کد خبر: ۲۱۱۴۵

رئیس گروه امور تولیدات زنبور عسل وزارت جهادکشاورزی گفت: در سال ۹۳ بیش از ۵ هزار تن عسل از کشور صادر شده، ضمن اینکه ترکیه مشتری اصلی عسل ایرانی است.

ماشاالله جمشیدی از افزایش صادرات عسل در سال ۹۳ خبر داد و اظهارداشت: سال گذشته بیش از ۵ هزار تن عسل به ارزش بیش از ۲۸ میلیون دلار از کشور صادر شده است.

 وی میزان صادرات عسل طی سال ۹۲ را حدود ۴ هزار تن اعلام کرد و افزود: ترکیه، امارات، افغانستان، عربستان، عراق و مالزی از جمله کشورهایی هستند که عسل ایرانی به آنجا صادر می‌شود.

 جمشیدی اضافه کرد: ترکیه بزرگترین مشتری عسل ایرانی است و ۳۴۰۰ تن از عسل کشور به آنجا صادر شده است.

 در همین زمینه حسن رکنی، معاون وزیر جهاد کشاورزی به مهر گفت: تولید عسل در کشور حدود ۷۴ تا ۷۵ هزار تن است که بخشی از آن نیز صادر می‌شود.

 معاون وزیر جهادکشاوزی اضافه کرد: بررسی‌هایی که در زمینه شرایط و میزان تولید در حدود ۱۰ استان کشور انجام شده است، نشان می‌دهد علی‌رغم مشکلاتی که به دلیل کاهش بارش‌های طبیعی رخ داده بود، تولید این محصول طی سال ۹۳ بین ۵ تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

 این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی با بیان اینکه کشور ترکیه یکی از مقاصد اصلی صادرات عسل ایرانی است، افزود: مالزی، هند و افغانستان از دیگر مقاصد صادراتی عسل ایران هستند، ضمن اینکه کشورهای حوزه خلیج فارس نیز رغبت زیادی به واردات این محصول از کشور ما دارند.

 

برچسب ها: عسل،
نظر شما
ادامه