کد خبر: ۲۱۲۵۳
تعداد نظرات: ۴۷ نظر
دبیر شورای اطلاع‌رسانی صنعت دام و طیور کشور در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس سازمان غذا و دارو نوشت ...
555

سیب سبز بدنبال تصاحب سازمان دامپزشکی به چه قیمتی!!!!

سید موسی میرنژاد

دبیرشورای عالی اطلاع رسانی صنعت دام و طیور کشور


نامه سرگشاده

جناب آقای دکتر دیناروند معاون محترم وزارت بهداشت

آیا نابودی صنعت دام و طیور، تشویش افکار عمومی و امنیت غذایی جامعه بهاییست که باید پرداخته شود؟!!!!!!!

جناب معاون محترم وزیر خود بعنوان یک پزشک بهتر از همه ما می دانید که نه هورمونی در لاشه مرغ ها وجود دارد و نه استفاده از مرغ های پایان دوره در زنجیره فرآورده های پروتیئنی معضلی بوده و نه بحث استفاده از روغن پالم در صنعت شیر..... این مباحث موج رسانه ای بود که مدیران ارشد وزارت بهداشت و منجمله جنابعالی برای اقناع افکار عمومی و نمایندگان ملت برای تصاحب سازمان دامپزشکی کشور رقم زدید و ناثواب، بستری را فراهم آوردید که فعالین و تولید کنندگان در صنعت دام و طیور را به ورطه نابودی کشیدید. چرا !!! نوشتار و مرقومه خود را به زبان ساده و عامیانه می نگارم که در صورت انعکاس در جراید همه ملت ایران در جریان قرار گرفته و قابل فهم باشد .

خود بهتر از من می دانید که هورمون مورد ادعای شما ارزش ریالی بالاتر از لاشه یک مرغ را داراست، پس هیچ عقل سلیمی در پی این عمل نخواهد بود؛ و یا مرغهای پیر یا همان دیرپز (معروف به هلندی) در فرآیند پرورش در مزارع تا کشتار تحت نظارت سازمان دامپزشکی بوده و کاملاً بهداشتی و عاری از هرگونه آلودگی است و اگر هم مشکلی باشد در فرآیند عمل آوری (یعنی حوزه مسئولیت شما) بوده که شما باید جوابگو باشید.

دوست عزیز، حقیر بعنوان یک ایرانی با شما سخن می گویم که بیش از سه دهه در خدمت تولید کنندگان بوده ام. صنعت دام و طیور صنعت پویاست و با موجود زنده سرو کار دارد. نمی توان به مرغ پایان دوره گفت، دیناورند بستری را فراهم آورده پس دیگر از دان خبری نیست!!! بخدا در روز قیامت در پیشگاه خدا باید جوابگوی تولیدکننده ای باشید که زبانی برای شکوه ندارد و می سوزد و می سازد.

فرصت را غنیمت می شمارم به نمایندگان مجلس توصیه کنم که سوار بر این موج نشده و بستری را فراهم نکنند که سبب انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت شوند، آن وقت فاجعه ای رخ خواهد داد که امنیت غذایی، بهداشتی و .... به خطر خواهد افتاد. حوزه دامپزشکی جز لاینفک بخش تولید و متولی آن وزارت جهاد کشاورزی است. به نظر حقیر شما مطالبه وزارت جهاد را در دستور کار قرار دهید!!!

شما نمایندگان یکبار سوار بر موج رسانه ای در ادغام شرکت پشتیبانی امور دام در وزارت صنعت، معدن و تجارت تجربه تلخ دارید که بعد از چند سال طرح انتزاع را تصویب کردید و در این اقدام چه ضرر و زیان های به کشور وارد کردید.

از شورای محترم نگهبان عاجزانه خواهانیم که توجه ویژه ای به این اقدام داشته باشند و در صورت تصویب چنین طرح نامیمونی، با اخذ دیدگاههای کل صنعت مغایرت را اعلام و تایید نفرمایند.

آقای دکتر، اقدامات شما در تاریخ ثبت خواهد شد و آیندگان به نیکی از شما یاد نخواهند کرد.

