کد خبر: ۲۱۳۳۹

عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با تاکید بر اینکه خمیر مرغ فاسد شدنی و حاصل ضایعات و اسکلت جداشده مرغ است،گفت: باید امنیت و سلامت غذایی مردم بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که آمار بیماری ها نشان می دهد تولیدات مواد غذایی داخلی بعضا نامطلوب است.

محمدباقر شریعتی با تاکید بر ممنوعیت مصرف خمیر مرغ در فرآورده‌های غذایی،گفت: خمیرمرغ به عنوان یکی از مواد اولیه برای تولید سوسیس و کالباس در ایران از دهه 1960 مورد توجه تولدکنندگان قرار گرفته و حدود 15 سال است که این ماده در چرخه تولید ایران استفاده می شود.

 نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی افزود: خمیرمرغ به عنوان یکی از مواد اولیه تولید فرآورده های گوشتی رایج است که به علت قیمت پایین وتکنولوژی مطلوب،مورد استقبال تولیدکنندگان قرارگرفته اما رنگ و طعم و بافت نامطلوب و بار میکروبی بالا از اشکالات خمیرمرغ است که متاسفانه تولیدکنندگان فراورده های گوشتی به این موارد که تهدیدی برای سلامت مردم است،توجهی ندارند.

 خمیر مرغ ماده اولیه خام، فاسد شدنی و پرخطر

 عضو کمیسیون کشاورزی،آب ومنابع طبیعی مجلس تصریح کرد:موارد ذکر شده خمیر مرغ را به یک ماده اولیه خام و فاسد شدنی و پر خطر تبدیل می کند که مطالعات چندانی مربوط به وضعیت تولید و ویژگی های آن در ایران صورت نگرفته است.

 شریعتی با یادآوری اینکه بر روی بسته های سوسیس و کالباس نوشته است تولید شده از 60 تا 70 درصد گوشت خالص یا مرغ،گفت: وقتی که قیمت خالص هر کیلو گوشت 27 هزارتومان است با چه منطقی می توان چنین ادعایی را پذیرفت از سوی دیگر با لحاظ کردن هزینه های تولید،فراوری، حمل و نقل و نیروی انسانی اصلا این ادعا با توجه به قیمت سویس وکالباس قابل قبول نیست.

 این نماینده مردم در مجلس نهم اضافه کرد: بر این اساس این مسئله به ذهن می رسد که آیا تولیدکنندگان برای مردم از خودگذشتگی می کنند که وارد چنین صنعت زیان دهی می شوند و یا آنچه که در خصوص سوسیس و کالباس در جامعه مطرح است واقعیت دارد؟

 خمیرمرغ حاصل ضایعات و اسکلت جداشده مرغ است

 عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: بنابراین بهتر است بگوییم خمیر مرغ آن چیزی است که در قالب کارخانه های ایران تولید می شود و حاصل ضایعات و اسکلت جداشده مرغ است که از رستورانها و مرغ فروشی های سطح شهر جمع آوری می شود.

 گرایش روز افزون جامعه ایرانی به فست فود نیاز به واکاوی فرهنگی دارد

 وی گفت: متاسفانه گرایش روزافزون جامعه ایرانی به فست فودها نیاز به واکاوی فرهنگی دارد و باید معلوم شود چرا ذائقه ایرانی که سرشار از مواد سالم و خوب بود،در کوتاه مدت با محوریت فست فود قرار گرفته است.

 این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: در سفره های ایرانی مواد با ارزش غذایی بالا وجود دارد که گسترش فست فودها نقش این غذاها را دارد کم رنگ می کند و این مسئله موجب می شود عادات خوب تغذیه ای در ایران نابود شود و ذائقه مردم تغییر کند.

 عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه امیدواریم سلامت و جان مردم برای تولیدکنندگان در اولویت و اهمیت باشد،تاکید کرد: باید امنیت و سلامت غذایی مردم بیش از پیش مورد توجه مسئولان قرار گیرد چرا که آمار بیماریها نشان می دهد تولیدات مواد غذایی داخلی بعضا نامطلوب و ناامیدکننده است.

 

 

برچسب ها: خمیر مرغ،
نظر شما
ادامه