کد خبر: ۲۱۳۱۸
تعداد نظرات: ۳۲ نظر
«دکتر مبین شهرانی» از بینندگان محترم حکیم مهر، در مطلبی ارسالی برای ما نوشت ...
negahe shoma

حکیم مهر - «دکتر مبین شهرانی» از بینندگان محترم حکیم مهر، در مطلبی ارسالی برای ما نوشت:

 

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر دباغ مقدم، بند به بند گفته هایتان را مرور کنیم:

1- سازمان دامپزشکی کشور استاندارد دوگانه تعریف نکرده است بلکه گوشت صنعتی یا به قول شما درجه دو در نهایت با فرآوری انجام شده به مصرف انسانی خواهد رسید. اگر در پروسس این فرآورده ها برای مصرف انسانی مشکلی وجود دارد به همکاران گرانقدرتان در وزارت بهداشت مراجعه نموده و این مساله را گوشزد نمایید. از سوی دیگر مصرف صنعتی شامل مصرف عمده نیز میباشد که لازم است تحقیقات شما به آن سمت نیز منحرف گردد تا شاید تفاوت و تشابه ایندو عبارت برای مخاطبینتان آشکار گردد.

2- جناب آقای دکتر دباغ ....... در برهه زمانی خاصی وقتی که تحریمهای اعمال شده بر روی کشور هر روز سنگین و سنگین تر میشد و کشورها یکی پس از دیگری به علت مدیریت جهانی آن مرد که رفته است از ارائه کالا و خدمات به ایران به قصد سودجویی بیشتر خود را کنار می کشیدند، به طور قطع و یقین اولین و در دسترس ترین کار یافتن جایگزینی برای کشورهایی بود که همکاری خود را با ایران قطع می نمودند؛ همان کاری که کشور روسیه در حال حاضر در حال انجام آن است و حتی برای بررسی واردات محصول کارشناس به ایران اعزام می نماید. در نظر داشته باشید که روسیه کشوری متعلق به اتحادیه اروپا می باشد.

3- بازدید تفریحی شما از کشور هند با بازرسی کارشناسی که تمامی موارد و مسائل مورد بررسی قرار می گیرد بسیار متفاوت است. در بازرسی کارشناسی به تعداد پرنده های در آسمان توجه نمی شود بلکه به خصوصیات بهداشتی محصول نهایی تولید شده توجه می شود. از کرامات شیخ ما اینست شیره را خورد و گفت شیرین است، همکار محترم نیازی نیست که وضعیت بهداشت دامی هند و برزیل را بر اساس اطلاعات وب سایت ها مقایسه کنید بچه های 10 ساله این مرز و بوم هم نسبت به این تفاوت اذعان دارند ولی گفتن جمله اینکه واردات گوشت از هند خیلی مشکل دارد آدم رو یاد تجار سنتی ..... می اندازد.

4- ............. حتی اگر شخص دکتر خلج هم فیلمبرداری کند شما عنوان خواهید کرد که از جاهای خوبش فیلم گرفته اید ولی راه که مخصوصا برای شما بسته نیست و امکانات تحقیقاتی هم که الی ماشاء الله در دسترس شما هست و طبق گفته تان گوشت بوفالو هم فت و فراوان در بازار موجود است؛ چه ایرادی دارد اندکی از بودجه تحقیقاتی خود را صرف این تحقیق نمایید تا پس از انتشار درس عبرتی باشد برای وارد کننده و مصرف کننده .............

5- جناب آقای دکتر دباغ ......... در خصوص شیر پاستوریزه و شیر فله .... هم دقیقا این اتفاق افتاد و آن رسوایی و فضاحت به راه افتاد که مطابق با اخبار رسمی منتشره بزرگترین تولید کنندگان لبنیات کشور به جرم تقلب محکوم شدند و رسوایی این تقلب همچنان در کشورهای همسایه ادامه دارد و لبنیات تولیدی از آن کشورها مرجوع می شوند. همکار محترم حقوق بسیاری برای مردم این سرزمین از سوی وزارت بهداشت متصور است که هنوز که هنوزه مورد اغفال عمدی یا سهوی صورت می گیرد، آب آشامیدنی، نحوه نگهداری مواد غذایی در مراکز عرضه، عدم درج وجود مواد حساسیت زا در لیبل مواد غذایی، وجود باقیمانده سموم در مواد غذایی و گیاهان و .... و شما در مورد آن مسائل قلم فرسایی و مصاحبه نمی کنید الا در مورد این مساله ........

6- دوست عزیز و محترم توجه شما را به سمت محصولات شیمیایی موجود در بازار که به اسم رنگ و رزین و عایق و با مواد کاملا سرطان زا بهداشت و سلامتی مردم را نشانه گرفته جلب می کنم. چطور است که روح وزارت بهداشت حتی در این مورد خبر ندارد که کلیه این محصولات بصورت قانونی و آزاد در سطح فروشگاهها به فروش می رسد؟ محصولاتی که فرمالین دارند همانند شوینده ها و محصولات حاوی VOD که سرطانزا بودن آنها مسجل و مسلم است.

