کد خبر: ۲۱۰۴۰
تعداد نظرات: ۴ نظر

بسم الله الرحمن الرحیم

کارگاه آموزشی جراحی اعصاب در حیوانات کوچک

انجمن جراحی دامپزشکی ایران به درخواست بخش قابل توجهی از همکاران کلینیسین، رزیدنت و متخصص جراحی و با توجه به وجود خلاء آموزشی در زمینه جراحی سیستم اعصاب مرکزی در کشور اقدام به برگزاری 2 کارگاه در زمینه نورولوژی و نوروسرجری در حیوانات کوچک خواهد نمود.

کارگاه نخست در مورخه 7و 8 خرداد ماه و با عنوان کارگاه مقدماتی جراحی اعصاب و با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج و بیمارستان تخصصی مرکزی کرج و به صورت تئوری و عملی برگزار می گردد که مهمترین عناوین مطرح شده در آن عبارت خواهند بود از:

Day1:

Functional neuroanatomy & Neurologic examination

Neurodiagnostic Imaging Overview for small animal surgeon

Pathophysiology of pain & neurological pain management

Neurological Examination(Practical- Active learning)

 

Day 2:

Non surgical disorders of brain & spine

Peripheral nervous system(Disorders & diagnostic techniques)

Head trauma management & firs Aid

Neuroanasthesia for neurologic patient

Case discussion – Free communication

 

کارگاه دوم نیز به فاصله چند ماه از کارگاه نخست و با عنوان کارگاه پیشرفته جراحی اعصاب برگزار خواهد شد که سرفصلهای آن عبارتند از:

Day1:

Instrumentation, Basic technique, Preoperative assessment

Surgery of Cervical spine( technique & specific disease)

Surgery of thoracolumbar spine(technique & specific disease)

Surgery of Cauda equina (technique & specific disease)

Post operative & Rehabilitation of neurologic Patient

 

Day 2:

Spine approaches (Practical- Active learning)

Case discussion- Free communication

 

در این کارگاهها که توسط جراحان و رادیولوژیستهای دارای تجارب ارزنده و موفق در زمینه تشخیص و درمان اختلالات اعصاب مرکزی (دکتر امید مرادی، دکتر محمد ابرکار، دکتر محمد ملازم) برگزار می شود، سعی شده است آخرین اطلاعات منتشر شده  در زمینه تشخیص، درمان و مدیریت بیماران نورولوژیک تدریس و جهت ارتقاء سطح فراگیری شرکت کنندگان از فیلمهای ارزشمند که موجب سهولت درک مطلب شوند استفاده گردد.

همچنین جهت ارزیابی شخصی هر شرکت کننده ازسطح آموخته ها در روز اول، تعدادی سوال کتبی ارائه و شرکت کننده در منزل به آنها پاسخ خواهد داد(Home Work) و سپس در روز دوم جواب آنها را از مدرسین به صورت کتبی دریافت و با پاسخ های خود مقایسه خواهد کرد.

یکی از جنبه های متمایز کننده این کارگاهها، بخش بررسی بیمار(case study) است که در آن مدرسین با عنوان نمودن علائم بیمار،گام به گام تا تشخیص نهایی و درمان آن در کنار شرکت کنندگان خواهند بود که تاثیر فراوانی در تثبیت آموخته های آنان خواهد داشت.

علاوه بر این ،وجود قسمت عملی و درگیر شدن شرکت کنندگان با امور مورد نظر مدرسین منجر به بالفعل نمودن توانایی هایشان خواهد شد.

از اینرو این کارگاهها از متمایزترین کارگاههای برگزار شده در جراحی دامپزشکی داخل کشور بوده و می توانند منجر به ارتقاء سطح خدمات دهی به بیماران مبتلا به اختلالات نورولوژیک گردند.

علاقه مندان می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با دفتر انجمن جراحی دامپزشکی با شماره 36579430-051 تماس حاصل فرمایند.

 

 

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
-
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
ای کاش از اساتید صاحب نظر در این زمینه (مثلا آقای دکتر دهقان) هم برای تدریس دعوت به عمل می آمد.
کلینیسین
|
-
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
0
0
حضور این ۳ استاد در کنار هم می تواند بسیار ارزنده باشه البته در صورتیکه مطالب کامل عنوان بشود
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۰۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
بسمه تعالی
با اهداء سلام و احترام
ضمن تشکر از دوستانی که مدرس یا برگزارکننده این کارگاه هستند که من هر سه استاد محترم را می شناسم و حقیقتاً به لحاظ علمی مایه افتخار جامعه دامپزشکی هستند اما ای کاش اینگونه کارگاههای تخصصی که جنبه های مختلف توانمندی بالینی دامپزشکان را به رخ می کشد در صدا و سیما انعکاس مناسبی می یافت تا مردم از زوایای مختلف دامپزشکی بیشتر آگاه شوند.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۲
0
0
کسی شرکت نکرده ببینیم چی گفتن اونجا؟
نظر شما
ادامه