی باعث شده که این مشکلات رو داشته باشیم.
از همینجا دست همه اساتید واقعی و دانش پژوهان حقیقی رو میبوسم.
دکتر رضا فتحی
|
-
|
۰۴:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
0
10
سلام دکتر یاد دورانی که در شیراز بودیم بخیر.موفق باشی.تبریک میگم برات.دکتر رضا فتحی
ناشناس
|
-
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۱
3
0
کتاب مورد تقدیر واقع شده، مبارک همه دامپزشکان ایران زمین، اما متاسفانه شخصا قول ایشان به دانشجویان مختلف از سال اول تا ... را شاهد بوده ام مبنی بر ذکر نامشان در کتاب که نکردند، حق الزحمه ای نیز پرداخت نکردند.
خداوند بهترین قاضی است.
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
3
از هم گروهی های خودم گلایه مندم. من هم مثل شماها در این کار موقتا سهیم بودم و مثل شما در همه جلسات شرکت کردم و همه چیز را به خاطر دارم. البته همه ی بدقولی ها و ارائه های نامناسب خودمون رو هم خوب یادم هست. دوست عزیزم که می دانم که هستی! 10 صفحه یا 6 صفحه؟ 6 تا از 2200 صفحه؟ تازه با اون فضاحت؟! چه می گویید؟! چرا بیخود و بی جهت باید جوسازی کنیم. امیدوارم که اشتباه کرده باشم ولی حدس می زنم که شما از هم گروهی های من بودید، گروهی که به طور کل از مجموعه آقای دکتر حذف شد. یادت نیست در این پروژه چه افتضاحی به بار آورده بودی با بچه بازی هایت؟ یادت نیست پدر و مادر دو تا از بچه ها چه حرکت زشتی انجام دادند پس چه حقی باید برای خودمان قائل بشیم؟ یادت نیست من هم که خیلی دلم می خواست همکاریم را با آقای دکتر ادامه بدهم به خاطر شماها ناچار به ترک و انصراف شدم؟ این حرفها روی دلم مانده بود به خاطر رو در وایستی تا حالا بهتون نگفته بودم. خوشحالم جایی پیدا شد که بهتون بگم. مطمئن هستم که می خوانی. اصلا انگار زیرآب زنی تو خون ..........هاست (با عرض پوزش از همه ...........ها به خصوص دکتر مصباح). شمایی که همیشه در کلاس و گروه های کلاسی ساز مخالف می زدی خیال نکن در مواقعی که برای استخدام در جایی وارد می شوی یعنی در آنجا استخدام شده ای. من حتی خودم رو که بیشتر از شماها کار کرده بودم و هیات علمی مرکز تنها بر کارهای من مهر تایید زده بود شایسته درج نام و دریافت حقوق نمی دانم (چون همه گروه ما بدون خبر دادن و با کمال بی احترامی و بی توجه به شرایط ذکر شده در قراردادمون همه قوانین رو نقض کرد و انصراف عملی دادیم) ولی خوش به حال بقیه گروه ها که حتی فقط اسمی از آنها در این کتاب نام برده شده است. این اثر در تاریخ ماندگار می مونه و عقده عدم همکاری در این پروژه برای من و امثال من تا آخر عمر همراه مان می مونه. نام همه ی افرادی که در این پروژه همکاری کرده اند هم همیشه در دامپزشکی این کشور ثبت و ضبط می شه. به نمایندگی از همه ی دوستام به خاطر ناملایماتی که از سوی بچه های گروهم بر شما روا داشته شد از شما عذرخواهی می کنم. آقای دکتر من هم مثل دیگران لازم می دانم که موفقیت بزرگتان را تهنیت عرض کنم و خواهشمندم در صورتی که صلاح دانستید اجازه دهید تا در کار ویرایش جدید که در متن مصاحبه فرمودید یکی از یارانتان باشم. رزومه خودم را برایتان ارسال می کنم. پاینده باشید.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
0
به نظر میرسه که حکیم محترم مهر با درج برخی کامنتهای نادرست و نابجا نه تنها نتواند دردی از دردهای دامپزشکی بیمار و یتیم کشور دوا نماید بلکه شاید با همین منوال مخاطبان خود را هم به زودی از دست بدهد. درج هر جمله و ..... به بهانه آزادی بیان و ...... و شاید ایجاد جنجال در میان خوانندگان به نیت پربازدید کردن وبسایت امری است که مطمئنن فرهیختگان را به صدا در خواهد آورد. دکتر همت زاده، دکتر معماریان و چند مصاحبه دیگر و هجوم حرفهای نامربوط را خاطرتان هست؟؟؟؟ در ایران و بخصوص این رشته هرکاری انجام شود هستند نتوان بینانی که در صدد تخریب بر بیایند، پس نقش شما چیست؟ به من بگویید کارلوس کیروش که بود؟ چه کرد؟ موافقید که اگر هر کاری میکرد سخنان ضد میشنید؟ اگر بماند هم حتی اگر قهرمان جهان هم شود با تیم ما خیلی ها خواهند گفت یا نتیجه گراست یا تیمش خوب بازی نمیکند یا ...... . نیمه پر لیوان را ببینیم. آنها که باید قضیه را بگیرند، گرفتند. والسلام.
