کد خبر: ۲۱۰۴۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
آخرین شنبه ماه آوریل به نام روز جهانی دامپزشکی نام‌گذاری شده است و شعار سال جاری، «بیماری‌های مشترک منتقله از طریق ناقلین» می‌باشد ...

حکیم مهر - مراسم روز جهانی دامپزشکی شنبه هفته آینده (پنجم اردیبهشت) با موضوع بیماری های مشترک منتقله از طریق ناقلین در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، از سال 2000 میلادی جامعه جهانی دامپزشکی، آخرین شنبه ماه آوریل را به نام روز جهانی دامپزشکی نام­گذاری کرده است و هر ساله موضوع و شعاری را برای آن اعلام می‌کند که برای سال جاری، موضوع "بیماری های مشترک منتقله از طریق ناقلین" انتخاب شده است.

این مراسم توسط سازمان دامپزشکی کشور و دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران و با همکاری موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی، سازمان نظام دامپزشکی، جامعه دامپزشکان ایران، جامعه اسلامی دامپزشکی، انجمن های علمی دانشجویی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در تالار حامدی دانشکده دامپزشکی برگزار می شود.

بیماری های مشترک منتقله از طریق ناقلین امروزه در سراسر جهان به عنوان یکی از نگرانی های موجود در زمینه بهداشت عمومی مطرح است و فقط محدود به مناطق حاره ای و نیمه حاره ای نیست.

بیماری های مشترک منتقله از طریق ناقلین نمونه های مهمی از وابستگی و تعامل میان ناقلان، میزبان های دامی، شرایط آب و هوایی، عوامل بیماری زا و جمعیت حساس انسانی هستند.

 

 

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
ساعت شروع مراسم؟
ناشناس
|
-
|
۲۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
دامپزشکی باید در همه زمینه ها فعال باشه در حوزه حیات وحش هیچ گونه برنامه ای ندارید فقط دونبال مرغ ودام طیور واردات برای کشور
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۴
0
0
امیدواریم این مراسم به مانند مراسم سال پیش که در کرج برگزار شد نباشد و حداقل حیثیت دامپزشکی حفظ شود.باتشکر از اطلاع رسانیتان
نظر شما
ادامه