7- اینکه شبکه توزیع کالایی مشکل دارد، اینکه تجار و بازرگانان همیشه دنبال سودجویی بیشتر هستند، آیا سازمان دامپزشکی کشور مقصر است؟ همکار محترم بنا به اذعان خود شما سازمان دامپزشکی کشور 5000 پست مصوب خود را خالی دارد و نیازمند نیرو است. به طور متوسط در روز از هر استانی 4 یا 5 خبر در خصوص توقیف، پلمب و یا ... در زمینه بهداشت مواد غذایی منتشر می شود، اگر هر اکیپ را فقط و فقط 3 نفر حساب کنید و تعداد استانهای کشور را 33 عدد در نظر بگیرید، از جمعیت 1200 نفری بدنه کارشناسی سازمان دامپزشکی کشور بطور متوسط روزانه 495 نفر فقط درگیر بازرسیهای بهداشتی سطح مراکز عرضه هستند و این یعنی نیمی از بدنه فنی سازمان درگیر این امر می باشند و خودتان میدانید که این امر فقط یکی از وظائف کوچک سازمان دامپزشکی کشور می باشد. نکند میخواهید ادعا کنید که از وضعیت موجود در سازمان دامپزشکی کشور اطلاع ندارید تمامی این مسائل را با حکم حقوقی 1200000 تومانی دکتر دامپزشک تازه استخدامی سازمان در نظر بگیرید.

8- در صورتی که انتظار دارید سازمان دامپزشکی کشور قویتر از این و مانند کشورهای درجه اول دنیا عمل کند، زحمتی بکشید و همان امکانات و اختیارات را در اختیار دامپزشکان سازمانی قرار دهید. در حال حاضر دامپزشک سازمان دامپزشکی کشور در امور اجرایی تبدیل به نوکر بی جیره و مواجب سایر بنگاهها شده است. زمانی که بحث تحقیقات میدانی به عمل می آید اساتید تراز اول دانشگاهی همانها که بالاترین ضریب حقوقی را نه از یک دانشگاه بلکه از چندین دانشگاه دریافت می دارند، ناگهان پیدا شده و ضمن متهم نمودن به بی سوادی دامپزشکانی که خود تربیت کرده اند نسبت به جذب تمام بودجه تحقیقاتی آنها اقدام می نمایند. زمانی که بحث عملیات میدانی و فعالیت در سطح فارمها و شهر و مراکز تولیدی مطرح میشود فلان کارمند پشت میز نشین موجود در سازمان جهاد یا وزراتخانه و یا فلان کارمند استانداری حقوقی حداقل سه یا چهار برابر کارشناس ارشد و مسئول ما دریافت می دارند و وضعیت به قدری اسفبار است که حتی ماموریتهای رفته کارمند دامپزشکی که سند و مدرک آن موجود است پرداخت نشده و تبدیل به دیون شده و همان کارمند با آرزوی دریافت آنها سر بر بالین مرگ می گذارد. آمار و اطلاعات موجود در سازمان دامپزشکی کشور که برای جمع آوری آنها تک تک کارشناسان زحمات طاقت فرسایی را متحمل می شوند به راحتی و بدون هیچ تفکری منجر به نگارش پایان نامه هایی میشود که برای اساتید راهنما و داور پولهای بادآورده قابل توجهی را می سازد.

9- کلرامفنیکل، فلوروکینولون ها و ... با مجوز رسمی سازمان دامپزشکی کشور وارد نمی شود ..........، دوست عزیز ... بنا به نتایج مطالعه محدود شما که نتایج آن قابل تعمیم به کل کشور نیست این ضریب 12 درصد معنایی دارد و آن اینکه 88 درصد تولید کنندگان به درستی عمل می کنند.

10- مثلا شما میخواهید عنوان کنید که سازمان دامپزشکی کشور از بخش خصوص استفاده نمی کند، شرکتهای ممیزی را فراموش کرده اید همانهایی که حتی نگاهی به پرونده عملکرد 5 ساله آنها بیاندازید به تعداد انگشتان دست در این 5 سال پرونده متخلفین را ارائه نداده اند، چند سال است که کشتارگاهها از دامپزشک خصوصی برای این امر استفاده می کنند صورت مسئله را پاک نکنید و قدرت لابی گری سرمایه داران در زمینه حذف ناظران دولتی و خصوصی، تطمیع و سرکوب آنان به روشهای مختلف و تلاش برای فرار کردن از راهکارهای قانونی. آماری بگیرید از درصد تحقق راه اندازی پیش سردکن در کشتارگاههای کشور، آماری بگیرید از درصد کشتارگاههای سنتی که پشت سر هرکدام آقازاده ای و یا نماینده ای خوابیده است.

در مجموع و با تمام تفاسیر بالا باید عنوان کنم که در بهترین حالت و خوشبینانه ترین وضعیت شما دشمن را اشتباه گرفته اید و در بدترین حالت همانند شیر پالم دار بصورت جهت دار مصاحبه میکنید ..........، آقای دکتر دباغ قضاوت آیندگان در خصوص ما بر مبنای نتایج عملکردمان خواهد بود نه برمبنای نظراتمان. لطفا از موقعیتی که در آن سمتی دارید تلاش کنید تا مشکلی از این مردم فقیر برطرف نمایید نه این که مشکلات آنان را پیچیده نمایید.

دکتر مبین شهرانی

 

توضیح مدیر مسئول: تلاش ما در این پایگاه خبری تحلیلی این است که فضایی تعاملی را فراهم آوریم تا همکاران محترم با دیدگاه های مختلف بتوانند نظرات خود را بیان نمایند. از دکتر شهرانی گرامی هم به خاطر عدم درج بخش هایی از مطلب ارسالی شان پیشاپیش عذرخواهی می کنیم.

