کد خبر: ۲۱۱۵۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

ابتدا خود را معرفی نموده و خلاصه ای از سوابق کاریتان را بیان فرمائید ؟

اینجانب دکتر مرتضی رحمانی دانش آموخته دانشگاه ارومیه هستم که حدوداً 23 سال سابقه کار دارم سه سال ابتدای خدمت در اداره کل دامپزشکی استان چهارمحال و بختیاری و معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان مشغول بکار بودم از سال 1375 در اداره کل دامپزشکی استان اصفهان استخدام و دوازده سال رئیس اداره مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی و سپس کارشناس شبکه های دامپزشکی شهرستان لنجان ، فلاورجان و فعلاً نیز به عنوان کارشناس در شبکه دامپزشکی اصفهان خدمت می کنم در سال 1387 نیز به عضویت شورای نظام دامپزشکی اصفهان انتخاب شده و هم اکنون نیز مسئولیت بخش آموزش نظام دامپزشکی استان را به عهده دارم .

فعالیت های آموزشی نظام دامپزشکی استان اصفهان و روند آن طی این دوره چگونه بوده است ؟

یکی از اهداف شورای نظام دامپزشکی در دوره سوم فعال شدن بخش آموزش در جهت بازآموزی و نوآموزی همکاران در همه زمینه ها بود از زمان فعال شدن این بخش تاکنون تعداد 107 دوره آموزشی با حدود 3000 فراگیربرگزار گردیده کهشامل 49 دوره بیماری های دام بزرگ ،26 دوره بیماری های طیور ، 10 دوره بیماری های حیوانات خانگی ، 10دوره علوم پایه دامپزشکی، 13 دوره بهداشت مواد غذایی، 1 دوره آبزیان ، 1 دوره زنبور عسل و2 دوره بیماری های شتر مرغ می باشد که این آمار نشان میدهد که بطور متوسط در هر دوره 30 نفر از همکاران مشارکت داشته اند .

از برنامه های دیگر این بخش چاپ مجدد فصلنامه نظام دامپزشکی اصفهانبا عنوان راهنمای دامپزشکی بود این مجله بدلیل مشکلات مالی انتشار آن متوقف شده بود ولی از سال 1390با همکاری و مساعدت شرکت محترم آرین داماصفهان چاپ و منتشر گردید که در هر دوره به تعداد 1000 نسخه برای اعضا فعال نظام دامپزشکی دامپزشکی بصورت رایگان ارسال می گردد.

از دیگر اقدامات بخش آموزش راه اندازی وب سایت نظام دامپزشکی استان اصفهان که دومین سایت رسمی نظام دامپزشکی در استانها می باشد .

سایت نظام دامپزشکی استان از چه تاریخی کار خود را آغاز نموده است ؟

این سایت به آدرس www.isfahan-vc.ir از آذر ماه بصورت آزمایشی راه اندازی و روز 22 بهمن همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به صورت رسمی برای استفاده همکاران و دیگر آحاد جامعه در دسترس قرار گرفت .

چه هدفی از راه اندازی سایت داشتید ؟

در دوره سوم شورای نظام دامپزشکی از طریق سیستم پیامک(sms)و مجله راهنمای دامپزشکی برای اطلاع رسانی و ارتباط با اعضاء بهره می جست ولی همانطوری که مستحضرید فضای مجازی از جمله راههای ارتباطی قوی و موثر در دنیای امروز است لذا برآن شدیم سایتی طراحی شود که بتوانیم از طریق آن با همکاران و اعضاء و دیگر احاد جامعه ارتباط برقرار نمائیم و اخبار و وقایع و رویدادهایی که در حوزه دامپزشکی خصوصاً نظام دامپزشکی است در سریع ترین زمان در دسترس قرارگیرداز جانب دیگر با مسئولیت های پیش روی سازمان نظام دامپزشکی از جمله واگذاری صدور پروانه های بهداشتی، اجرایی شدن ماده 19 آئین نامه نظارت بهداشتی و همچنین صدور پروانه های درمانگاهها و داروخانه ها به نظام دامپزشکی این سایت بستری برای اجرایی این قوانین خواهد بود .

چه برنامه برای آینده دردست اقدام دارید ؟

یکی از روشهای نوین آموزشی ،آموزش از راه دور می باشد لذا برای ارتقاء سطح علمی همکاران و همچنین برای ارزشیابی و دادن امتیاز های بازآموزی در صورت موافقت از سازمان مرکزی نظام دامپزشکی برنامه نرم افزاری در دست تهیه می باشد که در ابتدا مطالب علمی ارائه شود و سپس با استفاده از نرم افزار آزمون ساز از همکارن ارزشیابی و امتیاز لازم به آنها اعطا گردد .

ازجمله برنامه های دیگر در سال 94 برگزاری همایش های منطقه ای و ملی در استان با همکاری مراکز دانشگاهی و دامپزشکی است که امیدواریم بتوانیم در این راه قدم های موثری برداریم .

چه انتظاری از همکاران دارید ؟

از دوستان و همکاران عزیز انتظار داریم با ارائه انتقادات و پیشنهادهای سازنده ما را در راهی که آغاز شده کمک و یاری فرمایند . و همچنین مقالات علمی خود را ( ترجمه ، گردآوری، تالیف و تحقیق )به نظام دامپزشکی ارسال فرمایند تا در مجله راهنمای دامپزشکی چاپ و یا از طریق وب سایت نظام دامپزشکی انتشار و در دسترس همکاران قرار گیرد .

 

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مطلع
|
-
|
۰۸:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۸
0
1
بهتربودبه جای تیترمصاحبه می زدیدمیتینگ تبلیغاتی آقای دکتررحمانی برای انتخابات نظام استان . یکی نیست از برادران شورای نظام استان اصفهان بپرسدتاحالایک کار مجانی ورفاهی برای بچه های زحمت کش دامپزشکی این استان کرده اید؟درصورت پاسخ مثبت چندتاازاین خدمات رانام ببرید واقعا که !!!!!
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
0
1
................... الفبای مدیریت را هم نمی داند
نظر شما
ادامه