کد خبر: ۲۰۹۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

در حالی که منابع هندی از پیشنهاد ایران برای تجارت ترجیحی خبر می دهند، رییس سازمان دامپزشکی در زمینه واردات گوشت بوفالو از این کشور گفت: در گذشته این محصول تنها برای فرآورده‌های گوشتی حرارت دیده به صورت محدود وارد می‌شد که برای ادامه و گسترش آن در جلسات مشترک با هندی‌ها چگونگی تولید، ذبح بهداشتی و شرعی و ... بررسی می شود.

به گزارش ایسنا، منابع هندی با اشاره به انتظار ایران برای برداشته شدن تحریم‌های غربی، خبر دادند ایران برای افزایش تجارت دو جانبه و سرمایه گذاری، به هند توافق تجارت ترجیحی را پیشنهاد داده است که در این پیشنهاد به محصولاتی مانند برنج باسماتی، چای، گوشت بوفالو و ... اشاره شده است.

دکتر مهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی در خصوص وضعیت سلامت گوشت بوفالو هندی اظهار کرد: در گذشته واردات این محصول به صورت محدود آن هم برای فرآورده‌های گوشتی حرارت دیده مانند سوسیس و کالباس مجوز داشته است، اما برای گسترش واردات این محصول در دراز مدت و در قالب تجارت ترجیحی باید طی جلسات متعدد با مسوولان دامپزشکی هندوستان به توافقاتی مشترک برسیم.

وی افزود: در جلسات مشترکی که با هندی‌ها برگزار خواهیم کرد باید به مفاد مهم در توافق نامه مشترک مانند چگونگی تولید و ذبح بهداشتی و شرعی برای تامین گوشت سالم به تفاهم برسیم. همچنین از سلامت تولید این محصول در هندوستان اطمینان حاصل کنیم.

البته ابراهیم جمیلی - رییس شورای بازرگانی ایران و هند - نیز درباره احتمال برقراری تجارت ترجیحی بین دو کشور گفت: برقراری تجارت ترجیحی با هند اتفاق مثبتی است، چرا که اگر هند با کشورهای دیگر قرارداد ترجیحی امضا کند، روابط تجاری ایران با یکی از مشتریان اصلی خود دچار لطمه می‌شود.

وی گفت:باید با انجام کار کارشناسی اصولی با کشورهایی از جمله هند که برای ما مزیت های اقتصادی دارند قراردادهای ترجیحی دو جانبه امضا کنیم. به عنوان نمونه درحال حاضر امکان خوبی برای صادرات در زمینه‌های مختلف به هند داریم اما چون هند با کشورهای دیگری قرارداد ترجیحی منعقد کرده، عملا باعث شده ایران بخشی از بازار هند را از دست دهیم و همین اتفاق می‌تواند در زمینه پتروشیمی نیز طی سال های آینده رخ دهد.

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۴
0
0
جناب آقای دکتر خلج
بنده به هندوستان جهت واردات گوشت بوفالو اعزام شدم
1- آلودگی به سارکوسیست بسیار بالاست
2- متاسفانه بسیاری از این گوشتها سر از بازار و چلوکبابی ها درآورد
خواهشمندم صرف نظر کنید
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. واردات گوشت به کشورمان در شرایط امروز حتی اگر بهداشتی هم باشد (!) غیرقابل توجیه است و اگر خیانت به مردم و مملکت نباشد لااقل خدمت هم محسوب نمی شود. تدابیر رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از واردات غیرضرور چرا در نظر گرفته نمی شود؟ مگر ایران کمبود دام و دامپروری و گوشت دارد که باید دست به دامن واردات آنهم از هند شد؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۱۰:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
تا حالا كه مرگ و ميري گزارش نشده است
محمدرضا رفیعی
|
-
|
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
آقای دکتر خلج این گوشتها فاقد ارزش لازم بوده و بحران جدیدی برای سلامت جامعه و دامپزشکی ایجاد خواهد کرد.
نظر شما
ادامه