کد خبر: ۲۰۹۹۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
در این طرح سگ‌ها پس از زنده‌گیری، به روش جراحی عقیم‌سازی شده و پس از واکسیناسیون، انگل‌زدایی، پلاک‌گذاری و ثبت مشخصات، نهایتاً رهاسازی می‌شوند ...

حکیم مهر - مدیرکل دفتر مدیریت بیماری های دامی سازمان دامپزشکی کشور گفت: برای کنترل جمعیت سگ های خیابانی، زنده گیری، عقیم سازی، واکسیناسیون، علامتگذاری و رهاسازی سازمان دامپزشکی کشور، وزارت کشور و شهرداری با حامیان حیوانات همکاری می کنند.

دکتر داریوش جهان پیما روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا درخصوص فیلم ناراحت کننده کشتار سگ ها با تزریق اسید که طی چند روز اخیر اعتراضات گسترده مردمی و واکنش های انتقادآمیز مسئولان را نیز به دنبال داشت، افزود: بزودی طرح کنترل جمعیت سگها با همکاری سازمان دامپزشکی، وزارت کشور، شهرداری ها و حامیان حیوانات در سراسر کشور عملی خواهد شد.

وی ضمن انتقاد شدید از کشتار سگ ها با تزریق اسید ضمن غیرانسانی، غیرقانونی و غیرشرعی خواندن این کشتار، اظهار داشت: طرح پیشنهادی سازمان دامپزشکی برای کنترل جمعیت سگ ها نیز در سراسر کشور به اجرا در خواهد آمد.

این مقام مسئول درباره این طرح که با همکاری گروههای مردمی مورد تایید سازمان دامپزشکی با همکاری وزارت کشور و شهرداری انجام خواهد گرفت، گفت: طبق رایزنی های انجام شده، طرح پیشنهادی سازمان دامپزشکی با زنده گیری سگ ها آغاز شده و پس از انتقال آنها به مکانهای تعیین شده توسط شهرداریها جهت عقیم سازی به روش جراحی، واکسیناسیون، انگل زدایی و پلاک گذاری و ثبت مشخصات، نهایتاً با رهاسازی سگهای علامت گذاری شده پایان می یابد.

وی اضافه کرد: بدین صورت هرساله، حدود 15 درصد از جمعیت سگ ها کاهش خواهد یافت.

جهان پیما افزود: این طرح علاوه بر همسو کردن تلاش گروه های مردمی دلسوز و نهادهای مختلف و جلوگیری از موازی کاری در زمینه کنترل جمعیت سگ ها، از سوء استفاده افراد سودجو و اتلاف سگ ها به روشهای غیرقانونی و غیرانسانی نیز جلوگیری خواهد کرد.

وی ضمن ابراز امیدواری از اینکه کشتار غیرانسانی اخیر سگ ها، نقطه عطفی بر تسریع اجرای برنامه های دولت در کنترل جمعیت و پایان آزار سگ ها در کشور باشد از گروههای مردمی متشکل از حداقل یک دامپزشک که به ثبت وزارت کشور رسیده اند دعوت می کند تا برای اجرای طرح کنترل جمعیت سگ ها با سازمان دامپزشکی و شهرداری ها همکاری خود را اعلام کنند.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
در بروكسل بيشتر از روشهاي عقيم سازي استفاده مي شود
ناشناس
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
0
0
جناب دکتر درمان ازادی ببر قرنینه چی شد تا کی می خواید با دکتر خرازی مقدم و شیرازی مذاکره کنید بهتر شماهم یک لوزان دامپزشکی تشکیل بدید
دانشجوی دامپزشکی
|
-
|
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
این طرح پیشنهادی شما بوده؟ مطمئنید؟ این بار چه کسانی قراره از آب گل آلود صاحب ماهی بشوند؟ الان بیشتر از 10 ساله که ان جی او ها و بسیاری از حامیان حیوانات چنین طرح ها و پیشنهاداتی رو در سازمان های مختلف و در جلسات متعدد ده ها بار مطرح کردند و هیچ موقع جدی گرفته نشد! حالا این طرح و حرف بسیار تکراری، شد طرح سازمان محترم؟ پرسش اینجاست که آیا دوستان همکار خیلی خیلی از زمان عقب هستند؟؟؟ یا اینکه توجیهات خاصی ایجاد شده که به فکر این طرح افتاده اند و ایده ی اون رو از آن خودشون می دونند؟ به هر روی، من الله توفیق.
نظر شما
ادامه