رونوشت :

- دفتر مقام معظم رهبری احتراما جهت استحضار
-
شورای محترم نگهبان احتراما جهت استحضار
-
ریاست محترم قوه قضاییه احتراما جهت استحضار
-
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی احتراما جهت استحضار
 -وزیر محترم جهاد کشاورزی احتراما جهت استحضار
 -ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور احتراما جهت استحضار
 -مدیران محترم اتحادیه و تشکل ها احتراما جهت استحضار
 -رسانه های محترم خبری احتراما جهت استحضار

 

خبر مرتبط:

واکنش‌ها نتیجه داد / دیناروند نقل قول از خود در خصوص «افزودن هورمون‌ به‌ مرغ» را رد کرد

نامه تشکل‌های صنعت ط

انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر محمد لطفی زاده
|
-
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
بسمه تعالی. با اهداء سلام و احترام. مگر دکتر دیناروند پزشک است؟ فکر کنم داروساز باشند!
ناشناس
|
-
|
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
این نامه عاجزانه هیچ توجیهی برای اینکه زیر مجموعه سیب سبز قرار نگیرید نداره شما اگر می خواید خدمت کنید چه فرقی داره بهتر که زیر نظر بهداشت باشید چرا که اسم پزشکی روی دامپزشگی
دكتر سلطاني
|
-
|
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
اين كه موج رسانه اي بود شكي نيست ولي اين انتقال جايگاه دامپزشكي رو بالا مي بره. زبان رشته ي ما با پزشكي مشترك هست نه با دامدار و كشاورز
دكتر منش
|
-
|
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
اميدوارم مديران ارشد دامپزشكي مصالح مردم و صنف رو به مصالح شخصي و جايگاه خودشون ترجيح بدن/ اين انتقال ممكن جايگاه مديران فعلي رو تغيير بده واسه همين نگرانن و مقاله مينويسن
ناشناس
|
-
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
آقایان مدافع واگذاری سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت بدانند و بدانیم که اگر چه وضعیت سازمان در وزارت جهاد وضعیت خوبی نیست ولی از همین اظهار نظر های عجولانه و نابخردانه اخیر مسئولین وزارت بهداشت بفهمیم که اگر این حوزه به وزارت بهداشت الحاق شود چه سرنوشت شومی در انتظار حرفه دامپزشکی خواهد بود.
دکتر حسام ر ش
|
-
|
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
سلام
همه می دانیم که برای امنیت غذایی و تولید مواد خامی سالم مرتبط به دام باید دامپزشکی که نظارت بر تولید مواد خام دام را دارد از زیر سلطه وزرات خانه جهاد که در اصل کار این وزارت خانه حمایت از تولید کنندهای مواد خام دامی هست خارج شود
کار نظارت بر تولید مواد خام دامی سالم را به وزارت خانه بهداشت بسپارند
نباید یک وزارت خانه هم کار حمایت وسیع از تولید کننده را و هم نظارت دقیق بر نحوه تولید را انجام دهد بلکه فقط باید یک کار (نظارتی یا حمایتی ) را انجام دهد
جدا شدن دامپزشکی از وزارت خانه جهاد و پیوستنش به وزارتخانه بهداشت کاملا به نفع سلامت جامعه و حتی باعث پیش رفت کیفیه محصلات دامی سفره مرده هست
کارشناس سازمان دامپزشکی
|
-
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
س از دو دهه تجربه در هر دو سازمان می گویم که این به قول شما تصاحب به نفع آحاد مردم و بدنه سازمان ولی به ضرر مدیران ارشد و میانی است و به همین دلیل به تکاپو افتاده اند.
سليماني
|
-
|
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
پرورش دام وطيور وجهاد كشاورزي هيچ سنخيتي با سازمان دامپزشكي ندارد.ماندن زير لواي اين وزارتخانه وحقوق مسئول فني را از كارفرما گرفتن مسبب نابودي دامپزشكي است.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
