کد خبر: ۲۱۱۱۱

خبرگزاری فارس: برگزاری سومین کنگره ملی بهداشت بیماری اسب در شیراز

دبیر علمی سومین کنگره ملی بهداشت و بیماریهای اسب گفت: این کنگره با حضور اساتید برجسته کشوری و خارجی در روزهای نهم و یازدهم ‌ماه جاری در دانشکده دامپزشکی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، ابوتراب طباطبایی بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این کنگره بین‌المللی تاکنون بیش از 450 مقاله به دبیرخانه ارسال و از این تعداد 310 مقاله پذیرفته شده که تعدادی نیز به‌صورت سخنرانی و مابقی پوستر ارائه می‌‌شود.

وی خاطرنشان کرد: بررسی و ارائه پژوهش کامل و جامع درزمینه پرورش اسب، ورزش مفرح سوارکاری، جایگاه آن در تولید ارز و اقتصاد کشور و نیز اشتغال‌زایی و کارآفرینی ازجمله اهداف تشکیل این کنگره ملی است.

دبیر علمی سومین کنگره ملی بهداشت و بیماریهای اسب تصریح کرد: در این همایش اساتید برجسته و رئیس کالج اروپایی جراحان دامپزشک و طب اسب که صاحب کتاب و مقالات متعدد درزمینه این حیوان در دنیا هستند سخنران این نشست علمی خواهند بود.

طباطبایی بیان داشت: در این کنگره در مورد خواستگاه و جایگاه اسب دره شوری که یکی از اصیل‌ترین اسب‌های کشور که زادگاهش در استان فارس است نیز بحث و بررسی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر بیماری اسب ازجمله پاک‌ترین کشورهای دنیا است، افزود: تاکنون هیچ‌گونه علائم بیماری اسب در کشورمان مشاهده نشده و در این راستا میزبان خوبی برای برگزاری مسابقات بین‌المللی اسب‌سواری در جهان و منطقه هستیم.

دبیر علمی سومین کنگره ملی بهداشت و بیماریهای اسب اضافه کرد: به دلیل عدم مصرف گوشت اسب در ایران تعداد مبتلایان به بیماری مشترک انسان و حیوان بسیار اندک و ناچیز است.

طباطبایی بیان داشت: برای کنترل و جلوگیری از شیوع بیماری مشترک بین انسان و حیوان در تمام باشگاه‌های سوارکاری یک ناظر بیماری عفونی انگلی تمام موارد بهداشتی اسب را کنترل می‌کند.

 

نظر شما
ادامه