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
6
من این کتاب را دارم و با توجه به این بچه بازی هایی که برخی از دوستان غرضورز در اینجا به راه انداختند مجاب شدم با دقت تمام برای چندمین بار مقدمه آنرا مطالعه کنم و جالب اینجاست که تمامی این رخدادها (چندمرحله ای بودن پروژه، اعضای تیم های مختلف پروژه، نام همکاران چه اساتید و چه دانشجویان، نحوه همکاری طرفین، حتی اسامی تایپیست ها، مشاوران حقوقی و وکلا، ثبت ملی و خیلی نکات دیگر) ریز به ریز و مو به مو و به شفافیت تمام درج شده است. حرف های باد هوا در اینجا زیاد خواندم. امیدوارم استاد جوان بزرگوار جناب آقای دکتر مصباح این مطالب به نظر خلاف واقع را مطالعه نفرمایند و اگر هم خوانده اند یا خواهند خواند، با توجه به حق قانونی و حقوقی خودشان بی حرمتی دانشجویان به سر برده در وهم و خیال (به تعبیر استاد عزیز بازنشسته دانشگاه) را ببخشند. این دسته از افراد را دامپزشک حقیقی نخوانید چون دامپزشک کارش مقدس است و این رشته قداست دارد. اینها از دامپزشک شدن خود پشیمانند (صرفاً دکتر شدن می خواستند احتمالاً، و وقتی سایر رشته های پزشکی را قبول نشدند به ناچار با رتبه هایی پایین تر وارد این رشته شده اند. در حقیقت این گونه افراد هیچ جایی در میان خانواده پزشکی ندارند زیرا اخلاق مداری یکی از خصایص افراد پا گذاشته در میدان درمان از قدیم بوده و هست.) همه می دانیم که درب دروازه را می توان بست ولی در دهان مردم را هرگز. کارشکنی و تخریب از صفات افراد معلوم الحال و غیراصیل از دوران کورش کبیر بوده و تا امروز همچنان داریمشان ولی سرمایه های شما آنهایی اند که در این سایت و سایر جاها پای در رکاب شما خواهند ماند. پدرانه می گویم: قدر انها را بدانید و لطفا درگیر حاشیه نشوید. اگر آپولو هم هوا می کردید بودند........که.........درست مثل بسیاری عزیزان دیگر که موفقیتشان در این سایت بازتاب داشت، ولی نااهلان شروع به نادرست گویی کردند. سن دلیلی بر پختگی و ناپختگی فرد یا افراد نیست ولی فرهنگ خانوادگی و اصالت چرا. به پشتوانه پشتیبانانتان پیش روید که مطمئناً خبرهای خوش بیشتری از سوی شما شنیده خواهد شد. دامپزشکی ایران کار زیاد دارد و متاسفانه باید گفت خود کرده را تدبیر نیست. خدا هجمه های ناحق را از بزرگمردانی مانند شما که خود را سرباز این مملکت و خادم این ملت می دانید، دور سازد. قضاوت را بسپارید به قاضی عالم. پیروز باشید.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۲
0
7
به نظر من دانشجویان دانشمند بروند بررسی کنند اگر اثری از آثار آن عزیزان در کتاب نقل شده و نامی از ایشان برده نشده آنگاه گله و ادعا کنند نه اینکه حتی رنگ کتاب را ندیده اید و حتی قیمت آن را نمی دانید پشت سر هم اظهار فضل کنید. پوشیدن لباس دامپزشکی در دنیا افتخاری است که نصیب هر کسی نمیشود ولی ما در ایران حرمت این لباس را در بین بعضی ها نداریم. دکتر دباغ مقدم حق داشتند از این صنف شکوه داشته باشند. زیاد دیده ایم که راحت همدیگر را تخریب کرده ایم ولی عزیزان اگر دو واحد درس اخلاق در این دوره خوانده باشیم باید بدانیم که طرز برخورد با بزرگانمان چگونه باید باشد. به نقل از دکتر دباغ مقدم که خوش فرمودند : ما را چه می شود؟ آیا اخلاق در صنف ما به حدی تنزل یافته که هر بار خبر موفقیت یک همکار درج می شود باید حتما بیاییم و به شخصیت او توهین کنیم تا بار عدم موفقیتمان کاهش یابد؟ بعد هم از عالم و آدم انتظار داشته باشیم که دامپزشکان را گرامی بدارند؟ دوست عزیز، شمایی که حرمت همکار و هم لباس خودت را نگه نمی داری، چگونه انتظار داری که جامعه، حرمت صنف و لباست را نگه دارد؟-