اولا دکتر دیناروند پزشک نیست و داروساز هستند و ایکاش ایشان اندکی مطالعه می فرمودند، دوما موندم در این نابسامانی سازمان دامپزشکی، برخی ها چه عایدشون میشه که رونوشت به همه جا هم میفرستند!!! ایشالا دامپزشکی هم در دل سیب سبز قرار خواهد گرفت و ............. دیگر مجالی برای جولان در صنعت غذایی و سلامت عمومی نخواهند داشت. ایشالا.
کوثر
|
-
|
۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
با سلام خدمت دامپزشکان و دوستان ارجمند . متاسفانه بعضی از همکاران فکر میکنند که اگر سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت به فعالیت خود ادامه دهد به نفعشان است ولی نمیدانند که این ادغام در سازمانهای دیگر چه مشکلاتی به وجود اورده است در این صورت وزارت بهداشت امور دام را رها کرده و فقط به فکر بهداشت مواد غذایی خواهد بود که در اینجا نیز رشته های صنایع غذایی و بهداشت مواد غذایی جایگاه دامپزشکان را خواهند گرفت و دیگر درمراکز عرضه و کارخانجات صنایع گوشتی ولبنی دامپزشکان حرفی نخواهند زد امور دام به ورشکستگی خواهد رسید و صنعت کشور متضرر خواهد شد ایا دفتر مبارزه با بیماری های وزارت بهداشت اجازاه فعالیت دامپزشکان را خواهد داد متاسفم که سازمان دامپزشکی با جدیت با این مساله و دخالت های وزارت بهداشت در وظایف حاکمیتی اش برخورد نکرده است
قاسم
|
-
|
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
با سلام. امیدوارم دوستان حوصله خواندن پیامم را داشته باشند.
بسی تاسف به حال کشوری که افرادی در راس امور قرار گرفتند که نسبت به تغییرات اینگونه جهاد گونه بدون هیچ دلیل و منطقی پاسخ می دهند.
آقای موسی نژاد حرفهایتان شبیه افرادی هست که می خواهند برای انتخابات شورا یا مجلس رای بیاورند.
وقتی سخن از انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت هست امیدی در دل قشر دامپزشکی (بخش خصوصی و دانشجویان) کشور جرقه می زند(بنظرتان چرا؟؟) بهتر است در نقد یک مسئله علمی برخورد شود. همه ما میدانیم سازمان دامپزشکی نیاز به تغییر اساسی دارد و این تغییر با درجا زدن و تغییر روسای سازمان دامپزشکی حاصل نمی شود.
وقتی سخن از انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت هست این دلایل مطرح می شود:
1) کنترل بهداشتی مواد غذایی باید زیرنظر یک وزارت خانه واحد با قدرت تعامل بین بخشهای مختلف نظام سلامت قرار گیرد.
2) کنترل و پیشگیری بیماری های زئونوز و نوظهور بهتر و موثرتر صورت میگیرد.
3) کارهای پژوهشی پیرامون علوم پایه پزشکی با همکاری اساتید و دانشجویان دامپزشکی بهتر پیش برده می شود.
4) کنترل پذیرش دانشجوهای دامپزشکی بهتر و راحتتر صورت میگیرد و می توان امیدوارتر به کاهش دانشجو و دانشکده دامپزشکی بود(بجای نظاره گر این مشکل بودن).
5) خط تولید مواد غذایی با منشا دامی و تامین غذای سالم زیر نظر متولی بهداشت کشور بهتر قابل نظارت و پیشبرد و افزایش تولید است.
6) صنعت داروسازی کشور نیاز به دامپزشکان دارد ودر صورت عدم پر کردن این خلا در آینده ای نچندان دور (در صورت عدم انتقال و یا اداغام دامپزشکی) وزارت بهداشت بطور کامل دامپزشکی را از این امر کنار خواهد زد.
7) کنترل بیماری های دامی و افزایش تولیدات دامی زیر نظر مهندسین علوم دامی وزارت جهاد کشاورزی هست و این بخش برای پیشبرد این امر نیازمند دامپزشکی هستند بنابراین با انتقال به وزارت بهداشت با یک تیر دو نشان میزنیم و وزارت جهاد کشاورزی همچنان نیازمند تخصص ما هست.
