کد خبر: ۲۰۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

الوندی، مسئول سرشماری محیط زیست، در خصوص فلسفه نام حک شده بر سردر باغ وحش گفت: عبارت "بزرگترین باغ وحش خوزستان" تنها یک اسم است و در واقع بزرگترین باغ وحش استان محسوب نمی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، این باغ وحش 8 هکتاری در حال حاضر دارای گونه های مختلف جانوران اعم از شیر، خرس، گراز، روباه، میمون، کفتار، شغال، کرکس و پرندگان شکاری مثل عقاب و غیرشکاری مانند طاووس است.

حمد صالحی که مدیریت این نهاد تفریحی حدودا 13 ساله را بر عهده دارد، مدعی است که اگر شهرداری و محیط زیست حمایت های مالی لازم برای ساماندهی را به عمل نیاورند، بعید است که این باغ وحش دوباره احیا شود.

وی با اشاره به نبود دامپزشک برای رسیدگی به وضعیت جسمانی حیوانات، افزود: مدتی پیش یک قلاده از شیرها، به مدت یک هفته بیمار شد اما به رغم مکاتبات بسیار با محیط زیست مبنی بر دریافت تجهیزات بیهوشی برای مداوای این حیوان وحشی، تلاشمان بی ثمر ماند و حیوان زبان بسته پس از تحمل سختی بسیار، سرپا شد.

صالحی میزان کل بودجه ماهیانه برای تغذیه حیوانات را بین 700 تا 800 هزار تومان اعلام کرد که با وجود زاد و ولد و نیز شرایط جسمانی نامناسبشان، مکفی نیست.

مدیر بزرگترین باغ وحش استان در خصوص اعتبارات اختصاص یافته برای ادامه حیات این نهاد تفریحی گفت: قفس ها و جایگاه حیوانات به شدت مستهلک و فرسوده است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۷
0
0
اگر در مورد نگهداری وومار و تکثیر گونه های داخلی کشور فعالیت دارید باید نهادهای دولتی استان اعم از استانداری و محی زیست برای شما اقدامی داشته باشن ویا شهرداری اما برای نگهداری گونه های غیر بومی مثل شیر افریقایی چرا باید هزینه کرد جناب مسول باغ وحش
نظر شما
ادامه