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
7
خوشحالم که بالاخره نظر یک >انسان< را در این سایت خواندم. جای انسان در این سایت مدتها بود که خالی بود. زیرآب زنی و ترور شخصیت یکی از بارزترین صفات جمع کثیری از دامپزشکان مراجعه کننده به این سایت است. لباس مقدس دامپزشکی به تن خیلی از ماها گشاد است. واقعاً جای بعضی از کامنتها اینجا نیست. موفقیت کسب شده توسط جناب دکتر مصباح را که پس از یک سال تازه متوجه آن شده ام خدمت ایشان و جامعه دامپزشکی واقعی کشور تبریک می گویم.
حیواندوست
|
-
|
۲۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۳
0
7
این بزرگواران دانشجو وقتی تشریف آوردن در متن کار و فضای کاری قرار گرفتن به امید خدا متوجه مسائل مهمتری خواهند شد و چنین فرمایشاتی رو مطرح نخواهند کرد. این رو هم بدونیم که در کارهای گردآوری اینچنینی زحمت اصلی بر عهده ویراستار مجموعه هست که باید تمامی ترجمه ها و جایگزینهای انتخاب شده رو بخونه و ایرادهای احتمالی رو رفع کنه و همینطور همه رو یکدست و هماهنگ با هم در بیاره وگرنه مثل یکی از کتابهای معروف میشه که اساتید بزرگواری روی ترجمه اش زحمت کشیدن ولی با وجود جوایزی هم که برده کتاب یکدستی در نیومده و بعضی قسمتها گیج کننده هم هست.
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
6
0
لطفا شان کلمه استاد را حفظ کنید، دکتر مصباح محترم هستند ولی با یک موفقیت به هر فردی نمی توان کلمه استاد را ارزانی داشت. دوستان حامی این نکته را مد نظر داشته باشند. حمایت یا تخریب غرض ورزانه هر دو نادرست است.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
7
به نظر من استفاده از کلمه استاد در معنای قدردانی از افراد هم خیلی از اوقات استفاده میشه. استاد گفتن نه به کسی چیزی اضافه میکنه نه از کسی چیزی رو کم بلکه فقط نشان از قدردانی فردی است که در حال احترام کردن به شخصی است که استاد خطاب شده. پس چرا باید به خود بگیریم و ناراحت شویم. من شخصاً به هر کسی که کوچکترین چیزی بهم آموخته باشه یا من از او یاد بگیرم معلم و استاد خواهم گفت. مراتب و درجه های استادی به مواردی برمیگردد که در این مقال نمیگنجد. اتفاقاً کلمه استاد در ممالک پیشرفته بویژه از نظر علمی فقط در مکتوبات استفاده میشود. اکثر استادای آنطرف مرزها به دانشجویان خود میگویند ما را با نام صدا کنید. با استفاده از لغت استاد برای افراد هیچ خدشه ای به مقام استادی وارد نمیشود. اگر اینطور بود به مربی باید گفت مربی، به استادیار، استادیار و به دانشیار، دانشیار و به استاد تمام، استاد تمام. این قضیه دقیقاً مثل سرهنگ دوم و سرهنگ تمام میماند که به هر دو مقام سرهنگ میگویند. یا مثلاً به سروان و ستوان یکم و ستوان دوم و ستوان سوم اکثراً جناب سروان میگویند. از نظر سلسله مراتب درست نیست ولی مصطلح است. مخاطب
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
فکر میکنم استاد به کسی میگن که در امری خبره یا در کاری باتجربه و کاربلد هست نه فقط به اساتید دانشگاهی. استادکار
ناشناس
|
-
|
۰۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
3
مصاحبه دوستانه، دلنشین و دلگرم کننده ای بود. از حکیم مهر بابت ترتیب دادن آن قدردانی میکنم. نکات خوبی از خلال فرمایشات آقای دکتر دریافتم. دست همتون درد نکنه. خدا قوت
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
حکیم مهر مصاحبه را بازنشر کرده است، مصاحبه با وت پارس بوده است، تیتر خبر را بخوانید شاید از خلال آن هم چیزی یافتید!!
ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
استادکار گفتید یاد نوعی دستکش افتادم!، در هر صورت فکر نمی کنم این دکتر گرامی در امری خبره یا در کاری به تجربه یا کاربلدی کلمه استادی رسیده باشند. وزن کلمات شاید سبک شده اند!
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
7
0
احساس ميكنم عده اي در سدد بزرگ كردن مؤلف ديكشنري هستن كه يحتمل مسائل مالي و فروش بيشتر كتاب علت آن ميباشد،آقايان اين روش ها و استفاده ابزاري از يك سايت پر بيننده براي والامقام كردن كسي و يا بالا بردن جايگاه اثر يا شخصي ، نمود بي ظرفيتي ما ايراني هاست كه نميدونيم هر ابزاري رو كجا بكار ببريم.... از حكيم مهر تقاضا دارم از گذاشتن كامنت هاي مغرضانه جهت تخريب يا والامقام نمودن بيخود كسي يا اثري كه بوي تبليغ از آن به مشام برسد، ممانعت نمايد.....
ناشناس
|
-
|
۲۲:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
- استادکار گفتید یاد نوعی دستکش افتادم!، در هر صورت فکر نمی کنم این دکتر گرامی در امری خبره یا در کاری به تجربه یا کاربلدی کلمه استادی رسیده باشند. وزن کلمات شاید سبک شده اند!-
- شاید سبک وزنی کلمات یا شاید نبود ادب یا کمبود فرهنگ در میان برخی از ماها مسبب بعضی اوضاع واضح کنونی باشد ولی آنچه مسلم است : نتوان بینی و حسادت شده حق گویی و توهین و بی احترامی شده آزادی اندیشه و بیان. از تذکر شما همگی سپاسگزاریم استاد. مدافع همه زحمتکشان.
ناشناس
|
-
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
18
مطمئنا منظور نظر استاد جوان، پروفسور فرهاد امینی است. بله ایشان همواره بر این فرمایش خود در سر کلاسهای درس تاکید داشتند. امیدوارم هرجا که هستند همیشه سلامت باشند. عضو هیات علمی دانشگاه
همدوره ای دکتر مصباح
|
-
|
۰۵:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
0
19
من هم یقین دارم که منظور دکتر مصباح، استاد ژنتیک جناب آقای دکتر فرهاد امینی بوده است. جمله طلایی ایشان که دکتر مصباح به آن به درستی اشاره داشتند دقیقاً یادم هست. ولی اصلاً فکر نمیکردم از میان آن همه همکلاسی و دانشجویان سایر دانشکده ها که با دکتر امینی درس دارند یک نفر پیدا شود که با چنین دیدی به حرف استادش نگاه کند که هم اکنون بتواند مشکلی از مجموعه مشکلات و کمبودهای دامپزشکی کشور را در این باب پوشش دهد. از طرفی بیشتر از این خوشحالم که این موفقیت دکتر مصباح که به پای دامپزشکی ایران نوشته شده، از چشم مسوولین پوشیده نمانده و افتخارات زیادی نصیب ایشان و البته همه ما ساخته است. نحوه نگرش افراد به گفته ها و خوانده ها میتواند در همه امور راهگشا باشد. من هم موافقم.
