کد خبر: ۲۱۰۱۰
تعداد نظرات: ۳ نظر

دکتر ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در صفحه فیسبوک خود در مورد ماجرای سگ کُشی در شیراز به نقل از مدیرکل محیط زیست استان فارس خبری نوشت.

واکنش ابتکار به سگ کُشی در شیراز 

به گزارش زیست بوم، ابتکار نوشت: به دنبال پیگیری ها در مورد خبر کشتار بی رحمانه سگ ها، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان فارس در خبر زیر گزارشی درباره این موضوع ارایه داده است:

محیط زیست تا شناسایی و مجازات عوامل کشتار بیرحمانه سگ ها پیگیری لازم را انجام خواهد داد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس تاکید کرد: کشتار بیرحمانه سگ ها که در شبکه‌های اجتماعی و خبری اطلاع‌رسانی شده است را مغایر حقوق حیوانات می‌دانیم و تا شناسایی و مجازات عوامل و پیگیری لازم را انجام خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی اظهار داشت: هر چند هنوز اطلاع دقیقی از مکان و زمان انجام این اقدام غیرانسانی و اشخاص مجری و آمران معدوم کردن سگ‌ها توسط تزریق ماده سمی در دست نیست و باید در باره اصالت فیلم منتشر شده هم کنکاش و بررسی شود، به طور قطع مرتکبین مورد پیگرد و مجازات قرار خواهند گرفت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس با تاکید بر اینکه باید اقدام فوری و عاجل برای پرهیز از تداوم این کار گرفته شود، ادامه داد: برابر قانون و آخرین دستورالعمل‌ها، بخشنامه‌ای، ابلاغ شد و تکلیف هم برعهده شهرداری‌ها قرار دارد. براساس آن سگ‌ها باید زنده‌گیری شده و معاینه شوند و اگر بیماری مشخص شد، معدوم شوند که آن هم طبق قانون روش معدوم‌سازی مشخص شده است.

ابراهیمی‌کارنامی گفت: عمل غیر انسانی و غیر اخلاقی کشتن سگ‌ها در هرجا انجام شده باشد، خلاف مقررات بوده و ما ضمن اینکه با استانداری و مقامات انتظامی و قضایی استان در این باره مکاتبه کرده ایم ، معاون فنی اداره کل محیط زیست استان فارس را مامور پیگیری موضوع برای حمایت از حقوق حیوانات کرده‌ایم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان فارس راهبرد این اداره کل در سال 1394 را حفاظت و صیانت از حیات وحش منطقه عنوان کرد و گفت: امسال همه بخش ها در این راستا تلاش خود را خواهند کرد و با حفظ زیستگاهها، مشارکت جوامع محلی، آموزش اقشار مردم و افزایش دانش زیست محیطی مردم، احیاء جمعیت حیات وحش را دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است، اخیرا فیلم کوتاهی در فضای مجازی منتشر شده که چهار نفر در حال تزریق ماده ای به یک قلاده سگ برای کشتن حیوان هستند و مدعی می شوند که در مقابل تحویل هر لاشه سگ 15 هزار تومان حق الزحمه می گیرند.

انتشار این پُست از سوی کاربران فیسبوک واکنش هایی در پی داشته که رئیس سازمان حفاظت محیط زیست هم به برخی از آنها پاسخ داده است:

- ممنون که بی تفاوت از کنار این موضوع رد نشدید. دوستتون داریم!

- فقط دنبال ماس مالی کردن هستید!! کارگروه بحران گردوخاک غرب کشور ، از جمله خوزستان چی شد؟ پشت گوش نندازید!!!!