 

توضیحات دکتر آراسب دباغ مقدم:

1- من دلیل عصبانیت جناب دکتر شهرانی را نفهمیدم، ایشان را هم از نزدیک نمی شناسم. ((همکاران گرانقدر من در وزارت بهداشت؟؟!!))، ((بازدید تفریحی من از هند؟؟!!)) (رفته بودم چوگان بازی کنم!!) فکر می کنم ایشان در مقام ((دانای کل)) در کنار من همیشه حضور داشته اند. (کمی ترسناک است!!)

2- روسیه تا آنجا که می دانم هنوز هیچ ماده ی غذایی با منشا دامی با مبدا ایران را تایید نکرده است. ضمن این که می توانیم با مردم هم رو راست باشیم. مثلا بگوییم ((به دلیل تحریم ها، از شما صبوری می طلبیم و می خواهیم گوشت با کیفیت پایین به خورد شما بدهیم. شما هم این وضع راتا رفع تحریم ها تحمل کنید. از صبوری شما ملت همیشه در صحنه تشکر می کنیم.))

3- مگر بنده جایی از مشکلات وزارت بهداشت دفاع کرده ام؟؟، (اگر شک دارید به مصاحبه های بنده مراجعه کنید.) بعد هم گیریم که وزارت بهداشت سر تا پایش ایراد است، این مجوز عملکرد ناقص در دامپزشکی خواهد بود؟؟!!؛ در ضمن من در جای جای مصاحبه گفته ام ((اگر دامپزشکی گوشتی را تایید کند، حتما سالم است)). حتی وقتی خبرنگار پرسید که ((به نظر شما آیا بهتر نیست موضوع سلامت گوشت به وزارت بهداشت سپرده شود؟)) در پاسخ به ایشان گفتم که ((پزشکان هیچ چیزی از گوشت نمی دانند.)) آن چه بنده از دامپزشکی خواستم یکی ((دقت بیشتر)) بود و دیگری ((اقناع نظر کارشناسان)). قطعا سازمان نتوانسته کارشناسان را قانع کند. اگر چنین بود، کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، از وزارت جهاد توضیح نمی خواست.

4- در مورد شیر فله و مصرف آن هم همین بس که با تغییر رییس سازمان و عوض شدن سیاست های قدیم، حامیان و کاشفان ((سلامت شیر خام)) که در مجامع به شدت از آن دفاع می کردند، وقتی دیدند رئیس جدید مخالف است، خودشان فرمودند ((هنوز هیچ دامداریی، توان عرضه ی شیر خام سالم را ندارد)). جدیدا هم که رئیس فرموده اند ((لبنیاتی های سنتی را جمع می کنیم)) که اگر موفق شوند، مایه ی خوشحالی است. این موضوع شیر خام، به شدت بنده را یاد داستان معروف ((من غلام توام نه غلام بادمجان بورانی)) می اندازد.

5- اگر سازمان توان مقابله با سودجویان، آقازاده ها و نمایندگان را ندارد، بهتر است طی یک مصاحبه ی رسمی اعلام کند و بگوید که ((من چون چند هزار پست خالی دارم و حقوق کارکنانم هم کم است و ناراضی اند و توان مقابله با آقازاده ها را هم ندارم، تمایلی به ادامه ی نظارت بر مواد غذایی ندارم)). آن وقت قطعا مسولان دلسوز کشور، در مورد ادامه ی کار سازمان یا عدم ادامه ی کار آن تصمیم گیری خواهند کرد. ((یعنی دفاعی بدتر از این از عملکرد سازمان ندیده بودم؛ راست گفته اند که دفاع بد، از حمله بدتر است؛ شما که سازمان را نابود کردید با این نگاهتان به ماجرا برادر من)).

6- قطعا وظیفه ی مدیران ارشد سازمان است که با ارایه ی نقشه ی راه، طرح و برنامه و توجیه مسولان بالاتر، برای سازمان امکانات و نیرو و اعتبار بگیرند، اگر نتوانسته اند یا نمی توانند، ضعف ایشان است؛ پیشنهاد می کنم استعفا بدهند و اجازه دهند که افرادی که این توانایی را دارند در راس سازمان قرار گیرند.

7- در مورد موضوع ((پالم در شیر)) فکر می کنم کامل ترین مقاله ی علمی موجود به زبان فارسی، مقاله ی بنده و همکارانم باشد. اگر شما، مقاله ی کامل تری بنویسید، هم استفاده می کنم و هم خوشحال خواهم شد. (مقاله پالم در همین سایت هم موجود است).

برای پاسخ به بقیه ی مطالب شما هم، مصاحبه ی انجام شده کفایت می کند و گویا است. خداوند نگهدار همه ی اهل ((تحقیق)) (روشن شدن حقیقت) باشد.

دکتر آراسب دباغ مقدم

 

  

خبر مرتبط:

گفت‌وگوی روزنامه شرق با «دکتر آراسب دباغ‌مقدم»: سازمان دامپزشکی دامپزشکان را قانع کند

 

 

انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
ایشان وکیل مدافع سازمان هستند؟!!!
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
اگر کلاهمان را قاضی کنیم واقعیت موضوع را دکتر دباغ بخوبی توضیح دادند و این نقد در اغلب جاهایش بصورت مغرضانه و با هواداری از سازمان دامپزشکی نوشته شده بود .خوب است همکاران دست از هواداری کورکورانه از سازمان بردارند .
دکتر م.م
|
-
|
۲۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
با سلام
ضمن احترام به نظرات همگان .
1- روغن پالم در صنایع لبنی تحت نظارت کارشناس صنایع غذایی است که نماینده وزارت بهداشت می باشد نه دامپزشکی .
2- همه دستگاههای نظارتی بدلایل مختلف دارای نقاط ضعف و خلا هستند واین موضوع صرفا نباید در مورد سازمان دامپزشکی بزرگنمایی گردد.
3-در مورد وزارت بهداشت هم نقاط سوال بر انگیز و چالش زا بسیار است مانند : روغن پالم در صنایع لبنی ،مواد شیمیایی در ظروف یکبار مصرف ،عدم نظارت بر همه مراکز عرضه کالا اعم از خوراکی و غیر خوراکی ،مصرف داروی چشمی تقلبی در بیماران مبتلا به دیابت و زیر میزی پزشکان و صدها مورد دیگر .
وقتی کلیه نمایندگان وزارت بهداشت که بعنوان ناظر و کارشناس در کارخانجات لبنی ،سوسیس و کالباس و غیره حوقشان را از کارفرما اخذ می نمایند آیا در این حوزه هم وضع بهتر از دامپزشکی است .
4- راه حل مشکلات در تمام حوزه ها صرفا در یک فضای کارشناسی و با تبادل تجربیات علمی و میدانی و بدور از تعصبات و تصمیمات احساسی و عجولانه می باشد .
4-انتزاع و انتقال سازمان دامپزشکی به وزارت بهداشت راه حل مشکلات و کمبودها نمی باشد .
5- وزارت بهداشت خودش دارای مجموعه ای از مشکلات و کمبود هاست چطور می تواند مشکل حرفه ای و فنی دامپزشکی را حل نماید.
6- کشور ما آزمون و خطا بسیار صورت گرفته است مثل : انتقال شرکت پشتیبانی امور دام به وزارت بازرگانی و بر عکس ،مثل انحلال سازمان مدیریت و برنامه ریزی ،مثل ادغام سازمان بهزیستی با وزارن تعاون و کار و رفاه اجتماعی و مشابه آن
نتیجه گیری : راه حل این مشکلات نه با انتقال دامپزشکی به وزارت بهداشت درست می شود و نه با ماندن آن در وزارت جهاد کشاورزی .تنها راه حل از نظر بنده استقلال دامپزشکی ،جذب نیرو در سازمان .و برون سپاری وظایف البته با نظارت قوی میباشد.
کارشناس رسمی دادگستری و دامپزشک
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۸
0
0
مطلب بسیار خوب و منطقی بود. از دکتر شهرانی متشکرم ............................................
ناشناس
|
-
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
سلام بر دکتر شهرانی.
نگران نباشید . آخه بعضی ها وکیل مدافع وزارت بهداشت شدن.
گلچین
|
-
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
عزیزان همکار بسی جای تاسف هست که همگان ایرادات دامپزشکی کشور را میبینیم و با کم کاری ها و عقب ماندگی در این بخش توافق نظر داریم ولی فقط عده معدودی ................ در تکاپوی عدم ایجاد تغییر بر آمده اند. بنظر این جانب :
1) سازمان دامپزشکی کشور در هر حالت(انتقال،ادغام،استقلال) باید کلیه دستهای سودجو از وضعیت فعلی را قطع کند که این حالت در استقلال و یا جدایی آن از وزارت جهاد حاصل نمی شود ولی میتواند با زیرمجموعه قرار گرفتن وزارت بهداشت به آن امید داشت.
2) وضعیت مسئولان فنی بهداشت (با مدرک کارشناسی) نسبت به مسئولان فنی دامپزشکی حاضر در کشتارگاه و ... (با مدرک دکتری) بهتر هست کسی نمی تواند منکر آن شود و هر کسی منکر آن شود اطلاعات کافی ندارد.
3) دخالت مسئولان غیرمتخصص وزارت بهداشت پس از انتقال سازمان دامپزشکی در مسئولیتهای سازمان دامپزشکی طبیعی هست و این توان مسئولان وقت سازمان دامپزشکی خواهد بود که با نشان دادن توان علمی وعملی خود این دخالتها را محدود کند.
