کد خبر: ۲۱۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

آمادگی مرکز اصلاح نژاد وزارت جهاد کشاورزی برای شناسنامه دار کردن سگ ها

در روزهای اخیر کشتن چند سگ در شیراز واکنش های گسترده ای را در میان فعالان مدافع حقوق حیوانات و افکار عمومی به دنبال داشت.

این اقدام که توسط یک پیمانکار خصوصی در شهرکی صنعتی در شهر شیراز به وقوع پیوست، بار دیگر ضرورت ساماندهی و ایجاد مرکزی واحد برای نظارت و کنترل بر جمع آوری این حیوانات را یادآور شد.

دبیر کمیته فنی و سیاست گذاری سگ کار وزارت جهاد کشاورزی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، در این خصوص اظهار کرد:اگرچه اتفاق ناگواری که در شیراز رخ داد ارتباطی با شهرداری این شهر نداشت، اما لازم به نظر می رسد که شهرداری ها به مسئولیت نظارتی خود توجه بیشتری داشته باشند و در این خصوص انجمن ها و سازمان های غیر دولتی و حرفه ای مدافع حقوق حیوانات که در حوزه سگ و نگهداری آن تخصص دارند و از وزارت کشور مجوزهای لازم برای فعالیت را اخذ کرده اند، استفاده کنند.

یحیی رجبی گالشی تاکید کرد: مرکز اصلاح نژاد و بهبود تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی نیز بر مبنای وظایف و مسئولیت های قانونی خویش آمادگی دارد برای شناسنامه دار کردن سگ هایی که به هنگام زنده گیری، سالم و مناسب تشخصی داده شدند،اقدامات لازم زا انجام دهد.

دبیر کمیته فنی و سیاست گذاری سگ کار وزارت جهاد کشاورزی افزود: تحقق این امر مانع از تکرار اتفاقات ناگوار مانند آنچه در شیراز رخ داد، است و اجرای آن نیازمند همکاری و تعامل شهرداری ها با مجریان طرح شناسنامه دار کردن سگ ها است.

 

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صالح
|
-
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
این شغل تازه را کی کشف کرده؟ دقت کنید:
«دبیر کمیته فنی و سیاست گذاری سگ کار وزارت جهاد کشاورزی »
سگ کار ؟
خدا اخر و عاقبت ما را بخیر کنه
نظر شما
ادامه