کد خبر: ۲۱۱۲۵
تعداد نظرات: ۱ نظر

خبرگزاری فارس: بهره‌برداری از کشتارگاه دام در استان قم

مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: بهره‌برداری از کشتارگاه دام واقع در کیلومتر 10 جاده قم- جعفریه و آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی در 6 ماه اول سال جاری از برنامه‌های مهم امسال است.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم،‌ دکتر مهدی رفیعی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان قم به مناسبت روز جهانی دامپزشکی با اشاره به عملکرد این اداره کل در سال گذشته گفت: سال 93 در صنعت دامی 37 درصد بیماری‌ها نسبت به سال 92 با توجه به اقداماتی که توسط اداره کل دامپزشکی استان صورت گرفت کاهش داشتیم.

وی در ادامه از افزایش 28 درصدی عملکرد مایه‌کوبی در سال 93 خبر داد و اظهار کرد: همچنین طی سال گذشته 5 هزار قلاده سگ مایه‌کوبی شد که 49 درصد افزایش عملکرد نسبت به سال 92 داشته است.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: در سال گذشته یک میلیون و 877 هزار متر مربع جایگاه دام در سطح استان مورد سم‌پاشی توسط اکیپ‌های سازمان دامپزشکی قرار گرفت که سه برابر سال 92 بوده است.

وی با اشاره به ضدعفونی یک میلیون و 30 هزار متر مربع جایگاه دام در استان قم گفت: این اقدام که نقش مهمی در کاهش بیماری‌های انگلی دام داشته با 37 درصد افزایش عملکرد نسبت به سال 92 داشته است.

رفیعی ادامه داد: همچنین توزیع 194 میلیون دز واکسن‌های طیور و 24 میلیون و 800 هزار دز عملیات تزریق از اقدامات دیگر اداره کل دامپزشکی در سال 93 در صنعت طیور 93 است.

وی با بیان اینکه 560 هزار راس گوسفند و بز و 10 هزار راس گاو و گوساله در کشتارگاه‌های استان در سال گذشته کشتار شده است، گفت: کشتار گوسفند و بز 16 درصد افزایش و کشتار گاو و گوساله 4 درصد کاهش نسبت به سال 92 داشته است.

مدیرکل اداره کل دامپزشکی استان قم خاطرنشان کرد: در سال 93 نزدیک به 140 تن گوشت‌های غیر بهداشتی و 170 تن آلایش‌های دامی غیر قابل مصرف در کشتارگاه‌های دام توسط عوامل اداره کل دامپزشکی استان شناسایی و از چرخه مصرف خارج شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته 20 میلیون قطعه طیور در کشتارگاه‌های استان کشتار شده است، ‌گفت: 35 هزار بازدید و نظارت از مراکز عرضه خودروهای حمل فرآورده‌های خام دامی از جمله اقدامات نظارتی اداره کل در سال 93 بوده است.

رفیعی از شناسایی و معدوم سازی 51 هزار قطعه طیور در خط کشتار در سال 93 خبر داد و اظهار کرد: به طور کلی در سال گذشته 12 طرح توسط سازمان دامپزشکی استان قم انجام شده که کنترل بیماری لمپی اسکین از این موارد است.

وی با اشاره به برنامه‌های اداره کل دامپزشکی استان در سال 94 بیان کرد: راه اندازی کشتارگاه دام واقع در کیلومتر 10 جاده قم- جعفریه و راه اندازی آزمایشگاه مرکزی اداره کل دامپزشکی در 6 ماه اول سال جاری از برنامه‌های مهم اداره کل برای امسال است.

رفیعی با اشاره به تشکیل کمیته ارتقاء بهداشتی و کیفی شیرخام با تاکید استاندار گفت: تعامل دامداران و مردم با سازمان دامپزشکی تاثیر زیادی در بهتر انجام شدن اقدامات نظارتی و کنترلی دارد.

 

برچسب ها: کشتارگاه، قم،
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد مهدی
|
-
|
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
0
0
به آقای دکتر رفیعی و همکارانشان خسته نباشید میگوییم و امیدواریم دیگر ادارات کل دامپزشکی استانها هم موفق باشند
نظر شما
ادامه