4) متاسفانه سازمان دامپزشکی برای معرفی خود به جامعه و نظام سلامت کشور نیاز به یک حامی دارد و این حامی تنها در شرایط فعلی فقط وزارت بهداشت می تواند باشد (چرا که با داشتن دو نماینده دامپزشک در مجلس و یا زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی بودن هیچ وقت نمیتواند جایگاه و اهمیت خود را در نظام سلامت و نظام تولید ارائه کند).
5) کنترل پذیرش دانشجو که مشکلی تعریف نشده برای بسیاری از مسئولان وقت دامپزشکی و نیز همکاران دامپزشک هست فقط توسط وزارت بهداشت میتواند محدود گردد.
6) تخصصهای دامپزشکی کشور در زمینه کنترل،پیشگیری و درمان بیماری های دامی همیشه در اختیار دامپزشکی خواهد ماند(چه زیر مجموعه بهداشت و چه کشاورزی).
انچه طبیعی هست فعالیتهای ...................... که می خواهند مانع تغییر در ساختار دامپزشکی گردند که امید است به جایی نرسند.
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
من نظرات گلچین رو کاملا تایید میکنم. سازمان دامپزشکی .............. برای اینکه بودجه واقعی وحق طبیعی بودجه مربوط به اجرای طرح های سلامت رو بگیره باید به خیلی از نهادها خصوصا استانداری ها باج بده یا کارهای غیر مربوط انجام بده. در زمان اجرای طرح های وزارت بهداشت مثل فلج اطفال و سرشماری ها بیشترین امکانات خودرویی ونیروی انسانی به تناسب نیروها از طرف دامپزشکی هست. ولی درزمان همه گیری ها مثل تب برفکی یا مبارزه با تب مالت هیچ ارگانی به دامپزشکی کمک نمیکنه. متاسفانه سازمان دامپزشکی هم فقط چسبیده به بهداشت مواد غذایی با منشا دامی وبخش های مبارزه و دارو و درمان رو رها کرده.اینو از آرشیو سایت خود سازمان دامپزشکی هم ميشه فهمید. بنظر دوستان چرا اینطوری ه.؟
ناشناس
|
-
|
۰۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
سردبیر محترم لابی گری وسیاسی کاری کجا ش ایراد داره که......... جاش میذارید؟
دکتر.ح.ر
|
-
|
۰۲:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
سلام
من خودم به عنوان یک مسئول فنی اصلا از این وظعیت شغلی راضی نیستم
که برابر یا کمتر از یک کارگر و بدون بیمه حقوق می گیرم آن هم تازه چند وقت یک بار حقوق می گیرم
قبول کنیم سازمان دامپزشکی در حق دامپزشکا خیانت کرده و باید از زیر مجموعه وزارت جهاد که دست مهندسان دامپروریه خارج بشه
و بیاد زیر مجموعه وزارتخانه بهداشت
ناشناس
|
-
|
۰۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
آقای شهرابی برای بند 10 جوابی دارم اینکه دوست دامپزشکی میگفت بازرسان گوشت دولتی در کشتارگاهها به به علت عدم کفایت پرداخت ها و نیاز مالی ، دریافتی هائی از صاحبان کشتار گاه برای چشم پوشی می گرفتند سازمان گفت حداقل بخش خصوصی بیاید که اگر گرفت! بگو ئیم بخش خصوصی گرفته! نه بخش دولتی! شاید راست میگفتند. اساس کارنیازی است که اگر در بخش خصوصی و یا دولتی حل نشود مفسده برانگیز است . یکی هم رئیس و معاونان سازمان با ید شجاعت داشته و مسائل را بگویند ،نه اینکه بگویند همه چیز آرومه ! و گر نه بروند کنار
بحث آن آقائی که رفت ! را کردید این آقایان فعلی مخلصان همان آقا بودند و هستند ، الان هم با یک کلید در راس دامپزشکی قرار دارند بگم کی !!
حس می شود شما انسان خوب ولی از اشنایان مهمان دور هستید !!! اگر نزدیک تر بیائید ، با این صداقت شما شاید مدیریت سازمان را بهتر نقد کنید .
حالا که رئیس تهران رفته بپرسید چه کسانی از خود سازمان سنگ اندازی می کردند تا بودجه از استانداری گرفته نشود تا ایشان خراب شود و ایشان را اینگونه تغییر دهند . همان نزدیکان آن مرد که رفت !
حیواندوست
|
-
|
۰۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
یک سوالی از نگارنده این مطلب داشتم: روسیه از کی عضو اتحادیه اروپا شده؟ لطفا منبع این خبر رو هم ذکر بفرمایید.
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0

