کد خبر: ۲۰۸۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

پارسینه نوشت:

سیزدهم فروردین ۹۴ بود که پس از ۹ روز مذاکرات فشرده و حساس ایران با گروه ۱+۵ بیانیه مشترکی که حکایت از پیروزی دیپلماتیک و هسته ای ایران در جهان داشت از سوی وزیر امورخارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر شد.

پس از انتشار مفاد بیانیه مشترک هسته ای بسیاری در قامت مخالف برخاستند و تعابیر متفاوتی را در بیان تحلیل وارد ساختند. از جمله آنها «حسین شریعتمداری» مدیر مسئول روزنامه کیهان است که در یک اظهار نظر کوتاه گفته بود: "نام توافق دو مرحله‌ای را بیانیه مطبوعاتی گذاشتیم. در یک کلمه باید گفت که اسب زین شده را داده‌ایم و افسار پاره تحویل گرفته‌ایم."

پس از این اظهارات «سید احمد موسوی» مالک باشگاه پارس توسعه که بزرگترین مجموعه پرورش اسب در کشور را داراست، پاسخ شریعتمداری را اینگونه داده است:

«نسبت به دغدغه همقطاران گرامی در خصوص نتیجه مذاکرات هسته ای و جمله "اسب زین شده را دادیم و افسار پاره را تحویل گرفتیم" باید موارد زیر را مورد توجه قرار دهند:

برای آنان که سوارکار نیستند چه فرقی می کند که افسار پاره باشد یا اسب زین نداشته باشد؟ آنان که سوارکارند می دانند اسب باید رام شود و سپس قابلیت برای سوارکاری را پیدا کند. غم و غصه داشتنِ زین و یا چگونگیِ افسار مرحله بعدی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

سوارکاران امروز با اسب بدون زین پارکول ۱۴۰ سانتیمتری را پشت سر می گذارند و مدال جهانی می گیرند، در حالی که مدعیان جامانده، اسب زین شده را فقط در باکسی غیر استاندارد نگهداری کردند و هم خود از سوار شدن ترسیدند و هم از سواری دیگران خوف داشتند.

اسب را باید ابتدا رام کرد و سپس سوار شد. شما چون سوارکار نبودید از ابتدا خیال کردید با زین و یراق مشکل حل می شود. اسبی که رام نشده و تعلیم ندیده با هر زینی برای سواری خطرناک است و سوارکاران، امروز خود دریافتند که این اسب وحشی را چگونه ابتدا رام کنند و سپس در صحنه جهانی حضور پیدا کنند.»

 

 

برچسب ها: شریعتمداری،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرانی
|
-
|
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۶
0
0
ایول دمت گرم
کلن یه جبهه ای تو کشور هست که با هر چیزی که بخواد به نفع کشور و مردم باشه مخالفه
نظر شما
ادامه