- خانم با تشکر از شما بابت پیگیری های که انجام دادین وبعدخانم ابتکار ببری که ٥سال در زندان انفرادی داره روز شب میگذرانه اخر سرنوشتش به کجاه رسید؟در ١ماه چهار پلنگ کشتن برای تکرار نشدن فاجعه پلنگ کشی چه تصمیمی گرفتین ایا روزش نرسیده که جریمه کشتن پلنگ٢٠٠میلیون تعیین کنید تا اشرف مخلوقات دیگر به خودش اجازه کشتن پلنگ و هر حیوان وحشی دیگری ندهند.خبرهای حاکی از ان هست که کسی که خرس سمیرم رو کشت و ازاد شد این بار با تفنگ جنگی دستگیر شده ایا این نشان دهنده ضعف قانون محیط زیست نیست.

- سرکار خانم دکتر ابتکار ممنونیم از توجهتان.. کاش بعد از سه روز موضوع به شهرداریها حواله نمی شد.

- سلام خانم دکتر ابتکار. بابت زحمات شما و مجموعه ی سازمانیتون خسته نباشید می گم. به نظرتون وقتش نیست که کار سیستماتیک در این زمینه صورت بگیره؟‌ مثلا ایین نامه ی جمع آوری و امحا حیوانات ناقل بیماری توسط سازمان محیط زیست وزارت بهداشت و ... تدوین و بادستوروزارت کشور برای تمام شهرداری ها لازم الاجرا بشه. در نهایت و در مقیاس وسیع چاره ای جز سپردن این قبیل کارها به بخش خصوصی نداریم ولی نبود قانون راه رو برای سوء استفاده ی انسانهای بیرحم و سودجو باز گذاشته.

- هویتشون که شناسایی شده دیگه منتظر چی هستین؟ دعوتنامه رسمی؟متاسفیم که اینقدر بیتفاوت هستین. این پستتون هم حتما نتیجه اعتراضات سراسری مردم در کشور و خارج کشوره، وگرنه مطمینیم که این پست ناچیز را هم نمی گذاشتین. دلیلش هم اینه که همین کار را دارن تو سوله سگ کشی مشهد هم میکنند و برای هر قتلی که مرتکب میشن 50000 تومن میگیرن. پتیشن زدیم و التماس کردیم که جلوی این کثافتکاری ها را بگیرین. متاسفانه هیچ عکس العملی نشون ندادین. اون شیطان صفتها که شما حمایتشون میکنین هنوز دارن اون سگهای مظلوم را به همین ظرز فجیع در مشهد میکشن.در مورد این قاتلان شیرازی بهتره که سریع تر اقدام کنید، برای اینکه این همه ظلم تو ایران و اینکه دولت از این اعمال حمایت میکنه دیگه برای آن عده مردم ایران که "انسان" هستند غیر قابل قبوله.

ابتکار: سازمان حفاظت محیط زیست براساس وظایف خود عمل کرده و قول پیگیری برای مجازات عاملین این رفتارها را داده است. ولی سازمان تا مرجع قانونی، خطاکاران را معرفی نکند نمی تواند نام آنها یا اعلام شناسایی آنها را مطرح کند. خانم دکترابتکار هم به عنوان گزارشی به مردم که موضوع را سوال کرده بودند این مصاحبه را در صفحه خود قرار داده اند تا دوستان بدانند به این مسایل بی توجهی نمی شود و البته در این قبیل اتفاقات منشاء جریان نیز باشد شناسایی شود!

 

 

برچسب ها: ابتکار، سگ کشی،
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بمن.
|
-
|
۰۱:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
ماازین ببعد هرروز پیگیرماجراییم ببینیم ابتکارراست مگه یادروغ
اهها
|
-
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
سلام خانم ابتکارنشون بده لطافت زنانه درتوهنوز ازبین نرفته وحق اون سگای مظلومو بگیر چون مسولیت داری به گردنته
اتتروتاراتو
|
-
|
۰۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
یک بارم شده راست بگو ................. چون اسمت توتاریخ به بدی خاهدآمد اگرواقعا اون جانیان ........ رونگیرین ومحاکمه نکنید درحقیقت خودتونو فدای اونا کردین
نظر شما
ادامه