قصد من از ادامه دادن این مبحث روشن شدن برخی از زوایای تاریک بازوی اجرایی دامپزشکی در کشور و تلاش برای شناسایی و درک متقابل در درجه اول از سوی فعالان این رشته و در درجه دوم مردم عادی جامعه می باشد تا بتوان برمبنای این شناسایی گامهایی هرچند کوچک در نیل به جامعه سالم برداشته باشیم از جناب آقای دکتر دباغ مقدم هم خواهشمندم نسبت به شخصی نمود مسئله خودداری نمایند چرا که جامعه از آن سودی نخواهد برد بر این اساس:
1- جناب آقای دکتر دباغ مقدم هیچ عصبانیتی در کار نیست و همان گونه که بسیاری در این صنف شما را نمیشناسند قرار نیست که شما تمام دامپزشکان شاغل در این حرفه را بشناسید و قدر مسلم شرایط حاکم بر محیط کار شما ........... با محیط عمومی جامعه بسیار بسیار متفاوت است ، قدر مسلم آنچه مسلم است شما امکان بازدید از کشتارگاههای کشور هند را در مقام دامپزشکی که از سوی سازمان دامپزشکی کشور به آنجا عزیمت کرده باشد را نداشته اید و این امر به هیچ روی ارتباطی با چوگان بازی شما در هند ندارد در مورد جایگاه مقام دانای کل هم اتفاقا جالب به نظر رسید و از مسئولین سازمان دامپزشکی کشور خواستارم که همانند ....... این عنوان و جایگاه را در سازمان دامپزشکی کشور هم ایجاد کنند.
2- در مورد واردات محصولات خام دامی روسیه از ایران در صورتی که از دیدگاه شما آبزیان در زمره محصولات خام دامی میگنجد خواهشمندم تا نسبت به تصحیح یا به روز رسانی دیدگاه خود اقدام نمایید ، این صحبت شما در خصوص روراستی با مردم نیز توهین آشکار به مسئولین وقت سازمان است که نیازمند پاسخگویی از سوی آنان است چرا که سازمان دامپزشکی کشور قریب به ده سال است واردات گوشت از هند را برای مصارف صنعتی و عمده نظارت می نماید و این امر را در نظر بگیرید که سازمان دامپزشکی کشور وارد کننده نیست بلکه ناظر بهداشتی واردات است و همانطور که در کامنتی که حضرتعالی شخصا در ذیل اعلانیه سازمان نظام دامپزشکی در همین سایت وزین حکیم مهر عنوان نموده اید وزارت جهاد دستور واردات میدهد و توزیع می نماید حال در این بین سازمان دامپزشکی کشور کجای داستان وارد کننده یا توزیع کننده بوده که اینگونه به آن تاخته اید از سوی دیگر تمام تلاش خود را با بکار گیری نیروهای استانی و ستادی برای نظارت در سطح مراکز مصرف نموده است حال وقتی نیرو و تجهیزات به اندازه کافی وجود ندارد بجای حل مسئله و مشکل باید صورت مسئله را پاک کرد از متهم نمودن سازمانی که با تمام توان در حال خدمتگذاری است چه سودی عاید چه کسی میشود؟
3- خیر بنده هم ادعا نکردم که شما از مشکلات وزارت بهداشت دفاع کرده اید ولی جالبی این قضیه اینجاست که در خصوص مشکلات متعددی که در مواد غذایی که زیر نظر وزارت بهداشت میباشد، وجود دارد شما تمایلی به اظهار نظر و مصاحبه ندارید ولی در خصوص برخی مسائل خاص که از روی اتفاق به سازمان دامپزشکی مربوط میشود سریع القلم و سریع المصاحبه هستید، در کدام یک از جلسات و کمیته های مشترک سازمان دامپزشکی و وزارت جهاد با نمایندگان مجلس حضور داشته اید یا در کدامیک از جلسات مشترک سازمان دامپزشکی کشور با وزارت بهداشت بوده اید که اینگونه ادعای اقناع نشدن کارشناسان را دارید مگر اینکه تنها کارشناس موجود را شخص خودتان را فرض نمایید که کمی بی انصافی به نظر میرسد.
4- در خصوص شیر فله بنده نظر شما را در خصوص نظر سازمان دامپزشکی کشور نپرسیدم بلکه نظر شما را در خصوص فضاحتی که در بزرگترین کارخانه های تولید شیر و محصولات لبنی در خصوص پالم افتاد جویا شدم ، نیم نگاهی به نوشته های شما در این خصوص مشخص میسازد که تا زمانی که صحبت از سازمان دامپزشکی کشور در این زمینه بود چنان سیل آسا و برق آسا مصاحبه و قلمفرسایی مینمودید که گاهی شک میکردیم که شب گذشته استراحت هرچند کوچکی نموده باشید ولی همین که این فضاحت پالم در کارخانه ها بالا آمد در آن واحد تغییر رویه دادید و از دیدگاه علمی به قضیه نگاه کردید و ایندفعه بجای مصاحبه با ارباب جراید مقاله تان را در سایت نظام و حکیم مهر منتشر نمودید.
5- همکار محترم ! شما هر حقی داشته باشید قدر مسلم حق توهین به کارکنان سازمان دامپزشکی کشور را ندارید هیچ کارمندی در سازمان دامپزشکی کشور به علت پایین بودن حقوقش از انجام وظائف محوله طفره نرفته است و مجموعه سازمان دامپزشکی کشور هیچ گاه امر نظارت بر مواد غذایی را زمین نگذاشته است بلکه به فراخور و استعداد نیرو و امکانات موجود انجام وظیفه نموده است و تمامی گفته ها در خصوص خالی بود پست ها و نبود نیرو و امکانات برای این منظور است که اعلام نماییم در صورتی که نیرو ، تجهیزات و بودجه در اختیار این سازمان قرار گیرد بسیار موفق تر از گذشته عمل نموده و نتایج آن در جامعه ملموس و مشهود خواهد بود.
6- به شکر خدا سازمان دامپزشکی کشور بسیار پیشرو تر از بسیاری از سازمانهای دیگر در ارائه نقشه راه و طرح و تدوین برنامه پیشقدم بوده است حال در این میان گناه برخی از تصمیم گیرندگان کشوری را که اهمییت و جایگاه دامپزشکی را نمی شناسند را نباید به پای مدیران سازمان نوشت مثل ......................
7- در خصوص پالم هم همانطور که خدمتتان عرض نمودم شما هرجا که محدوده امن دوستان به خطر میافتد رو به روشهای علمی می آورید و میدانید که کسی به آن خرده نخواهد گرفت
- دکتر مبین شهرانی
ناشناس
|
