کد خبر: ۲۱۱۱۸

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران گفت: کارگروه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی استانداری دو کشتارگاه دام را به دلیل تخلف بهداشتی و در راستای افزایش امنیت غذایی پلمب کرد.

به گزارش از ایرنا، سیاوش شهریور افزود: پلمب این دو کشتارگاه دام تا رفع مشکل بهداشتی ادامه خواهد داشت ضمن اینکه این اقدام تاثیر مثبتی در پایبندی دیگر کشتارگاه به رعایت اصول بهداشتی داشته و باعث افزایش دقت در رعایت اصول بهداشتی از سوی آنان می شود.

وی با بیان اینکه پرداختن به بهداشت، سلامت و امنیت غذایی یکی از فصول اساسی در استانداری تهران به عنوان دستگاه ناظر موضوعی اولویت دار است گفت: استاندار تهران همواره بر رسیدگی به وضعیت سلامت و بهداشت و امنیت غذایی تاکید ویژه دارد.

شهریور گفت: حساسیت استاندار تهران درخصوص امنیت غذایی باعث شده کارگروه ویژه ای در این زمینه تشکیل شود تا کار نظارت بر بهداشت، سلامت و امنیت غذایی را به صورت جدی دنبال کند.

مدیرکل اموراجتماعی استانداری تهران افزود: کار گروه امنیت غذایی در راستای عمل به وظایف خود از مهرماه سال گذشته کار نظارت بر کشتارگاه ها، اماکن تهیه و بسته بندی مواد پروتئینی را آغاز کرده است و بازدید های مکرری از این مراکز انجام داده است.

وی با اشاره به حضورمسوولان سازمان نظام پزشکی و مسوولان بهداشتی درکنار بازرسان استانداری تهران در این دیدارها گفت: هیچ متخلفی از دید بازرسان امنیت غذایی پنهان نخواهند ماند.

شهریور افزود: ناظران استانداری تهران آنچنان مراکز تهیه و بسته بندی مواد پروتئینی را رصد می کنند که به جرات می توان گفت هیچ استانی مانند تهران از سلامت و امنیت غذایی برخوردار نیست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: استان تهران در خصوص بهداشت، سلامت و امنیت غذایی به دلیل نظارت های دقیق و همه روزه که انجام می شود سرآمد کشور است.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان تهران نیز در این باره با بیان اینکه این استان دارای 14 کشتارگاه دام سبک و سنگین است گفت: از این تعداد 10 کشتارگاه صنعتی و چهار کشتارگاه نیز متعلق به شهرداری تهران است.

سعید کرمی به خبرنگار ایرنا افزود: 95 درصد کشتار استان تهران در کشتارگاه های صنعتی انجام می شود.

وی گفت: سالانه یک میلیون و 600 هزار راس دام سبک و 200 هزار راس دام سنگین در کشتار گاه های استان ذبح می شود.

معاون سلامت دامپزشکی استان تهران افزود: 19 کشتارگاه فعال طیور در استان تهران داریم که بین 60 میلیون تا 65 میلیون قطعه مرغ را کشتار می کنند.

یکم تا هفتم اردیبهشت با عنوان هفته سلامت نامگذاری شده و مشارکت های اجتماعی و سلامت شعار نخستین روز هفته سلامت است.

 

 

برچسب ها: کشتارگاه، پلمپ،
نظر شما
ادامه