کد خبر: ۲۱۰۲۹
تعداد نظرات: ۳ نظر

برای نخستین بار در کشورمان باغ وحش پارک ارم موفق شد با توجه به رعایت استانداردهای ارتباط بین حیات وحش در قفس با بازدید کنندگان، گواهینامه استاندارد ایزو 9001 را دریافت کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، ایرج جهانگیر مدیرعامل مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر، افزود: پس از انجام بازدیدهای مورد نیاز و بررسی اسناد و مدارک، مجموعه پارک ارم استاندارد ایزو 9001 را یک ماه پیش از یک شرکت انگلیسی دریافت کرد.

وی با بیان اینکه باغ وحش این مجموعه تفریحی، هزینه های زیادی را به ما تحمیل کرده است، گفت: باغ وحش این مجتمع تفریحی بسیار زیان ده است و هم اکنون این باغ وحش با استفاده از یارانه های مجموعه های دیگر پارک ارم وابسته به بنیاد مستضعفان اداره می شود و انتشار خبرهای نادرست برای ما مشکلات زیادی را به وجود می آورد.

مدیرعامل مجتمع ورزشی تفریحی ارم سبز با اشاره به حضور مردم در پارک ارم، یادآور شد: آمارها نشان می دهند که سالانه بیش از 5 میلیون نفر برای تفریح و مشاهده حیوانات وحشی به پارک ارم می آیند و تلاش کارکنان این مجموعه این است که مردم و به خصوص کودکان و دانش آموزان از امکانات این پارک در فصل بهار و تابستان به خوبی استفاده کنند.

به گفته جهانگیر، تمام مواد غذایی مورد نیاز حیوانات وحشی این باغ وحش طبق استانداردهای لازم تهیه می شود و مواد در یک سردخانه بزرگ جیره غذایی حیوانات در پارک ارم نگهداری می شود.

وی افزود: حیوانات زیادی در باغ وحش پارک ارم نگهداری می شوند که از قاره های مختلف پس از طی مراحل قانونی به این باغ وحش منتقل می شود و سال گذشته دو فیل جوان از سریلانکا به این باغ وحش منتقل شدند.

این مقام مسئول گفت: تمام باغ وحش های شهرهای مختلف جهان توسط شهرداری ها اداره اما در تهران این باغ وحش توسط مجموعه پارک ارم اداره می شود و هزینه های زیادی نیز بر ما تحمیل می کند به طوری برای شیشه ای کردن قفسه گربه سانان و برخی دیگر از حیوانات وحشی با رعایت استانداردهای مورد نیاز موسسه باغ وحش های اروپا، تاکنون هزینه های زیادی پرداخت شده است.

وی از تحویل یک قلاده ببر ماده سیبری به باغ وحش ارم انتقاد کرد و گفت: پس از تلف شدن ببر نر این حیوان به علت بیماری مشمشه، بیش از سه سال است که ببر ماده به علت روشن شدن وضعیت سلامت آن برای نگهداری و قرنطینه به این باغ وحش تحویل شده و بارها به سازمان محیط زیست و سازمان دامپزشکی اعلام شده باغ وحش پارک ارم نمی تواند از این ماده ببر نگهداری کند و بسیاری از طرح های ما به علت وجود این ببر در پارک ارم متوقف شده است.

دکتر ایمان معماریان دامپزشک ارشد باغ وحش تهران در این مجموعه تفریحی نیز گفت: این مجموعه عضو افتخاری موسسه باغ وحش های اروپا است و برای نگهداری و انجام عمل جراحی و رعایت مسایل زیست محیطی حیوانات وحشی در این پارک، با دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران ارتباط نزدیکی داریم.

وی تصریح کرد: سالانه بیش از 200 میلیون تومان برای گوشت مورد نیاز حیوانات پارک ارم هزینه می شود در حالی باغ وحش برای خرید سبزی، میوه، انجام آزمایش های مورد نیاز و نگهداری آنان هزینه های زیادی را پرداخت می کند.

در ادامه این نشست پرویز قندالی مدیر باغ وحش پارک ارم از انتقال یک جفت شیر ایرانی به باغ وحش پارک ارم در آینده ای نزدیک خبرداد و گفت: پس از انجام مکاتبات لازم و بررسی مکان مناسب نگهداری این شیرها در نهایت موسسه باغ وحش های اروپا موافقت کرده که یک جفت شیر ایرانی که نسل آن کاملا منقرض شده به پارک ارم تحویل دهد.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
انشاله کسب ISO 15000 و 22000
هفت خط
|
-
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
تا جایی که اطلاع داریم ایزو 9001 مربوط به رضایتمندی مشتری است،هرچی فکر می کنم چه ارتباطی به حیوانات باغ وحش داره متوجه نمی شوم!!!!! لازم بذکر است این شرکت انگلیسی را با افتخار اعلام کرده اند،شعباتی در ایران دارد که با گرفتن مبلغی سرتیفیکت را می فروشند.حتی اگر حکیم مهر کمی پول خرج کند می توانند انواع و اقسام ایزوها را بخرند.واقعا جای تعجب داره!!! این مدیر محترم یا معنی ایزو را متوجه نیستند یا مردم را .... فرض کرده اند
ناشناس
|
-
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
امیدوارم ماده ببر ارم بعد از تایید سلامتی از قرنطینه خارج بشه وشما بتونید مکان مناسبی مثب سایتی که برای شیر های ایرانی در حال ساخت دارید برای ببر هم بسازید وبا ورود یک ببر نر جفت های گربه سانان ارم به شش عدد برسه چراکه یک جفت پلنگ ایرانی در ارم هستن
نظر شما
ادامه