-
|
۰۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
جناب اقا يا خانم حيواندوست
بله حق با شماست خلط مبحث شد در حال جمع اوري اسنادي از اتحاديه اروپا در زمينه واردات گوشت بودم و همزمان وضعيت روسيه كه اين اتفاق افتاد عرض پوزش
شهراني
ناشناس
|
-
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
من درخواست میکنم یه نفر بیوگرافی از دکتر شهرانی توی همین کامنت ها بذاره تا خواننده ها بتونن بهتر قضاوت کنن. قصد توهین ندارم و لی قسم جلاله میخورم که متاسفانه بر خلاف گفته دکتر شهرانی تعداد دامپزشکان کارکنان وبدتر از آن مدیران ............... که وجوه خارج از ضابطه از مردم میگیرند کم نیست.واین باعث تاسفه. مطلع.
قاسم
|
-
|
۰۷:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
خلاصه مطلب اینکه با خارج شدن از زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی بلاشک وضع بهتر میشود. بخصوص اگر به وزارت بهداشت بپیوندیم.
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
جناب دکتر شهرانی
من نظرات خودم را چه در قالب مصاحبه با شرق و چه در مورد نامه ی شما قبلا عرض کرده ام. چون واقعا مطلب دیگری ندارم که به موارد قدیمی بیفزایم و به قول شما هم قصد ندارم مطلب شخصی شود، بحث را خاتمه می دهم. این موضوع هم که جناب عالی فرموده اید ((وزارت جهاد دستور وارد کردن را می دهد و سازمان هم ناظر بهداشتی است))، به نظرم کمی جالب آمد. ((ناظر بهداشتی از لحاظ سازمانی زیر نظر دستور دهنده ی واردات گوشت هندی کار می کند و رئیسش هم منتصب همان دستور دهنده ی واردات گوشت است)). ممنون که بنده و احتمالا برخی دیگر از خوانندگان را از خواب غفلت بیدار کردید. قضاوت از این جا به بعد و نتیجه گیری از فرمایش های شما را در مورد نظارت بر بهداشت مواد غذایی توسط سازمان دامپزشکی بر عهده ی صاحبان فن و کارشناسان و خوانندگان فهیم حکیم مهر می گذارم. به نظرم همین یک جمله ی زیبای حضرت عالی به کل مصاحبه ی بنده در شرق می ارزد!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
آقای شهرابی شک ندارم دستی از دور بر آتش داری همینکه می گوئی همه در دامپزشکی خوبند و هیچ مشکلی علیرغم ناداری ها نیست ! عرضه می دارم که اباذر غفاری میگوید چون فقر از در درآید ایمان از در دیگر خارج می شود ! عزیز من برای خودت می گویم چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید. اگر در محدوده خودتان این حرف ها را بزنی مشکلی نیست ولی در محدوده بیرون از جامعه دامپزشکی جور دیگری نگاهت میکنند که یا ... یا می خواهد انشاء الله جای رئیس فعلی دامپزشکی را بگیرد .
ناشناس
|
-
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
اقای دباغ مقدم رئیس قبل گفت عرضه شیر خام آزاد باشد و رئیس فعلی گفت توزیع سنتی ممنوع ، متاسف از هر دو گفته هستم ! همانطور که رئیس قبل نتوانست عرضه شیر خام را انجام دهد رئیس فعلی نیز نمی تواند جلو عرضه لبنیات سنتی را بگیرد زیرا پیچیدگی این مسائل زیاد است و حل آن یه هو ای !!! نیست. رئیس های دامپزشکی یا برنامه ندارند ، یا از واقعیت این مسائل خبر ندارند و یا انکه به آن ها دیکته می شود .حرف این گونه زیاد گفته می شود که به درد رئیس فقط خودش می خورد و بس مثل داستان ببر محیط زیست !این خط این نشان اگر این اتفاق افتاد! در ثانی موضوع مهمتر از این نیست در دامپزشکی
ناشناس
|
-
|
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
......................... قدر مسلم سازمان دامپزشكي كشور در اين بين هر كاره اي باشد تامين كننده بازار و وارد كننده نيست و فقط و فقط ناظر بهداشتي است و اين مسئله اي بود كه شما ......... با وجود اشراف به آن از اظهار كردن آن با سياست خودداري كرديد و در اين ميان سازمان دامپزشكي كشور را قرباني نموديد كل داستان نوشته هاي بنده جهت نقد سخنان شما در همين يك جمله خلاصه ميشود كه اگر شهامت اين را نداريم كه مسئله اصلي را حل كنيم پس حق نداريم كه بيگناه ديگري را گردن بزنيم ........................
با تشكر مبين شهراني
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
با سلام و احترام،
جناب آقای دکتر شهرانی گرامی. ضمن تشکر از نظرات ارسالی تان، هدف ما در حکیم مهر این است که فضایی را ایجاد نماییم که همکارانمان با دیدگاه های مختلف به بحث، بررسی و ابراز نظر در خصوص موضوعات مختلف صنفی و تخصصی بپردازند. در واقع نقطه تمایز حکیم مهر با سایت ها و پایگاههای خبری مشابه در همین است. مجدداً از جنابعالی بخاطر حذف بخش هایی از نظراتتان که جنبه شخصی به خود گرفته بود، پوزش می خواهم. از دکتر دباغ مقدم عزیز هم که با توضیحاتشان فضایی را برای بررسی عمیق تر موضوع فراهم کردند، صمیمانه تشکر می کنم.
ناشناس
|
-
|
۱۹:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