8) انتقال باید با ید واحد و همکاری مسئولان دامپزشکی و اساتید و صاحب نظران این رشته صورت بگیرد و بعد از انتقال به وزارت بهداشت نیز ما آرام نمینشینیم ولی مطمعنا کسی که از علم پزشکی سردر میاورد بهتر درد این قشر و پیشبرد امورات مربوطه را میداند تا مسئولان جهاد کشاورزی.
نقدها بسیار است ولیکن در این مجال و فضا در این حد کافیست.
عده ای هنوز از قرار دادن صنعت دام و تولید مواد غذایی با منشا دامی در انحصار خود و عده معدود دیگر سیر نشده اند و سعی دارند مانع هرگونه تغییر که منافع آنها را به خطر می اندازند شوند.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
اگر نمی خواهید دامپزشکی به وزارت بهداشت ملحق شود پس دست افرادی را که با پست ومقامی که لایقش نیستند، خود را مالک بهداشت غذای مردم میدانند و تنها به فکر ...................... هستند، را از این سازمان کوتاه کنید. به نظر من دامپزشکی در قالب یک سازمان مستقل و بدون باند بازی و اجحاف میتواند نقش مهمی در بهداشت جامعه ایفا کند.در غیر این صورت همان بهتر که جزیی از وزارت بهداشت باشیم .حداقل با وجود بیکاری میدونیم که غذای سالم تری بر سفره میگذاریم.
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
به امید روزی که دامپزشکی زیر نظر وزارت بهداشت رود که آینده شغلی امید وارکننده تری نسبت به جهاد دارد - به قول معروف سایر رده بیکار
ناشناس
|
-
|
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
14سال است در بخشهای مختلف دامپزشکی کار می کنم اما هیچ امنیت شغلی ندارم -سایر رده بیکار
جمعی از دامپزشکان استان اصفهان
|
-
|
۲۰:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
امید است با انتقال سازمان دامپزشکی کشور به وزارت بهداشت و درمان این حوزه مهم بهداشتی وسلامت کشور فارغ از تمام جنجالها و هیاهوهای غیر کارشناسی در راستای تامین بهداشت دام و فراورده های خام دامی پویا تر و وتخصصی تر با همراهی مجموعه بهداشتی و سلامت کشور به منظور سلامت وبهداشت عمومی عمل نماید . انشا الله
ناشناس
|
-
|
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
عجب برهه حساسی!
تعدادی از دامپزشکان استان چهار محال و بختیاری
|
-
|
۲۰:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
امیدواریم با همت مسئولین محترم وعالی وزارت بهداشت و درمان ونمایندگانمعزز وگرامی مجلس شورای اسلامی وبا انتقال سازمان دامپزشکی کشور از وزارت جهادکشاورزی به وزارت بهداشت ودرمان سازمان دامپزشکی کشور به حوزه سلامت کشور ملحق و عملکرد سازمان دامپزشکی از وضعیت نامطلوب فعلی خارج و به جایگاه شایسته خود ارتقا یابد.
ناشناس
|
-
|
۲۱:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
یاد حرف قشنگ رئیس جمهور روحانی افتادم که گفت دلالان تحریم به فکر شغل دیگری باشند. آقایان و یقه سفیدهای فعال در صنایع غذایی، با پیوستن به وزارت بهداشت کار بارتون کساد خواهد شد و از حالا برید یه فکر دیگه برای گذراندن امورات زندگیتان بکنید!!
مسول فنی
|
-
|
۲۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
همکاران عزیزم بخاطرخدا یکم فکر کنیدتابه حال هرچه ازسازمان دامپزشکی دیدیم .................... گفتن مسوولین این سازمان به بخش خصوصی .اگر زیرمجموعه وزارت بهداشت بشویم لااقل اگر زور وتبعیض دیدیم دلمان نمی سوزد میگوییم از یک پزشک بوده نه از یک دامپزشک هم صنف وهم درجه خودمان ......من ازبیگانگان هرگز ننالم که با من هرچه کرد آن آشنا کرد ......
تعدادی از دامپزشکان استان فارس
|
-
|
۲۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
