کد خبر: ۲۱۰۵۱
تعداد نظرات: ۶ نظر

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور با اشاره برخی شایعات درخصوص عدم سالم بودن برخی گوشت های وارداتی گفت: تمام مواد پروتیینی وارداتی با نظارت کامل این سازمان به چرخه مصرف داخلی ورود پیدا می کند.

دکتر مسعود هاشم زاده در حاشیه آیین گشایش دفتر نظام دامپزشکی استان البرز افزود: برخی شایعات در زمینه ناسالم بودن گوشت وارداتی بوفالو (گاومیش) از هندوستان صحت ندارد و مصرف کنندگان به مهر سازمان دامپزشکی کشور اعتماد کنند.

وی بیان داشت: نباید مردم را در این زمینه دچار شک و تردید کرد، چرا که سازمان دامپزشکی با حساسیت کامل به سلامت مردم توجه دارد.

هاشم زاده گفت: سازمان دامپزشکی ایران یکی از مهم ترین مراکز علمی و دامپزشکی در سطح منطقه و جهان است.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور اظهار داشت: دامپزشکان ایرانی از توانمندی علمی بالایی برخوردار بوده که نظارت بر عرصه های مختلف واردات، ذبح شرعی، بازرسی های قبل و پس از کشتار را دارند.

وی با اشاره به استقرار حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی و فعالیت روحانیون در عرصه نظارت شرعی بر ذبح دام در داخل و خارج از کشور، گفت: مردم اطمینان داشته باشند که تمام مراحل ذبح و بسته بندی گوشت زیر نظر کارشناسان دینی و دامپزشکی انجام می شود.

هاشم زاده در بخش دیگری از سخنانش به خدمات سازمان دامپزشکی کشور اشاره کرد و افزود: کنترل بیماری ها دامی و بهداشت دامداری ها از مهم ترین وظایفی است که این سازمان بخوبی آن را انجام می دهد.

وی، پیشگیری از بیماری های دامی را اقدامی موثر برای سلامت مردم و توسعه مراکز پرورش دام در کشور دانست و اظهار داشت: خدمات درمانی و پیشگیرانه سازمان دامپزشکی موجب کاهش ضایعات و جلوگیری از شیوع بیماری ها می شود.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور بیان داشت: بخش دیگری از فعالیت های این سازمان به نظارت بر سلامت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی معطوف شده است.

هاشم زاده، همکاری سازمان دامپزشکی کشور با بخش زیست محیطی را از دیگر فعالیت ها برشمرد و افزود: در این زمینه با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری تنگاتنگ وجود دارد. نظارت برنگهداری حیوانات خانگی و سلامت آن ها از دیگر مواردی است که سازمان دامپزشکی با جدیت این وظیفه برای برای سلامت مردم انجام می دهد.

معاون تشخیص و درمان سازمان دامپزشکی کشور تصریح کرد: این سازمان درصدد واگذاری بخش عمده خدمات دامپزشکی به بخش خصوصی و نظام دامپزشکی است.

 

 

انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
در خصوص کارشناسان دینی نمی توانم اظهار نظر کنم ولی در خصوص کارشناسان دامپزشکی باید به آقای دکتر هاشم زاده بگویم اگر حاضرید در حضور جمع از این افراد امتحان به عمل آید تا ببینید سرنوشت بهداشتی کشور را به دست چه کسانی داده اید البته این در مورد همه این عزیزان صدق نمی کند ولی قاطبه ایشان متخصص در امور اداری هستند و تقصیری هم ندارند و سازمان دامپزشکی با نگاه یک فرصت ایشان را به خارج کشور اعزام می کند.خلاصه اینکه آقای دکتر و همه مسوولان دامپزشکی اگر آمادگی دارند از طریق همین رسانه اعلام کنند تا با حضور در یکی از سردخانه های کشور که گوشت گاو میش هندی نگهداری میکند ضمن رویت ماکروسکوپی گوشت های مذکور تکه ای از آن را در حضور جمع کباب کرده میل نمایند تا همگان باور کنند این گوشت ها قابلیت مصرف در سبد خانوار را دارد.
دکتر دامپزشک
|
-
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
0
سلام...
پرورش دهندگان شترمرغ بهترین گوشت رو با خاصیت و سلامت بالا دارند تولید میکنند و رو دستشون مونده...حالا برید گوشت بوفالو وارد کنید.... اینم از ................. چقدر ما بدبختیم
همكار دامپزشك
|
-
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
بنده با كمال ميل اين گوشتها را حتي به صورت كبابي در حضور دوستان ميل ميكنم.
ناشناس
|
-
|
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
سلام
ای کاش معاونت بهداشتی وپیشگیری سازمان دراین خصوص اظهار نظر می کردند،چرا که این حوزه تخصصی ایشان است (باادای احترام به ساحت آقای دکتر هاشم زاده ...)
ناشناس
|
-
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
قضيه چيه كه اين همه گير دادين به گوشت هندي؟ بخدا هيچ اتفاقي نمي افته.زمانيكه مسوول فني بودم به .............. همه مدل و حتي فاسدش هم مي دادم اما روز بروز سرحالتر مي شدند.بعضي از همكاران طوري وانمود مي كنند كه انگار ديروز فارغ التحصيل شده اند .......................
همکار
|
-
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۲
0
0
از دکتر هاشم زاده بخاطر تلاش جهت اعتمادسازی در بین مردم تشکر میکنم. متاسفانه طی چند روز گذشته عده ای از همکاران برای خودنمایی اقدام به مصاحبه های متعدد و تخریب وجهه دامپزشکی کردند در صورتیکه اگر هم مشکلی وجود دارد بایستی در مجامع صنفی و تخصصی روی ان بحث شود نه در رسانه های جمعی.
نظر شما
ادامه