کد خبر: ۲۰۹۸۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

شماری از اعضای انجمن های حمایت از حیوانات ، دوستداران محیط زیست و افرادی که به موضوع سگ کشی در شیراز که اخیرا فیلم آن در فضای مجازی منتشر شده اعتراض داشتند روز پنجشنبه مقابل اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اجتماع کردند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، این افراد با در دست داشتن نوشته هایی بر لزوم شناسایی و مجازات کسانی که فعل موسوم به سگ کشی با اسید در شیراز را انجام داده اند شدند و بیان داشتند که پخش این فیلم در شبکه های مجازی و رسانه های بیگانه حیثیت و شان شهرمان را مخدوش کرده است.

اخیرا فیلمی کوتاه در شبکه های مجازی منتشر شده که چهار نفر در حال تزریق ماده ای به یک قلاده سگ برای کشتن حیوان هستند و مدعی می شوند که در مقابل تحویل هر لاشه سگ 15 هزار تومان حق الزحمه می گیرند ، این فیلم به پیمانکاران مسوول معدوم سازی سگهای ولگرد که تحت مدیریت شهرداری شیراز فعالیت می کنند نسبت داده شده است اما مسوولان شهرداری شیراز این موضوع را تکذیب کرده اند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس سرانجام در بین نمایندگان اعضای انجمن های حمایت از حیوانات و معترضان به موضوع سگ کشی در این اجتماع حضور یافت و برای آنان در باره اصل ماجرا و مسوولیت های محیط زیست توضیح داد .

نمایندگان اعضای انجمن های حمایت از حیوانات و معترضان به موضوع سگ کشی در این اجتماع به نحوه کشتار سگها اعتراض کردند و آن را غیر انسانی و غیر اخلاقی دانستند و گفتند : باید اقدام فوری و عاجل برای پرهیز از تداوم این کار گرفته شود.

این افراد عنوان کردند : معدوم کردن سگهای ولگرد باید زیر نظر دامپزشک و با روشهای بدون درد انجام شود .

یکی دیگر از این افراد هم عنوان کردکه پیمانکاران معدوم سازی سگ به جای تزریق سیانور که مرگی کشنده و فوری دارد از تزریق گازوییل و اسید استفاده می کنند ، این روشها غیر انسانی است ، روشهای آزمون و خطا برای معدوم سازی سگها جواب نمی دهد بهترین روش عقیم سازی سگها است.

نمایندگان اعضای انجمن های حمایت از حیوانات و معترضان به موضوع سگ کشی خواستار آن شدند که پناهگاه مناسب برای جمع آوری سگهای ولگرد در شیراز درست شود و گفتند اکثر شهرهای بزر گ کشور چنین پناهگاهی دارند و حتی جوامع بین المللی نیز از آنان حمایت میکند.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس در این نشست با یادآوری بند 15 ماده 55 قانون شهرداری ها وظیفه نهادهای دیگر برای معدوم سازی سگهای ولگرد را برای معترضان تشریح کرد و گفت : وظیفه معدوم سازی و نظارت بر نحوه معدوم سازی به عهده محیط زیست نیست و در این زمینه کارگروه ویژه شهرستانی و استانی تصمیم می گیرد.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی با بیان اینکه ما هم با روشهای غیر انسانی و غیر اخلاقی معدوم سازی سگها مخالفیم گفت : در عین حال انگشت اتهام به سوی هیچ نهادی دراز نمی کنیم ولی معتقدیم هر نهادی باید بر اساس قانون وظایف خود را انجام دهد ، محیط زیست عضو کارگروه معدوم سازی سگهای ولگرد است و اعتراضات شما را در این کارگروه منعکس میکند.

نمایندگان اعضای انجمن های حمایت از حیوانات و معترضان به موضوع سگ کشی با پایان یافتن سخنان مدیر کل حفاظت محیط زیست محل اجتماع را ترک کردند و برای اجتماع بعدی تا رسیدن به نتیجه دلخواه قرار گذاشتند.

 

خبر مرتبط:

اقدام غیر انسانی در شیراز / سگ‌کشی با تزریق اسید! (+تصاویر)

 

 

برچسب ها: سگ کشی، شیراز،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۸
0
0
داعشی های .............
نظر شما
ادامه