با امید به اینکه با انتقال سازمان دامپزشکی و زیر مجموعه های آن به حوزه بهداشت و سلامت کشور(وزارت بهداشت و درمان )شاهد کاهش در بیماریهای مشترک انسان و حیوان و مطلوبتر شدن امور پیشگیری و افزایش سطح بهداشت فراورده های خام دامی ونهایتا افزایش بهداشت و سلامت عمومی باشیم.
حسینی
|
-
|
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
این بچه یتیم برایش بهترین پدر وزارت بهداشت است تا برایش پدری کند.
عبدی
|
-
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
ادغام تنها راه نجات دامپزشکی است لطفانظر سنجی بگذارید
دامپزشک از استان تهران
|
-
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
وزارت جهادکشاورزی به جز ظلم و ستم به دامپزشکان و حوزه دامپزشکی و بی توجهی به حوزه بهداشت دام و فراورده های دامی تاکنون کار مثبتی صورت نداده است حال با انتقال این بخش به وزارت بهداشت و درمان و حوزه سلامت و متولیان واقعی سلامت کشور مطلوب شدن عملکرد سازمان دامپزشکی در تمامی وظایف و مامویت های محوله امکان پذیر خواهدشد.
کاردان
|
-
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
همکاران گرامی از وبلاگ زیر دیدن کنید:
http://vet-disease-hygiene.blogfa.com/
دامپزشک دولتی
|
-
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
اولا این سازمان درب و داغون که من خودم بیش از 20 سال در آن سابقه دارم ، هر روز تو بغل یه ارگانی بوده .. یه روز وزارت کشاورزی .. یه روز جهاد سازندگی .. و یه روز وزارت جهاد کشاورزی !!!!! حلا بد هم نیست یه مدتی بریم این وزارت بهداشت را هم تجربه کنیم ..
دوما ً فکر کنم برای دوستان در سازمان مرکزی در تهران یک کمی بد بشه که هر روز به فکر .................................... هستن و....
برای ما کارشناسان در استان ها و شهرستانها فکر نکنم که تفاوت چندانی داشته باشه .. که این بچه سر راهی چند صباحی هم پدر جدیدی بیابد....... !!!!
سوم اینکه این فیش حقوقی دامپزشکان دولتی ( البته دامپزشکان شهرستانی ) اگه یه قیاسی با پزشکان وزارت بهداشت بشه اونوقت متوجه میشید که کودومشون بهتره ....
H. Shayegh
|
-
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۴
0
0
ی سوالی دارم؟!
ایشون نوشتن اگه انتقال پیدا کنه فاااجعه ی امنیت غذایی و بهداشتی و.. رخ میده!
اگه کسی بهش دسترسی داره میشه ازش بپرسه. چرا؟ چطوری؟
یعنی الان ی مهندس کشاورزی که وزیر کشاورزی هست امنیت غذایی و بهداشت و... بهتر از یک پزشک فوق تخصص درک میکنه؟؟؟؟
H. Shayegh
دامپزشک
|
-
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
این آقا چه حرصی داره میخوره !!ا؟؟ یعنی خیلی دلش واسه سلامت مردم می سوزه ؟؟!! یا منظورش اینه که نظارت دامپزشکی خیلی واقعیه ؟؟!!
دکتر دامپزشک در تهران
|
-
|
۰۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
بنظرم بجاست نامه ای مشابه نامه اساتید دانشکده دامپزشکی تهران از طرف سازمان نظام دامپزشکی کشور و نظام دامپزشکی استانها و کلیه دانشکده های دامپزشکی(بخصوص شیراز،اورومیه،مشهد و تبریز) تبیین و به مجلس شورای اسلامی، شورای محترم نگهبان، دفتر ریاست جمهوری و وزیر محترم بهداشت فرستاده شود. هم اکنون زمان اتحاد همه اصناف دامپزشکی هست و نباید اجازه بدهیم افرادی همچون دکتر میرنژاد(داروساز) مانع پیشبرد اهداف بنفع قشر دامپزشکی شوند و فضا را بنفع اهداف خود تغییر دهند.
نامه اساتید محترم دانشکده دامپزشکی تهران
http://www.hakimemehr.ir/news/show_detail.asp?id=455
یک دامپزشک
|
-
|
۰۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
