کد خبر: ۲۱۰۹۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
این دپارتمان با هدف تامین و ارتقاء بهداشت آبزیان، امنیت غذایی و کنترل کیفی محصولات آبزی و تشخیص به موقع و دقیق بیماری‌های ویروسی و باکتریایی آبزیان راه‌اندازی شده است ...

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور با اشاره به اینکه برنامه پنج ساله ششم در حال تدوین است، گفت: باید برای این سند واقع بینانه برنامه ریزی کنیم و با اجرایی کردن گام به گام آن، به سمت جلو پیش برویم.

به گزارش روابط عمومی سازمان دامپزشکی کشور، دکتر مهدی خلج صبح چهارشنبه در آئین افتتاح دپارتمان تخصصی بیماری های آبزیان در بخشی از سخنان خود با مدیران و کارکنان مرکز ملی تشخیص، آزمایشگاه های مرجع و مطالعات کاربردی، به مسایل پیرامون این مرکز پرداخت و گفت: نباید اهداف دست نیافتنی برای خودمان مشخص کنیم، بلکه باید قله را ببینیم و پله به پله به سمت آن حرکت کنیم.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: این سازمان با موضوعات مرتبط با بهداشت و سلامت محموله های وارداتی بسیار جدی برخورد می کند.

بر اساس این گزارش، ‌با توجه به چارت سازمانی مرکز ملی تشخیص، دپارتمان تخصصی بیماری های آبزیان صبح امروز با اهداف کنترل بهداشتی و تشخیص بیماری های آبزیان افتتاح و راه اندازی شد.

عمده برنامه های عملیاتی این آزمایشگاه تخصصی در راستای تامین و ارتقاء بهداشت آبزیان و امنیت غذایی و کنترل کیفی محصولات آبزی تولید شده در کشور است.

همچنین از اهداف مهم حاکمیتی دیگر این آزمایشگاه تخصصی، تشخیص به موقع و دقیق و مطمئن بیماری های ویروسی و باکتریایی آبزیان از جمله بیماری های عفونی IHN و VHS و IPN و استرپتوکوکوزیس و بیماری لکه سفید میگو (WSD) بوده که از جمله بیماری های اخطارکردنی (Notifiable/dis) لیست بیماری های O.I.E می باشند.

کلیه روش های آزمون برای تشخیص بیماری های آبزیان براساس اعتبار بخشی آزمون های منطبق بر سیستم ایزو (ISO-17025) بوده و اعتبار آزمون ها بصورت سالیانه مورد بازنگری و بروز رسانی قرار می گیرد.

این آزمایشگاه شامل بخش های بیوتکنولوژی و آزمایشگاه اختصاصی ملکولی PCR و Real time-pcr و بخش سرولوژی و ویروس شناسی آبزیان می باشد.

انجام آزمایشات کنترل و تشخیص میزان باقیمانده های دارویی و سموم شیمیایی و رنگ ها (مالاشیت گرین در ماهی قزل آلا) از جمله برنامه های مهم و استراتژیک این گروه تخصصی تشخیصی است.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۲:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
جناب خلج یک قرنینه مناسب برای حیات وحش هم بسازید بد نیست
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
آفتاب لگن هفت دست شام وناهار هیچی!!!!!
نظر شما
ادامه