کد خبر: ۲۰۸۳۱

با رفع تحریم‌ها، کاهش قیمت نهاده‌ها، تجارت آرام و فضای رقابتی، صنعت دامداری اثرات مثبتی را خواهد دید.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) درباره اجرای برنامه‌هایی که بتواند در این بخش شعار "همدلی و همزبانی" را به واقعیت برساند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی برای آنکه دولت‌مردان، تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان بتوانند رونقی را در بخش تولید ایجاد کنند، چنین شعاری را سرلوحه کار تمامی دستگاه‌ها قرار دادند.

حسن رکنی افزود: چشم امید برای تولید محصولات استراتژیک در داخل کشور داریم و از فرصت‌های ایجادشده در مسیر صادرات برای رونق‌بخشی استفاده خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در سالی که گذشت، برای نخستین‌بار بیش از 150 هزار تن ذخیره گوشت مرغ داشتیم که تمامی آن از منابع داخلی تأمین شد.

رکنی ادامه داد: صادرات 70 هزار تنی گوشت مرغ نیز نشان از افزایش 55 درصدی صادرات در این بخش دارد که برای سال جدید با عزمی راسخ‌تر تلاش می‌کنیم تمام اعداد تولیدی و صادراتی از سیر صعودی برخوردار شود.

اثرات مثبت توافق 1+5 با ایران در صنعت دامداری

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور تولیدات دامی درباره توافق گروه 1+5 با ایران و اثرات مثبت آن بر بخش‌های تولیدی کشورمان تصریح کرد: به‌طور قطع این مذاکرات اثرات خود را بر تمامی بخش‌ها و زیربخش‌ها خواهد گذاشت، به‌گونه‌ای که در بخش دام و دامپروری نیز اثربخش خواهد بود. به‌عنوان مثال بخشی از سبوس که در اختیار واحدهای تولیدی قرار می‌گرفت در برنامه‌های حمایتی دولت همچنان باقی خواهد ماند.

وی یادآور شد: با ثابت شدن قیمت ارز، روان شدن ارتباطات و تجارت اتفاق افتاده و آزادسازی منابع ریالی نیز نقش مؤثری در مبادلات تجاری خواهد داشت.

رکنی تأکید کرد: نهاده‌های کشاورزی و نهاده‌های مورد نیاز بخش دام و طیور بدین‌ترتیب با قیمت‌های مناسب‌تر و در فضایی رقابتی و سالم به کشور وارد می‌شود و به‌طور قطع با کاهش قیمت آنها روبه‌رو خواهیم بود.

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: کاهش قیمت نهاده‌ها و حرکت با رویکرد جهانی منجر به افزایش تولید در بخش می‌شود و بدین‌ترتیب اثرات مثبت آن در تمامی زیربخش‌ها مشاهده می‌شود.

رکنی درباره قطع یارانه به تولیدکنندگان شیرخام توسط اتحادیه اروپا پس از 30 سال نیز گفت: کشورهای مختلف مطابق با شرایط خود برنامه‌های حمایتی متفاوتی دارند.

وی درباره احتمال تأثیر این تصمیم به تغییر شیوه حمایتی در ایران افزود: نمی‌توانیم نسخه واحدی را درباره یارانه برای کل دنیا تجویز کنیم، اما آنچه مسلم است، دولت حمایت‌های خود را همچنان برای افزایش تولید شیر در کشور ادامه خواهد داد./

 

 

نظر شما
ادامه