با سلام ما امیدواریم که هرچه سریعنر وزارت بهداشت وارد عمل شود دکتر هاشمی ما امیدوار به همت شماییم جهاد کشاورزی از عهده اداره این سازمان مهم ناتوان است واکسن های تاریخ گذشته در شرایط غیر بهداشتی عدم رعایت دوره منع مصرف گوشت و شیر پس از تزریق داروها به علت عدم آموزش دامداران و مرغداران خصوصا ضدانگل و آنتی بیوتیک فروش واکسن هایی که باید رایگان به دست دامدار برسد فساد مالی و رانت و.....اگر به فکر سلامت مردم ایران هستید به دادمان برسید
یا حق
ناشناس
|
-
|
۰۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
شما اگه میتونسین کاری رو درست کنین این وضعمون نبود بذاریم سیب سبز نجاتمون بده
DVM
|
-
|
۰۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
مسئولین دامپزشکی کشور اونقدر عملکرد ضعیفی داشتند که دیگه بدون شک باید بره زیر نظر وزارت بهداشت.آقایونی که تو راس سازمان دامپزشکی بئدند هر کاری خواستند کردند و ذره ای به فکر بقیه دامپزشکان و حتی سلامت جامعه نبودند. ................................... به هر حال امیدوارم دامپزشکی از زیر نظر جهاد کشاورزی در بیاد.
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
دامپزشکی در خدمت بهداشت و زمینه ساز توسعه پایدار کشور است. بنده به شخصه معتقدم سازمان دامپزشکی باید زیر نظر وزارت بهداشت در قالب معاونت دامپزشکی وزارت بهداشت فعالیت کند. همچنین آموزش دامپزشکی باید از وزارت علوم انتزاع پیدا کرده و در بخش آموزش وزارت بهداشت ادغام شود. همکاران عزیز نترسید. مطمئن باشید دامپزشکی و دامپزشکان جایگاه خودشون رو با اقتدار در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیدا خواهند کرد. همچنین من پیشنهاد می کنم نام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به وزارت سلامت، پیشگیری و درمان یا بهداشت و سلامت یا چیزی مشابه این تغییر یابد. امروز با بیش از حدود 25 الی 30 هزار عضو جامعه دامپزشکی کشور، و کمی همدلی بین اعضا و همکاران، چیزی برای ترس وجود ندارد. همکاران عزیز بیایید یک بار و برای همیشه برای جدایی از وزارت عریض و طویل جهاد کشاورزی همدل و همزبان شده و از منافع شخصی و کوتاه مدت خود برای منافع ملی، جمعی، صنفی و شان اجتماعی خود همدل، همزبان، یک دست و یک رنگ شویم. بیاییم برای افزایش شان اجتماعی خود تلاش کنیم که آینده از آن کسانی است که با روح بزرگ و گام های استوار خود در راستای منافع ملی و در جهت خدمت به مردم عمل می کنند. اون دسته از عزیزانی هم که نگران پست و مقام خود ممکن است باشند، بهشون توصیه می کنم نگران نباشند. این موقعیت ها و میز ها به کسی وفا نکرده است. به شما هم وفا نخواهد کرد. اجازه دهید دامپزشکی به جایگاهی که شایسته آن است برسد و به امید پروردگار متعال با همکاری شما عزیزان خواهد رسید.
با تشکر و سپاس فراوان از حکیم مهر بابت پیگیری اخبار مربوط به طرح انتزاع دامپزشکی از وزارتین علوم و کشاورزی
دکتر علی مشیری
كارمند با سابقه سازمان دامپزشكي
|
-
|
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
دوستان وهمكاران عزيز نه جايگاه فعلي ميتواند دامپزشكي مملكت را ارتقا دهد و نه در باغ سبز يا سيب سبز وزارت بهداشت. لطفا از روي احساس حمايت يا رد نكنيد.
فقط و فقط و فقط مانند سازمان محيط زيست يك سازمان مستقل زير نظر رياست جمهوري با استقلال كامل در راي و بودجه
یا علی
|
-
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
مسلما وزارتخانه مستقل بهتره ولی بین بد و بدتر بهتره که دامپزشکان بد یعنی وزارت بهداشتو انتخاب کنند
دکتر
|
-
|
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
0
0
