کد خبر: ۲۱۰۶۰

در جلسه دید و بازدید اعضای انجمن واردکنندگان سیاستهای سال 94 این انجمن مورد بررسی و تصویب اعضا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کشاورزی ایران(اگنا)، اعضای انجمن واردکنندگان دارو و مواد بیولوژیک هر ساله در جلسه ی دید و بازدید سال جدید، سیاستهای کاری این انجمن را تعیین نمودند. هر ساله در این نشست جهت همفکری و تعامل بیشتر بخش خصوصی و دولتی چند تن از مدیران سازمان دامپزشکی نیز در آن حضور دارند تا در ابتدای سال واردات در جهت سیاستهای کلی سازمان دامپزشکی و هدفمند صورت گیرد. امسال نیز دکتر محسن مهدوی نژاد مدیر کل دفتر دارو، درمان و آزمایشگاههای سازمان دامپزشکی در این جلسه حضور داشتند.

بنا بر این گزارش فیروز میرباقری، رییس انجمن به تشریح برنامه های هیات مدیره انجمن طی چند ماه از فعالیت آن پرداخت و اعلام کرد: با ورود دو عضو جدید به ترکیب انجمن و تدوین سیاستهای کاری جدید تصمیم گرفته شد که هیات مدیره در خصوص تشکیل چهار کمیسیون تخصصی حقوقی و دعاوی، علمی و فنی، PMS و ارتقای کیفی، بهره وری و حقوق واردکنندگان اقدامات لازم را بعمل آورد.

وی اصلاح و بررسی تعرفه ها و عوارض گمرک در این نشست را مهمترین چالش پیش روی اعضای جدید هیات مدیره در سال جدید برشمرد و گفت: تغییر برخی تعرفه ها در سال جدید به ضرر واردکننده و مصرف کننده است و اصلاح این تعرفه ها توسط انجمن در دستورکار بررسی و اقدام قرار دارد.

بازنگری ضوابط و قیمت گذاری

در ادامه محمد رضا نوذری دبیر انجمن ضمن صحه گذاشتن به مسایل مطرح شده، لزوم بازنگری ضوابط و قیمت گذاری جهت انعکاس به سازمان حمایت را از موضوعات دیگری که باید به آن پرداخته شود برشمرد و گفت: باید در ضرایب وزارت دارایی برای اعضای انجمن واردکنندگان تجدید نظر شود و هیات مدیره جدید این مساله را دنبال خواهد کرد.

وی گفت: طی جلساتی که با حضور اعضای دفتر تعیین تعرفه گمرک، سازمان استاندارد و دامپزشکی داشتیم توانستیم برخی از تعرفه های محصولات را کم کنیم و در برخی از زیرگروه های کالای گمرک، ارزش افزوده ی را نیز به صفر رساندیم .

برگزاری سمینار و نمایشگاه تخصصی دارو

رضا میرسلیمی خزانه دار انجمن نیز گفت: طبق رای گیری در جلسه مجمع عمومی سال گذشته مصوب شد که جهت خرید دفتر انجمن اقدام شود که از اعضا خواستاریم در این زمینه همکاری های لازم را بعمل آورند.

وی به بیان یکی دیگر از اقدامات هیات مدیره اشاره کرد و اعلام داشت: همانطور که میدانیم حضور اعضای انجمن در نمایشگاه تهران بدلیل محاسبه ی دلاری بسیار پرهزینه و غیر منطقی است و برای معرفی محصولات و فناری های جدید نیاز به برگزاری همایش و نمایشگاهی تخصصی در ارتباط با دارو و مواد بیولوژیک احساس می شود که بنا داریم این مورد را پیگیری کنیم.

تغییر اساسنامه با توجه به سیاست های جدید

امیر رضا بیدگلی عضو دیگر هیات مدیره بود که بطور مفصل در مورد هریک از کمیسیون های تخصصی توضیحاتی ارایه کرد و از اعضا خواست که با توجه به علایق خود در این کمیسیون ها حضور داشته باشند. وی گفت: ترکیب این کمیسیون ها از دونفر اعضای اصلی و یک نفر عضو علی البدل هیات مدیره به همراه دیگر اعضای داوطلب خواهد بود.

تغییر اساسنامه با توجه به جهت گیری های هیات مدیره جدیددر جلسه ی مجموع عمومی فوق العاده اقدام دیگری بود که بیدگلی به اجرای آن در آینده ای نزدیک اشاره کرد.

منافع بیشتر در گرو تفکرات و رفتارهای صنفی

مهدی معصومی به لزوم تغییر در نگرش صنفی اشاره کرد و گفت: بدنه دولت آماده واگذاری تصمیم گیری های غیر حاکمیتی به بخش خصوصی است و اگر تشکل صنفی قوی ای داشته باشیم و پتانسیل آن وجود داشته باشد حتما این امر صورت میگیرد ، در غیر اینصورت این مسوولیت به تشکل دیگری واگذار خواهد شد.

وی اضافه کرد: طبق جلساتی که با سازمان حمایت داشتیم، آنها آماده واگذاری تصمیم گیری ها به تشکل ها هستند چون در صورت بازشدن درهای اقتصادی و رقابتی شدن بازار انحصارها برداشته میشود و به تبع آن فساد کم خواهد شد.

معصومی با اشاره به نص صریح قانون گفت: تمامی مجامع صنفی با هر زیرگروهی اعم از تولیدکننده و یا صادرکننده باید زیر نظر اتاق بازرگانی فعالیت داشته باشند و در آینده ای نزدیک تمام تشکلها زیر مجموعه اتاق خواهند شد و اگر در این تشکل ها حضور نداشته باشیم قطعا نمیتوانیم جلوی برخی از مصوباتی را که به نوعی صنف را با ضرر مواجه می کند بگیریم.

تجلیل از پیشکسوت صنعت دام و طیور کشور

در ادامه، از آقای فریدون کارون که سابقه ی 6 دهه فعالیت در عرضه ی تولید، واردات را در صنعت دام و طیور دارد طی مراسمی تجلیل و قدردانی گردید و اعضا با اهدای لوحی به ایشان از زحمات 60 ساله وی تقدیر کردند.

در متن این تقدیر آمده است:

جناب آقای فریدون کارون،
بدینوسیله از جنابعالی برای چندین دهه زحمات صادقانه و فعالیت در امر واردات دارو و مواد بیولوژیک دامی در راستای ارتقاء کمی و کیفی صنعت دام و طیور کشور و زمینه سازی در جهت انتقال تکنولوژی و تولید اقلام داروئی دامپزشکی توسط تولید کنندگان داخلی و نیز بعنوان پیشکسوت این امر و اولین رئیس هیئت مدیره این انجمن تشکر و قدردانی می گردد. امید است، همچنان با ارائه راهنمایی های خردمندانه خود به این انجمن ما را در راه پیشرفت، اعتلاء و معرفی داروها و مواد بیولوژیک جدید مورد نیاز صنعت یاری فرمایید.
با احترام فراوان
انجمن صنفی وارد کنندگان و دارو و مواد بیولوژیک دام

بنا به گزارش اگنا، فریدون کارون نخستین رییس هیات مدیره انجمن و از موسسین آن بوده است.

کارون ضمن تقدیر از اعضا برای ادامه ی راه به معاونین سازمان گفت: ما از دولت انتظار داریم همانطور که در مورد ثبت، واردات، نمونه گیری و توزیع دارو دقت نظر ویژه ای دارند در مورد وجود کالاهای قاچاق در بازار نیز حساسیت ویژه ای داشته باشند

نظر شما
ادامه