کد خبر: ۲۱۱۲۶
تعداد نظرات: ۲ نظر

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه لاشه های کشتاری دام در شهر 'کاج' شهرستان اردل و روستای 'بارده' شهرستان بِن بدون نظارت کارشناسان دامپزشکی تهیه و توزیع می شوند، گفت: این لاشه ها مورد تایید اداره کل دامپزشکی استان نیست.

به گزارش ایرنا، دکتر عبدالمحمد نجاتی روز شنبه در نشست با خبرنگاران استان به مناسبت روز جهانی دامپزشکی (پنجم اردیبهشت) افزود: شهروندان تنها با مراجعه به مراکز مجاز عرضه گوشت و فرآورده های خام دامی نظیر قصابی های زیر نظر دامپزشکی می توانند گوشت مورد نیاز خود را بصورت بهداشتی تهیه کنند.

وی با بیان حجم بالای کشتارهای غیرمجاز و بدون نظارت اداره کل دامپزشکی استان در شهر کاج شهرستان اردل بیان داشت: اداره کل دامپزشکی برای حل این مشکل درصدد راه اندازی کشتارگاه در شهر کاج است.

نجاتی ادامه داد: ساکنان شهر کاج می توانند برای تامین گوشت مورد نیاز خود به کشتارگاه شهر اردل و یا مراکز مجازعرضه گوشت این شهر مراجعه کنند.

به گزارش ایرنا، جمعی از مردم چهارمحال و بختیاری بدلیل قیمت ارزان گوشت در شهر کاج اردل و روستای بارده شهرستان بن اقدام به خرید لاشه های کشتاری دراین مناطق می کنند.

به گفته مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری، هم اکنون 11 کشتارگاه در استان فعالیت دارد که یک واحد از این تعداد صنعتی و مابقی سنتی است.

نجاتی در زمینه ساخت و راه اندازی کشتارگاه های صنعتی در استان بیان داشت: هم اکنون کشتارگاه صنعتی شهر جونقان شهرستان فارسان به تنهایی نیاز مردم استان را جوابگوست و نیازی به راه اندازی واحدهای جدید احساس نمی شود.

وی در ادامه از استقرار یک اکیپ دامپزشکی در گردنه 'تازار' و مسیر کوچ عشایر از استانهای گرمسیر به چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت : این تیم متشکل از سه کارشناس و دامپزشک، از ورود دامهای بیمار عشایر به استان جلوگیری می کنند.

نجاتی افزود: از عشایر انتظار می رود به منظور کنترل بیماریهای مشترک بین دام و انسان، پیش از حضور در استان به ادارات دامپزشکی مراجعه و گواهی سلامت دام دریافت کنند .

وی در ادامه با تشریح اقدامات این اداره کل بیان داشت: سالانه 2.5 میلیون راس دام سبک علیه بیماری

'شاربن' و 'آبله' توسط دامپزشکان استان واکسینه می شوند.

نجاتی افزود: حدود 800 هزار راس از این تعداد نیز علیه بیماری تب مالت و 80 هزار راس گاو نیز علیه بیماری شاربن مایه کوبی می شوند.

وی در این نشست، اطلاع رسانی در باره اقدامات اداره کل دامپزشکی از سوی رسانه ها و جلب توجه شهروندان به تاریخ تولید و انقضای فرآورده های خام دامی نظیر گوشت، مرغ و تخم مرغ در هنگام خرید فرآورده های خام دامی را خواستار شد .

به گفته مدیرکل دامپزشکی استان، هم اکنون سه کشتارگاه طیور، 9 واحد خوراک دام و طیور و آبزیان، پنج واحد بسته بندی، 15 مرکز جمع آوری شیر، پنج کارخانه سوسیس و کالباس، 46 دفتر خدمات دامی، 42واحد داروخانه، 18 مرکز مایه کوبی دام، چهار واحد مایه کوبی طیور و400 مزرعه پرورش ماهی زیر نظر اداره کل دامپزشکی استان فعالیت دارد.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
1
من دامبزشکم و نامی از استان خود نمی برم ولی خود و حتی عده ای از همکارانم از گوشتهای کشتارگاه نمی خوریم . حداقل سر خودمان کلاه نمیذاریم و از وضعیت بهداشتی کشتارگاه شهرداری در مرکز استان با خبریم. ولی افسوس که کاری از دستمان بر نمی آید. اکثر مراکز بسته بندی گوشت قرمز هم سوابق زیادی دارند و همیشه مدیران ارشد مانع از برخورد قابل توجه با آنها می شوند و شعار حمایت از تولید سر میدهند.
ای کاش شعار حمایت از تولید با قربانی کردن بهداشت توام نشود.
ابراهیم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۵/۰۳/۰۵
0
0
با سلام این بحث در مورد روستای بارده کذب است چون که قصاب های اطراف روستا حتی شهرستان به دلیل این که مشتری ها از این روستاگوشت نخرن این خبر را انتشار کرده اند .از جای جای ایران حتی ازتهران میان گوشت میخرن اگه بهداشتی نبود نمی خریدن .به دلیل این که جلوی متشری به سورت اسلامی کشته میشود
نظر شما
ادامه