کد خبر: ۲۱۱۳۱
تعداد نظرات: ۲ نظر

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: عملکرد سازمان هایی مانند غذا و دارو، دامپزشکی و استاندارد با یکدیگر موازی است و تا زمانی که این موازی کاری در میان این سازمان ها وجود داشته باشد و آن ها مشکلات را به گردن دیگری بیندازند، نمی توان انتظار نظارت دقیق بر واردات محصولات غذایی به کشور را داشت.

شهلا میرگلوبیات در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت با اشاره به اینکه با مشکل جدی ضعف نظارت در کشور مواجه هستیم بیان داشت: معتقدم سازمان های متولی در این حوزه باید زیر یک چتر گردهم بیایند و با حذف موازی کاری و تقویت زیر ساخت های خود،نظارت دقیقی بر روند واردات داشته باشند که در این صورت مجلس نیز از این اقدام به عنوان گامی در راستای تقویت نظارت ها و کوچک سازی دولت استقبال می کند.

نماینده ساوه، به جلسات اخیر کمیسیون بهداشت با وزیر و معاونان وی اشاره کرد و با بیان اینکه عزم لازم در میان مسئولان این وزارتخانه برای پایان دادن به این وضع دیده می شود افزود: اینکه چه زمانی نظارت در این حوزه ساماندهی شود و کشور با مشکلات کمتری در این حوزه رو به رو شود بستگی به چابکی و سرعت عمل وزارت بهداشت دارد.

وزارت بهداشت با ناامن کنندگان سلامت جامعه برخورد کند

عضو کمیسیون بهداشت مجلس در ادامه با انتقاد از برخی اظهارنظرها در مورد آلودگی آب تهران تاکید کرد: مسئولان وزارت بهداشت بارها تاکید کرده و اطمینان داده اند هیچ مشکلی در آب شرب تهران وجود ندارد و برخی اظهارات افراد غیر مسئول در مورد آلایندگی آب تهران صحت ندارد.

میرگلو بیات ادامه داد: متاسفانه هر چند وقت یک بار عده ای در مورد غذا، آب و هوای مردم اظهارنظرهایی می کنند که تنها جنبه تشویش اذهان عمومی را دارد و وزارت بهداشت به عنوان متولی، باید با جدیت در مقابل افرادی که چنین نظراتی را بیان می کنند بایستد و برخورد لازم را با آن ها داشته باشد.

پرونده واردات گوشت بوفالو بسته شد

نماینده ساوه به موضوع واردات گوشت بوفالو به کشور اشاره کرد و با بیان اینکه موافق واردات این گوشت ها به کشور نیستیم خاطرنشان کرد: در جلسه ای با حضور وزیر بهداشت و معاون غذا و دارو، اعضای کمیسیون به دلیل مضر بودن این گوشت برای سلامتی انسان خواهان جلوگیری از واردات آن به کشور شدند که وزیر نیز وعده کرد از واردات آن به کشور جلوگیری کند.

به گفته وی، تا پیش از این مقدار محدودی از این گوشت برای تولید سوسیس و کالباس استفاده شده است که با اقدامات صورت گرفته از مصرف آن برای تولید این محصولات نیز خودداری می شود.

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سليماني
|
-
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۷
0
0
از كي تا حالا واردات فراورده هاي خام دامي زير نظر وزارت بهداشت شده كه آقيون مي برن وميدوزن،تا سازمان دامپپزشكي قبول نكنه اين امر محقق نخواهد شد.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
0
بی قانونی صریح در گفتار و رفتار آقای هاشمی وزیربهداشت
نظر شما
ادامه