سلام.بنده هیچ شک ندارم و حاضرم با دوستان وزرات درمان مناظره کنم .وزرات درمان هیچ حرفی برای کم فروشی خود در زمینه بهداشت در همه زمینه ها بخصوص بهداشت مواد غذایی ندارد . فقط ادعای زیادی دارند .چون رسانه و تریبون دارند و مسولین وقت سازمان هم سکوت کرده اند برای خود جولان می دهند .درست است که ما به وضعیت قبل و کنونی سازمان انتقاد داریم وکسی هم به صحبتهای ما گوش نمی کند ولی باید همگان بدانند زحمات اکثریت پرسنل سازمان دامپزشکی اصلا با وزرات درمانیها قابل مقایسه نیست .این همه بیمار نتیجه توجه به وزرات درمان و کم توجهی و جفا و بی مهری به سازمان است .هر روز طرح تحول در درمان را بجای طرح تحول در سلامت را برای گرفتن مزایای بیشتر در رسانه ها با لبخند و زیرکی نا جوانمردانه فریاد می زنند و شبیه دزدی که فریاد میزد دزد رابگیرد تا خود گرفتار نشوند عمل می کنند . ما با افتخار از مسولین سازمان خود انتقاد داریم ولی در مقابل حرفها مزورانه و جهت دار بعضی نان به نرخ روزها خورها ساکت نمی شینیم.سازمان گل و بلبل نیست ،کمبود زیاد داریم،سوء مدیریت بیداد میکند ولی با این وجود سازمان خانه اصلی ماست و حفظ استقلال سازمان و عدم دخالت دیگر دستگاهها در آن آرمان حرفه ای ماست .کامیاب قیصربیگی
دکتر منشئی
|
-
|
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
با سلام
ضمن تشکر از دکتر شهرانی و دکتر دباغ، شکی نیست که همگی دغدغه سلامت جامعه دامپزشکی را داریم. مباحثه، انتقاد و مناظره سازنده است ولی ای کاش به آن سرعتی که در مقابل یکدیگر واکنش نشان می دهیم در مورد دیگران (مصاحبه ها و نظرات غیر علمی و بی خردانه افراد غی مسئول ارگان ها و وزارتخانه های دیگر و......) نیز واکنش نشان دهیم.
متاسفانه نسبت به دیگران معمولا هیچ واکنشی نداریم ولی نسبت به خودمان به سرعت واکنش نشان می دهیم
همکار
|
-
|
۲۰:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
با سلام ضمن تشکر از آقای دکتر دباغ مقدم تا آن جای که ما یادمان است آقای دکتر دباغ مقدم همیشه در میان بحثهای علمی از دامپزشکی حمایت منطقی کرده است لازم به ذکر است حمایتهای غیر علمی و غیر منطقی سایر دوستان باعث تضعیف دامپزشکی می شود چیزی که امروزه مشاهده می کنیم .
ناشناس
|
-
|
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
من حرفای اقای قیصر بیگی رو قبول دارم. سازمان خانه ماست ولی متاسفانه صاحب خانه سومدیریت داره و اکثر تحرکات سیاسی وجانب دارانه ست مثل انتخاب ................ وبی توجهی به برکناری برخی مدیران استانی وانتصاب بعضی مدیران ناکارامد. از ماست که بر ماست.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۹
0
0
آقای قیصر بیگی شرط آبادی خانه آن است که ساکنان و بزرگتر های خانه حرمت خانه را نگه دارند ، اصلا مقایسه دامپزشکی و بهداشت بحث انحرافی است که عده ای در بهداشت و هم دامپزشکی سودو عده بسیار زیادی ضرر میکنند .در این قال وقیل کار اصلی دو طرف نادیده گرفته می شود وعده ریادی سر کار می روند. هدف از این ها سلامتی مردم و دام می باشد .
دامپزشک
|
-
|
۰۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
آقای دکتر دباغ مقدم:
اگر ماهی را فرآورده دام نمی شناسید و جزو صادرات به روسیه قبول ندارید ، پس چرا در عید نوروز به عنوان فرآورده خام دامی در مورد آن نظر داده بودید. به این میگن یک بام و دو هوا
دامپزشك
|
-
|
۰۴:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
هيچ كارمند سازمان دامپزشكى به علت پايين بودن حقوق از انجام وظايف محوله طفره نرفته است اما در مقابل اين هيچ بدون سند ومدرك مى توان اين جمله هم ارز را گفت تمام پرسنل سازمان دامپزشكى تنها براى رفع تكليف به انجام ماموريت بازرسى ونظارت مى روند چشم پوشى از تخلفات از خصوصيات بارز اين سازمان مى باشد
دامپزشك
|
-
|
۰۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۰
0
0
آقاى دكتر دباغ مقدم هم يكى به ميخ كوبيده يكى به نعل حتما بايد چهار نفر مى مردن تو اين ماجرا كه ايشون با محافظه كارى گفتن انگل ساركوسيست البته كشنده نيست ولى ولى سمش باعث سقط جنين مى شه!!!!! واقعا كه!!!
ناشناس
|
-
|
۰۵:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
چند بار کامنت گذاشتم و کلاً سانسور شد. هر بار که اسم وزارت --- را آوردم یا از شغل دکتر دباغ اسم بردم ، سانسور شد. فقط خواستم اعتراضم را به سانسورهاتون را منتشر کنید. در اینجا هم چیزی برای سانسور وجود ندارد
مدیر مسئول حکیم مهر
|
-
|
۰۶:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۱
0
0
ا سلام و احترام،
علت حذف کامنت های جنابعالی سه نکته بود:
1- بنده به عنوان مسئول این پایگاه خبری تحلیلی، به هیچ عنوان اجازه نخواهم داد که بخش نظرات این سایت به محلی برای تسویه حساب های شخصی جنابعالی و دوستانتان تبدیل شود. اگر بحث تخصصی در مورد مصاحبه دکتر دباغ مقدم دارید بفرمایید، با کمال احترام منتشر خواهد شد (همانطور که در مورد نظر ارسالی دکتر شهرانی، در بخش عناوین مهم منتشر شد)، ولی اگر می خواهید از این رسانه برای کوبیدن افراد استفاده نمایید، شرمنده تان هستم!
2- اینکه یک نفر پای رایانه خود بنشیند و دهها کامنت پشت سر هم با اسامی گوناگون در ذیل یک خبر بگذارذ، برازنده شما نیست!
3- درج بعضی نظرات، مسئولیت حقوقی برای ما ایجاد خواهد کرد و ممکن است منجر به شکایت افراد یا دستگاههای مختلف از حکیم مهر گردد، لذا از درج آنها معذوریم.
ناشناس
|
-
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
0
0
چطورشده جناب (ومن الله توفیق)نظری نداده!!!
خواننده
|
-
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۲
0
0
دامپزشکی مگه رشته دانشگاهییه؟؟؟؟؟؟؟
نظر شما
ادامه