جهاد سازندگی بعد از جنگ افتاد دست یه سری .......... بنظر من جهادیا لیاقت ریاست بر دامپزشکارو ندارند میتونید یه یری به جهاد بزنید و لی وزارت بهداشت خیلی کمتر ادمای ......... داره اونم مستونید یه سرچ بکنید
قاسم
|
-
|
۰۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
دوستان و همکاران گرامی، یکی از مزیتهای اصلی انتقال سازمان دامپزشکی به زیرمجموعه وزارت بهداشت کنترل تعداد دانشکده ها و پذیرش دانشجو هست. با اینکه تبدیل سازمان به یک سازمان مستقل ایده ال ترین هست ولی با این وجود نیز نمیتوان سیل فارغ التحصیل این رشته در دانشگاه آزاد را کاهش داد. بنابراین بهترین حالت کنترل و کاهش پذیرش دانشجو زیرمجموعه قرار گرفتن آموزش دامپزشکی زیرنظر معاونت آموزش پزشکی وزارت بهداشت هست.
این مزیت در کنار مزیتهای دیگری هست که هیچ یک در وضعیت کنونی سازمان دامپزشکی وجود ندارد چون زیرمجموعه جهادکشاورزی بودن در شرایط فعلی بدترین حالت برای دامپزشکی هست.
حسن موسي خاني
|
-
|
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۶
0
0
جناب دبير حضرتعالي به جاي اينكه نگران انتقال سازمان باشيد بيشتر دل نگران منافع مالي خود هستيد اگر واقعا دلسوز كشور و توليد هستيد بفكر ثبات قيمتها باشيد اوني كه توليد كننده را دلسرد و ورشكست كرده چپاول حريصانه ............... است
علی
|
-
|
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
100درصد همه دامپزشکان زحمتکش موافق با جدایی از جهاد کشاورزی هستند.انشاا...
علی
|
-
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۲
0
0
آقای میرنزاد بهتره برای دامپزشکی و بهداشت تعیین تکلیف نکنن.
جمع کثیری از دامپزشکان
|
-
|
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۳
0
0
آقای سید موسی میر نژاد،شما که خودتان دامپزشک نیستید،چطور این اجازه را به خود می دهید که در این زمینه اظهار نظر کنید،تمام قشر تحصیلکرده دامپزشکی به پیوستن سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت موافقند،دامپزشکی در کنترل،مبارزه و پیشگیری در مورد بیماری های مشترک،ارتقائ ایمنی موا د غذایی و جلوگیری از انتقال بیماری ها از طریق مصرف مواد غذایی با منشا دامی به انسان می تواند بازوی توانمند وزارت بهداشت باشد و به زیر مجموعه آن درآید.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
من با نظر آقای قاسم موافقم و خیلی خوشحالم که می بینم افرادی هستند که به کیفیت آموزش رشته دامپزشکی حساس هستند و معضل تعدد بیش از حد دانشکده های دامپزشکی را جدی می دانند.
میرنژاد
|
-
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
0
0
سلام به عزیزان منتقد نوشتار حقیر
عزیزان متخصص حرفه دامپزشکی شماها که عنوان داپزشک و متخصص بخش هستید آیا در تولید مرغ از هورمون استفاده میگردد . !!!!!!! پس چرا واکنش نشان ندادید . پزشکان برای پخش یک سریال از رسانه ملی اعتراض ها کردند و..... حال که متولیان بهداشت کشور همچون دکتر دیناروند عملکرد همکاران شما را که زحمات زیادی در فارمها میکشند زیر سوال میبرد چرا سکوت اختیار کردید. برخورد احساس در شان و منزلت افراد فرهیخته نیست . و نمایندگان ملت در خانه ملت نیز احساسی برخورد میکنند . اگر واقعا دلسوز حرفه دامپزشکی هستید باید بستری را فراهم آورید که سازمان دامپزشکی و شاغلین در حرفه جایگاه خود را پیدا کند . تا حالا توجه کردید چه ارقامی در ردیف بودجه برای سلامت هزینه میگردد در صورتیکه در طول فرایند تولیدات تا مقطع عمل آوری محصولات زحمات عزیزان دامپزشک هست که دام سالم غذایی سالم تحقق می یابد . پس چرا بدنبال تخصص اعتبار برای حوزه دامپزشکی نبوده و نیستید . در تخصص شما افرادی هستند که با مسافرکشی امرار معاش دارند آنوقت شماها بدنبال سیب سبز و ... غیره هستید .
