کد خبر: ۲۰۸۸۰

دکتر عالی نسب، از همکاران دامپزشک و از مخاطبین حکیم مهر در مطلبی که برای ما ارسال نموده است، نوشت:

 

«مدیر محترم سایت حکیم مهر. چندی پیش صدور پروانه های اماکن دامی از سازمان دامپزشکی کشور به نظام دامپزشکی واگذار شد و بالتبع نظام دامپزشکی استانها فراخوانی در ابتدا دادند برای اینکه بتواند نیروهایی جهت کارشناسی این بخش به خدمت بگیرند. از آنجا که خیل بیکاران با تجربه و بی تجربه با هم شرکت کردند و حال به این شق قضیه کاری نداریم؛ بعد از مدتی اعلام شد مدارکی برای این بخش لازم است که عبارت است از:

1- ارائه گواهی دوره GPS
2- ارائه گواهی مهارت های هفتگانه رایانه ای (
ICDL)
3- ارائه گواهی آشنائی به ضوابط و مقررات بهداشتی نظام جامع دامپروری
4- ارائه مدرک مربوط به سابقه کاری مرتبط
5- تحصیلات تکمیلی
6- سوابق ایثارگری
7- ارائه گواهی دوره عملی (کارآموزی) و آموزش حضوری مرتبط
8- کارت عضویت معتبر نظام

از میان این مدارک چند نکته جالب توجه دیده می شود:

1- هیچ همکار بخش خصوصی دارای مدرک دوره GPS نمی باشد، چرا که تا این لحظه عملاً کار در دست دولتی ها بوده است و دوره ای برای اموزش بخش خصوصی در تمامی استانها برگزار نشده است.

2- هیچ سازمانی قادر به صدور گواهی آشنایی با قوانین نظام دامپروری برای بخش خصوصی نمی باشد، چون عملاً تمامی این دوره ها برای کامندان دولتی برگزار شده و هیچ ضرورتی برای بخش خصوصی نداشته است.

3- ارائه گواهی دوره عملی (کارآموزی) و آموزش حضوری مرتبط فقط در حد یک حرف است و هیچ سازمانی روی این قضیه هم نمی تواند گواهی برای بخش خصوصی صادر کند، چون هیچ دوره ای برگزار نشده است.

4- تحصیلات تکمیلی؛ لابد چند دکتر متخصص در علوم پایه یا علوم درمانگاهی بیکار مانده که نتوانستند به هر دلیل جذب مراکز اموش عالی یا سازمان و یا جای دیگر بشوند و بیکار مانده اند، سازمان معظم نظام دامپزشکی را به فکر اشتغال زایی انان انداخته است.

خوب، حال که زیر ساخت های لازم عملاً وجود ندارد، چه خواهد شد؟ قانون را که نمی شود معطل گذاشت، لذا اعلام می گردد بخش خصوصی کسی مراجعه نکرد و عملاً کار دوباره به بخش دولتی سپرده می شود، اما این دفعه همان نیروهای دولتی خارج از وقت اداری خواهند آمد کارشناسی خواهند کرد و پروانه صادر خواهند نمود و خودشان کار را انجام خواهند داد. چرا تو اداره این کار رو بکنند و دیناری هم گیرشون نیاید؛ هر بازدید 130 هزار تومان، خدا بدهد برکت. روزی 130 هزار تومان اضافه کاری از اضافه کاری 20 تومنی اداره که بهتره. شما حساب کنید میشه ماهی چند؟ حداقل حداقل ماهی دو میلیون تومن که با این رقم میشه یک نیرو را به راحتی و با کمی آموزش مشغول به کار نمود.

دست مریزاد، دست گلشون درد نکنه، معنی تحقق واقعی اصل 44 را خوب فهمیدیم. این یعنی خصوصی سازی دولتی به معنی کامل کلمه است.

بهتر بود سازمان نظام از میان نیروهای متعهد با تجربه با سن و سالی مناسب بطور مثال بین 40 تا 45 سال در بخش خصوصی تعدادی را انتخاب نموده و پس از انجام آموزش لازم این مسئولیت خطیر را به آنان تنفیذ می نمود و خود نیز به عنوان متولی و ناظر بر انجام روند نظارت می نمود

 

ارادتمند – دکتر عالی نسب

 

 

توضیح مدیر مسئول – ضمن تشکر از همکار گرامی برای ارسال این مطلب، از مخاطبین محترمی که قصد ارسال مطلب برای درج در سایت حکیم مهر را دارند، تقاضا داریم حتماً ایمیل و شماره تماس خود را برای اطلاع از هویت نویسنده به همراه مطلب ارسالی برایمان ارسال نمایند (که البته نزد حکیم مهر محفوظ خواهد بود).

به هر حال در بعضی از مطالب ارسالی ممکن است مباحثی مطرح شود که بار حقوقی داشته و اطلاع از هویت نویسنده مطلب، می تواند به ما در درج بی کم و کاست مطالب ارسالی کمک نماید.

 

 

نظر شما
ادامه