خیرخواه
|
-
|
۲۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
18
اشاره، اشاره خوبی بود. مشک آن است که خود ببوید که دستاوردها هم خوب بوییده اند که اینچنین به چشم می آیند. جز تبریک گفتن سخنی ندارم برای جاری ساختن بر زبان.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
0
19
خداوند هرکه را بخواهد عزت می بخشد هرچند دیگران نخواهند.
مجتبی گلی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۴
0
19
مطالبی تحت عنوان فرهنگ جامع گردآوری شده و به مخاطبان عرضه شده یا خواهد شد، کسی هم بالاجبار مجبور به تهیه آن و متحمل شدن هزینه نیست که اینگونه بر آشفته شروع به اظهار نظر ناجور و توهین آمیز نمیاید. گذشته از این، اگر نقدی هم قرار است انجام شود اولا" باید محترمانه و روشنگرانه باشد و ثانیا" باید از طرف اهل فن و واجد صلاحیت باشد نه هر ناپخته و ناواردی. پر واضح است که هر اثری نمیتواند بدون نقص باشد. اگر غیر از این بود هیچ کتابی ویرایش مجدد نمیشد و تا ابد فقط تجدید چاپ میشد. سوال بنده از تمامی عزیزانی که نظرات تند و گاها" تخریبی داده اند این است که اگر به جای این همکار جوان یک اسم و رسم دار به هر دلیل با همین کیفیت میبود باز چنین نظر میدادید یا به به و چه چه میکردید؟ تا کی باید بجای تعمق و تأمل در اصل موضوع و نقادی درست آن به حاشیه بپردازیم؟ تا کی باید بجای همفکری و همیاری برای به ثمر نشستن یک تلاش درست نقش بازدارندگی و تخریبی داشته باشیم؟ مگر قرار است کارهای این چنینی دم بریده و ابتر باشند که فقط به چند نفر اسم در کرده محدود باشد و کسی دیگر با هر قابلیت و توانمندی حق ورود به آن را نداشته باشد؟ اگر خود شما در فردایی مثل امروز کاری را شروع کردید شایسته است اینگونه تخریب شوید؟ یا اینکه باید صبر کنید تا دفتر ایام عمر به شمارش افتد تا حق ورود بیابید؟ پس شایسته آن است که با نقد درست به یاری هر کس که قدمی در جهت اعتلای حرفه دامپزشکی بر میدارد بشتابیم تا نقشی هر چند کوچک در این اعتلا ایفا کرده باشیم.
سپاس از همه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۲
0
20
بنده نبز شدیداً با استاد گلی عزیز موافقم. از همین جا خدمت استاد گرانقدرم سلام و عرض ادب دارم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۱
0
21
طرف از 2212 صفحه 10 صفحه ترجمه کرده چقدر ادعا داره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۱۸
0
8
بسیار کتاب ارزشمندی هست. واقعاً دست مریزاد. خیلی تکمیل و کاربردی. جای تشکر دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۱
0
6
ممنون حکیم جان که این کتاب را در سایت معرفی کردی. من به واسطه سایت شما با این کتاب آشنا شدم و اخیراً از خیابان انقلاب تهیه کردم. بسیار تکمیل و مفصل است. برای ما که در این حرفه هستیم خیلی کاربردی است. سپاسگزار و قدردان زحمات شما.
استاد دانشگاه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
0
4
بسیار عالی. کتابی ناب و ارزشمند. خلأ مهمی توسط جناب آقای دکتر مصباح پر شد. کتاب سال در یک رشته ای شدن، نشانه پاس کردن داوری های زیاد و سختگیرانه است. قطعا این کتاب تا سالیان سال مشابهی نخواهد داشت. خوشحالم که به چندمین چاپ رسیده و این گویای نیاز دیرینه اهالی دامپزشکی بوده است. به جدیدالورودان به رشته دامپزشکی توصیه میکنم از ابتدا با این کتاب گام به گام پیش روند. به امید توفیق روزافزون برای مولف محترم، متخصص و اهل فن این کتاب مرجع.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۵
0
1
از کجا میشه این کتاب رو تهیه کرد؟ حکیم مهر هم برای فروش این کتاب شرایطی برای ما قائل میشه؟ با تشکر
نظر شما
ادامه