کد خبر: ۲۰۹۴۵
تعداد نظرات: ۷ نظر

نائب‌رئیس جامعه دامپزشکان ایران در گفتگو با روزنامه شرق در رابطه با واردات گوشت بوفالوی هندی گفت: سال‌هاست که واردات گوشت هندی به کشور ممنوع بوده است، زیرا کیفیت آن بسیار پایین بوده و از لحاظ بهداشتی نیز با مشکل روبه‌روست. تنها دلیل اینکه مجددا واردات آن به کشور مطرح شده است، دلایل اقتصادی می‌تواند باشد.

وی در پاسخ به شائبه‌هایی پیرامون واردات گوشت بوفالو هندی برای تولید سوسیس و کالباس گفت: گوشت بوفالو برای واردات به کشور مجوز نداشته، مگر اینکه در دوسال اخیر اقدام به واردات آن شده باشد. مشکل اینجاست که با توجه به فقر پروتئینی که در کشور وجود دارد، نمی‌توانیم بگوییم اگر گوشتی وارد کشور شد، برای مصارف خانوار وارد قصابی‌ها نمی‌شود.

دکتر پیام محبی ادامه داد: قیمت گوشت بوفالو در جهان به سبب کیفیت پایین و آلودگی‌های انگلی و احتمال مبتلابودن آن به جنون گاوی، نصف قیمت جهانی گوشت‌های دیگر است. بوفالو در مزرعه پرورش نمی‌یابد که نسبت به سلامت آن اطمینان حاصل کنیم. به‌علاوه آنکه هندوستان کشوری آلوده است و گوشت هندی در این کشور نیز با قیمت پایین‌تر از سایر گوشت‌ها به فروش می‌رسد.

نائب‌رئیس جامعه دامپزشکان ایران تصریح کرد: متاسفانه وقتی گوشت وارد کشور می‌شود نظارت کافی روی توزیع آن وجود ندارد و نمی‌توان روند توزیع آن را مورد بررسی قرار داد، در نتیجه بهتر است که در مبادی ورود جلوی واردات این گوشت به کشور گرفته شود.

دکتر محبی با بیان اینکه قطعا دلایل اقتصادی پشت مسئله وجود دارد، تأکید کرد: حمل‌ونقل گوشت هندی به داخل کشور ارزان است و قیمت آن نیز در مقایسه با گوشت برزیلی که برای جبران کمبود فراورده‌های گوشتی به کشور وارد می‌شود، پایین‌تر است. به این دلیل کاملا واضح است که انگیزه‌های اقتصادی برای واردات آن وجود دارد.



انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
بسمه تعالی. با سلام و احترام به همگان. واردات گوشت به کشورمان در شرایط امروز حتی اگر بهداشتی هم باشد (!) غیرقابل توجیه است و اگر خیانت به مردم و مملکت نباشد لااقل خدمت هم محسوب نمی شود. تدابیر رهبر معظم انقلاب بر جلوگیری از واردات غیرضرور چرا در نظر گرفته نمی شود؟ مگر ایران کمبود دام و دامپروری و گوشت دارد که باید دست به دامن واردات آنهم از هند شد؟؟؟؟
ناشناس
|
-
|
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
جناب آقای دکتر محبی
جنابعالی در مورد وارداتگوشت هندی فرموده اید که «مگر اینکه در دوسال اخیر اقدام به واردات آن شده باشد» !!!!!
یعنی شما اطلاعی از واردات این گوشتها در 3 یا 4 سال قبل ندارید؟ اگر اطلاع ندارید لطفا اظهار نظر هم نکنید.
به نظر من شما دارید بصورت هدفدار صحبت را عوض میکنید چون واردات گوشت در دو سال گذشته هم مربوط به پروفورماهای ریاست قبلی سازمان بوده وگرنه گوشتهای سایر گشورهای آسیای میانه مانند قزاقستان و مغولستان و ... هم در سالهای 89 و 90 و 91 وارد شده و شما نظری ندادید!
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
اگه واردات گوشت از هند در دوره قبلی ریاست سازمان انجام شده کار بسیار بدی بوده است. ولی واردات آن در دوره فعلی هیچ مشکلی نداره بماند تازه کلی هم تحلیل های فنی پشت اون وجود داره. کارشناس مسائل سیاسی
دامپزشک مسوول فنی
|
-
|
۲۳:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
0
0
آقای دکتر محبی تا آنجا که می دانم هیچگونه اطلاعاتی در زمینه بهداشت گوشت و واردات آن ندارید و سخن گفتن در موردی که اطلاعاتی ندارید جهت دار تلقی می گردد.
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
من با بخشی از صحبت های دکتر محبی موافقم که احتمال داره گوشت به مصرف خانوار برسه. به عینه این موضوع رو دیدم و علی رغم توقیف گوشت در یه رستوران یکی از مس و لین ارشد سازمان دامپزشکی به شهر ما سفر کرد وکلا موضوع هوا شد و هیچ پی گردی هم نداشت. مدیر کل استان هم تشویق شد. سردبیر محترم اگه مطلبم قابل سانسور نیست منتشرش کن. خواستید مستنداتش رو هم براتون ارسال میکنم.مطلع.
دامپزشک
|
-
|
۰۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۶
0
0
آقای کارشناس مسائل سیاسی:
بنده گوشت هندی را تایید یا رد نکردم ولی میدونم که بیش از یک دهه قبل هم از هند واردات گوشت داشتیم ولی دکتر محبی فرموده اند که «سال‌هاست که واردات گوشت هندی به کشور ممنوع بوده است» و بعد نیز اضافه کرده اند که « گوشت بوفالو برای واردات به کشور مجوز نداشته، مگر اینکه در دوسال اخیر اقدام به واردات آن شده باشد» . این حرفهای ایشان اصلاً صحت ندارد چرا که سالهاست که گوشت هندی وارد می شود. بدیهی است که کیفیت گوشت هندی کمتر از برزیلی هست و به همین دلیل هم برای مصارف صنعتی کاربرد دارد.
هفت خط
|
-
|
۰۴:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
0
0
همه از کیفیت حرف میزند اما متاسفانه کسی تعریفی از کیفیت نداره و وظیفه کارشناسان با سواد مواد غذایی سازمانه که تعریف جامع و دقیقی از کیفیت گوشت ارائه فرماید.صرفا بدلیل اینکه سالها قبل گوشتهای هندی سارکوسیست داشته اند نمی شود مخالفت کرد.فکر کنم آقایونی مثل دکتر محبی هیچ اطلاعی از وضعیت زنجیره مواد غذایی که در داخل تولید می شود،ندارند.لازم بذکر است که داشتن چند انگل بالغ یا نا بالغ سارکوسیست در قطعه گوشت سه کیلویی ایرادی ندارد.صرفا در یک رفرنسی موضوعی وجود دارد که باعث ترس شده است و اینه که که عصاره(تاکید می کنم عصاره) سارکوسیست در موش سقط جنین ایجاد کرده.پیشنهاد می کنم دکتر محبی با مسوولان فنی کشتارگاهها و مراکز بسته بندی ارتباط داشته باشند تا متوجه بشوند چه فاجعه ای در صنعت مواد غذایی وجود دارد.
نظر شما
ادامه