قاسم
|
-
|
۰۰:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
0
0
جناب آقای میرنژاد شما که راه های حل مسائل و تخصیص اعتبارات را بلد هستید چرا در مشکلات و مسائل مربوط به صنف خودتان کلید گشایی نمیکنید؟؟
مسائل مربوط به تولید در صنعت دام و طیور با دستان توانمند شما باید باز بشه. البته تولید نه واردات! قشر داروسازی هم تا جایی که بنده اطلاع دارم مسائل مربوط به خودشونو دارند که میتوانید در حل آنها احساس مسئولیت کنید.
لطفا دلسوزی خود را در جایی دگر خرج کنید.
قاسم
|
-
|
۰۰:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۵
0
0
همگی ما اذعان داریم که دامپزشکی در کشور مشکلات عدیده ای دارد که حتی عملکرد ما در فارم،کشتارگاه و داروخانه تحت تاثیر قرار داده است. برای رفع نواقص نیاز به متولی جدید و تغییر ساختار داریم و به لطف خدا این کار را انجام خواهیم داد.
قشر دامپزشکی فرهیختگان زیادی دارد (که گفتم شرایط عملکردها را زیر سوال برده است) حال آقای میرنژاد شما چگونه جرات میکنید ما را به کنترل احساس دعوت کنید؟؟ جز چند خبر که رسانه ای شدند با کدام مشکلات دامپزشکی از نزدیک دست و پنجه نرم کرده اید؟ حال شما مشکلات ما را بهتر از خودمان می دانید؟؟؟
یکی از همکاران
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۷
0
0
در کشور ایتالیا دهها سال است که رئیس سازمان دامپزشکی و رئیس مؤسسه تحقیقات عالی دامی (مشابه با مؤسسه رازی) زیر نظر شخص وزیر بهداشت فعالیت می کنند و اتفاقا ایتالیا یکی از موفق ترین کشورها از نظر دامپزشکی در سطح جهان است و دامپزشکان بدون هیچ گونه تداخل کاری بخش دامی بهداشت جامعه را با هماهنگی کامل با بخش انسانی بهداشت پوشش می دهند و همه چیز سر جای خود قرار دارد.
روشن است که دخالت منفعت طلبان و سودجویی های مادی در امر واردات دام و دارو در وزارت بهداشت بسیار کمتر از ورارت کشاورزی است.
سابقه طولانی و تلخ فعالیت سازمان دامپزشکی زیر نظر وزارت کشاورزی (= الگوی فرانسه و برینانیا) نشان داده است که این الگو دیگر حداقل در کشور ما جواب نمی دهد و بس است. این را بایستی هم در نظر داشت که مجلس لازم است در هنگام انتقال سازمان حداکثر دقت را در جلوگیری از تداخل کاری و حفظ جایگاه مستقل سازمان دامپزشکی البته با هماهنگی و تعامل مثبت با دیگر بخش های وزارت بهداشت تصویب کند.
از همکاران
|
-
|
۰۱:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۸
0
0
کدام تصاحب؟!
شاید برخی چون همه موضوعات را از دریچه تنگ منافع مادی خود و واردکنندگان سودجو می بینند فکر می کنند وزارت بهداشت هم که می توان گفت از غنی ترین وزارت خانه ها از نظر بودجه، اعتبارات و سرمایه های مختلف است نگاه به منافع مادی انتقال دارد.
بلکه تلاش بر این است به دلیل ناهماهنگی ها، نارسایی ها و خفظ سلامت مردم کلیه موضوعات بهداشتی که از دیدگاه جهانی همه به مرتبط هستند (سلامت غذایی از مزرعه تا سفره غذا) در یک مدیریت واحد و متمرکز هدایت شوند.
میرنژاد
|
-
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۳
0
0
آقای قاسم لااقل حقیر شما را دوازده سال هست که میشناسم و بعنوان نیروی اینجانب و بازاریاب فرا رسانه برای حقیر در پروژه کتاب سبز فعالیت داشتید . که مشکلات عدیده ای راایجاد نمودید در اینگونه مواردخواهشمندم موضوع را شخصی تلقی نکنید و سبب تشویش افکار همکاران زحمتکش دامپزشکی را نفرمایید و نا ثواب اظهار نظر نکنید لطفا
نظر شما
ادامه