کد خبر: ۲۱۰۶۱
به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، نیروهای یگان محیط زیست شهرستان سیرجان حین مامورین گشت و کنترل متوجه لاشه یک کاراکال شدند که بر اثر برخورد با خودروهای عبوری در اتوبان سیرجان – کرمان تلف شده بود.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سیرجان در این باره گفت: محیط بانان با توجه به اینکه جنسیت کاراکال تلف شده ماده بوده و احتمال می دادند که توله های کاراکال هنوز زنده باشند به جستجوی اطراف مشغول شدند.

محمود علیرضایی اظهار داشت: مامورین پس از مدتی جستجو دو توله کاراکال کوچک را پیدا کردند که از شدت ضعف و گرسنگی در حال مرگ بودند.

تصویر: توله کاراکال ها پس از انتقال به اداره محیط زیست شهرستان سیرجان

توله کاراکال ها هم اکنون به اداره محیط زیست شهرستان سیرجان منتقل شده و تحت تیمار و مراقبت قرار دارند.

به گزارش دیده بان محیط زیست و حیات وحش ایران، کاراکال یکی از ۸ گربه سان وحشی ایران بوده و از گونه های کمیاب و در معرض انقراض کشور به شمار می رود که کمتر مورد مطالعه قرار گرفته است.

کاراکال عمدتا در نواحی بیابانی و حاشیه بیابان های مرکزی ایران زندگی می کند اما در برخی مناطق کوهستانی نیز مشاهده شده است.

کاراکال به لحاظ جثه از گربه وحشی، گربه جنگلی و گربه شنی بزرگتر بوده و به دلیل مهارت بالا در شکار و جثه نسبتا بزرگ، علاوه بر طعمه های کوچک و پرندگان، پستانداران بزرگتری نظیر آهو، جبیر، بره ها و بزغاله های وحشی و گوسفندان اهلی را نیز شکار می کند.

 

 

برچسب ها: کاراکال، سیرجان،
نظر شما
ادامه